Dassault Mirage 2000C

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 408 příspěvků vloženo, 1501 editováno a 284 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Dassault Mirage 2000C

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Dassault-Breguet Mirage 2000C Dassault-Breguet Mirage 2000C
    Originální název:
    Original Name:
    Dassault-Breguet Mirage 2000C
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1982-DD.06.1995 Avions Marcel Dassault-Breguet Aviation, Mérignac
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1982-DD.06.1995
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    124
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    10.03.1978 prototyp / prototype Mirage 2000.01
    20.11.1982 Mirage 2000C
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    bezocasé tailless
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    7500 kg 16535 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    10860 kg 23942 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    14000 kg 30865 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,13 m 29ft 11,44in
    Délka:
    Length:
    14,36 m 47ft 1,35in
    Výška:
    Height:
    5,14 m 16ft 10,36in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    41,00 m2 441.32 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    414,6 kg/m2 84.92 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    dvouproudový turbofan
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    SNECMA M53-P2
    - maximální tah bez přídavného spalování: 64,3 kN
    - maximální tah s přídavným spalováním: 95,1 kN
    SNECMA M53-P2
    - maximum thrust, dry: 14162 lbf
    - maximum thrust, afterburning: 21385 lbf
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    4000 l 1057 US gal / 880 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    2300+ km/h v 11000 m 1429+ mph in 36089 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    285 m/s 56102.4 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4 min do 15000 m 4 min to 49213 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    18000 m 59055 ft
    Dolet:
    Range:
    1852 km 1151 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    33351) km 20721) mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kanón DEFA 554, každý se zásobou 125 nábojů

    maximální hmotnost výzbroje 6200 kg na 9 závěsnících (4 podkřídlové, 5 podtrupových)

    výzbroj:
    6x MICA IR/RF
    2x R.550 Magic II
    2x Super 530D

    4x Matra F4

    9x Mk.82
    2x DEFA 554 gun with 125 rounds of ammunition per barrel

    maximum armament weight of 13669 lb on 9 hardpoints (4x under-wing, 5x under-fuselage)

    armament:
    6x MICA IR/RF
    2x R.550 Magic II
    2x Super 530D

    4x Matra F4

    9x Mk.82
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    1) maximální přeletová vzdálenost (s přídavnými nádržemi 1x 1300 l a 2x 1700 l) 1) ferry range (with drop tanks 1x 1300 l a 2x 1700 l)
    Zdroje:
    Sources:
    -
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6971#16463Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mirage 2000C se odpoutává od amerického tankeru KC-135R Stratotanker poté, co od něj doplnila palivo, a pokračuje v hlídkovém letu během operace Allied Force nad Balkánem, 15. dubna 1999.

    (US DoD)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6971#164930Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kolize Mirage 2000C v Čáslavi. Během přistání trefil sloup se světelnou řadou před VPD.


    Dolin








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6971#186951Verze : 0
    Avatar
    Dovolím si zde malinko zavzpomínat natuto mimořádnou událost.
    V roce 1999 sem,co by záklaďák, sloužil na čáslavském letišti u TL RTZ. Jednou zmích poviností byla i služba na SVS. Slovy startovovelitelském stanovišti. To je prosím uni-buňka a předělaným oknem,aby se z ní dala dalekohledem pozorovat přistávající letouny,jestli mají správně vysunuté podvozky a klapky. A samozřejmě jestli jde "dolů" tak jak má. To plnili dva kluci z RTZ a jeden pilot s funkcí asistenta řídícího létání.
    V pondělí 11.října přiletěli "frantíci" na společné cvičení,které mělo mít tři letové dny. Já společně s Márou sme byly naším velitelem vybráni na SVS. Oba sme se těšili a já dvojnásob,že budou nějaký fotečky.
    V úterý ráno sme před osmou vypadli na plochu a zprovoznili SVS na hlavním směru a čekali co se bude dít.
    Pred polednem se dostavil pilot a popsal co se přesně a kdy bude dít. A v poledne začli na stojánce nahazovat první Migy. Při prvním návratu sme se začali ozývat,že s Miragema bude pro nás problem. Přeci jenom sedá úplně jinak než jednadvacka. A ke všemu brzo rozsvěcí přistávací světla,takže není fekt nic vidět. Hm,prej to nevadí. Tak fajn. Den ubíhal pěkně. Nádherný skupinový starty,průlety... Fotek taky přibívalo a já doufal,že alespoň něco vyjde.
    Pomalu se blížila osmá a skupina 2x MiG & 2x Mirage se chystala na přistání po jednom. Mezi tím pro nás přijel náš letkový Uaz a já společně s jeho řidičem pozoroval poslední přistávající mašinu venku na ploše. Když se za ní objevili jiskry,začlisme tušit průšvih. Uaza sem ihned poslal zpět na letku,protože byl potřeba tam. Já vlítnul dovnitř a uviděl vytřeštěného Máru u dalekohledu a ve spěchu se balícího pilota,který se slovy "Chlapy a máme velkej průser" zmizel do tmy. Ihned sem volal na technický sál,co máme dělat. Prej čekat a raději zkontrolovat kluky na světlometech. Přeci jenom,šlo to těsně okolo nich.
    Vyrazil sem tam ihned pouhašení požáru. Kluci byly docela v pohodě. Dělali si dokonce srandu z toho jak rychle byly obsluhy rychle dole z korby pres kabinu Zilu. Pomoh sem na prvním,bližším světlometu vyměnit uhlíky,aby jim mohli posvítit na škody a já šel zpět na SVS. Něco po deváté nás propustili a my odešli na kasárna.
    Druhý den sem se domluvil s velitelem letky kpt.Pitzkem,že se tam zajedem podívat. Takže sme ještě vzali jednoho kluka a o.z. Mačka,který měl nastarosti světlotechniku,a uazem vyrazili na místo činu. Velmi nás zaujalo místo prvního dotyku. Sloup záblesku 700metrů od prahu VPD byl ohnutý těsně nad polovinou.
    Velmi mě pak mrzelo,že ve výsledku vyšetřování sme byli tak zahrnuti. Tedy že sme selhali. Naštěstí bezejmeně,protože se nás nikdo na nic neptal.
    Fotek samotného havarovaného stroje zde už pár je,tak vkládám něco z okolí.

    Sloup záblesku 600 metrů od VPD,druhý do kterého narazil,se silou nárazu zaryl vrcholem do země

    V popředí záblesk 400 m od VPD a v pozadí stopy prvního dotyku

    Zde při jízdě stratila registr. V pozadí si čtveřice z RTZ prohlíží ulomený přední podvozek a v pozadí to balí vyšetřovatelé

    Známé zákulisí s Miragí v koláči hasicí pěny a hasičskou Tatrou. Mimochodem ta díra je místo kde se otočila do konečné polohy.

    Nekvalitní fotka od světlometu pár chvil po uhašení

    Připraveni na start
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6971#214784Verze : 0
    Avatar
    Mirage 2000C 80 (103-LI) z Escadron de Chasse 1/12 "Cambresis" (Stíhací letka 1/12) ze základny Base aérienne 103 Cambrai.
    NATO Tiger Meet 2010, Volkel 7.10.2010

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6971#373869Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mirage 2000-5F (103-KV) z výzbroje EC 1/12, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)









    Mirage 2000-5F (103-LI) z výzbroje EC 1/12, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6971#404145Verze : 0
    MOD