Douglas T2D-1

     
Název:
Name:
Douglas T2D-1 Douglas T2D-1
Originální název:
Original Name:
Douglas T2D-1
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1928 Douglas Co., Santa Monica, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 XT2D-1 (A7051/7053)
9 T2D-1 (A7587/7595)
První vzlet:
Maiden Flight:
27.01.1927 XT2D-1
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2961 1) kg 65281) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4764 kg 10503 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5008 kg 11040 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17.37 m 57ft
Délka:
Length:
13.51 2) m 44ft 4in2)
Výška:
Height:
5.16 3) m 16ft 11in3)
Plocha křídla:
Wing Area:
82.31 m2 886 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
55.66 kg/m2 11.4 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Wright R-1750 o výkonu 391 kW
dvoulistá pevná vrtule Hamilton Standard
Wright R-1750, power 525 hp
two-bladed fixed-pitch propeller Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
946 l 250 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
199.6 4) km/h v 0 m 1244) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.75) min do 1524 m 7.75) min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3475 6) m 114006) ft
Dolet:
Range:
618 km 384 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
730.6 km 454 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na přídi
1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na hřbetě

734kg torpédo nebo bomba
1x flexible .30 machine gun in the nose
1x flexible .30 dorsal machine gun

1x 1618 lb torpedo or bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
s kolovým podvozkem:
1) 2727 kg
2) 12,80 m
3) 4,85 m
4) 201,2 km/h
5) 5,9 min
6) 4215 m
Landplane:
1) 6011 lb
2) 42 ft
3) 15 ft 11 in
4) 125 mph
5) 5.9 min
6) 13830 ft
Zdroje:
Sources:
Francillon, René J. McDonnald Douglas Aircraft since 1920 Volume I. Putnam Aeronautical Books, London 1988, ISBN 0 87021-428-4.
Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0 85177-838-0.
Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
http://www.americancombatplanes.com/torpedo_6.html
http://www.airwar.ru/enc/bww1/t2b.html

Douglas T2D-1 - T2D-1 hlídkové letky VP-1 nad Oahu.

T2D-1 hlídkové letky VP-1 nad Oahu.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-T2D-1-t69657#466904 Verze : 0
Douglas T2D

V červenci 1925 objednalo US Navy tři prototypy letounu XT2D-1, který však vycházel z typu XTN-1 továrny Naval Aircraft Factory. Jednal ose o dvouplošný, dvoumotorový bombardovací/torpédový/hlídkový letoun, který mohl využívat kolový podvozek i dvojici plováků. Navíc byl letoun schopný operovat z palub letadlových lodí a to jako první dvoumotorový typ, zároveň se jednalo i o první dvoumotorový typ firmy.

První prototyp vzlétl v lednu 1927, následovaly úspěšné zkoušky prototypů a bylo objednáno 9 sériových kusů, které se od prototypů lišily kratším trupem. Praxe však prokázala, že typ je na službu z letadlových lodí moc velký a letouny tak sloužily u hlídkových jednotek VP-1 a VP-2 na Havaji. Ze služby byly staženy v roce 1933.

V červnu 1930 bylo objednáno dalších 18 kusů, které již byly vybaveny plováky, poháněny motory Wright R-1820-E a vybaveny dvojitou svislou ocasní plochou. Dostaly označení P2D-1 a působily jako hlídkové u jednotky VP-3 v oblasti panamského průplavu (Panama Canal Zone) do roku 1937.

Prameny:
http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_T2D
http://www.boeing.com/history/mdc/t2d-1.htm
http://www.aviastar.org/air/usa/douglas_t2d.php
URL : https://www.valka.cz/Douglas-T2D-1-t69657#245260 Verze : 0
Douglas T2D-1
Na horním snímku P2D-1
Douglas T2D-1 - http://www.aviastar.org/air/usa/douglas_t2d.php

http://www.aviastar.org/air/usa/douglas_t2d.php
Douglas T2D-1 - http://www.boeing.com/history/mdc/t2d-1.htm

http://www.boeing.com/history/mdc/t2d-1.htm
Douglas T2D-1 - http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_T2D

http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_T2D
URL : https://www.valka.cz/Douglas-T2D-1-t69657#245261 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více