Fokker D.XII

     
Název:
Name:
Fokker D.XII Fokker D.XII
Originální název:
Original Name:
Fokker D.XII
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.192R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek, Amsterdam /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
21.08.1924
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
998 kg 2200 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1400 kg 3086 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,00 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
6,74 m 22ft 1,35in
Výška:
Height:
2,77 m 9ft 1,06in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,83 m2 234.98 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1150 o výkonu 328 kW Curtiss V-1150, power 440 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
250 km/h v ? m 155.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
1100 km 683.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
plánován 2x kulomet planned 2x machine gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961.
www.dutch-aviation.nl
http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd12.html
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XII-t69784#497875 Verze : 0
Fokker D.XII

Na základě testů tří upravených stíhačů D.XI si americké vojenské letectvo objednalo vývoj nového stroje podle vlastních specifikací. Nešlo ovšem o pouhou přestavbu Fokkeru D.XI, ale o nový letoun, byť v jeho intencích. Konstrukce byla smíšená, s trupem z ocelových trubek, potažených plátnem, křídla byla dřevěná krytá překližkou. Původně byl Fokker D.XII sesquiplánem, jedenapůlplošníkem, a používal motor Curtiss V-1150 (D-12), který pro tyto účely zapůjčilo USAAC. Prototyp poprvé vzlétl 21. srpna 1924. Záhy se ale ukázalo, že nový letou ani dva další vyrobené kusy příliš očekávání nesplňují. Původní horní křídlo, s mírným šípem náběžní hrany a přečnívajícími křidélky, muselo být kompletně přepracováno, podobně bylo zvětšeno křídlo dolní. Nové křídlo s rovnou náběžnou hranou sice mělo lepší tuhost, pomohla také náhrada původních vzpěr do V za nové ve tvaru N, přesto ale americké vojenské letectvo zůstalo nespokojené a zakázka byla zrušena.

Zdroj:
www.csd.uwo.ca
http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd12.html
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XII-t69784#245698 Verze : 0
Fokker D.XII


Na horní fotografii je první vyrobený prototyp ( vzpěry ve tvaru "V" ), na dolní už další vyrobený stroj mírně se lišící od prvního protypu ( vzpěry ve tvaru "N" ).


Zdroj:
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd12.html

Fokker D.XII -


Fokker D.XII -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XII-t69784#295902 Verze : 0
Fokker D.XII


Zdroj:
www.aviastar.org

Fokker D.XII -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XII-t69784#295901 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více