URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#245858
Verze : 0
Aháá !! to by mě ani nenapadlo že je to tak jednoduché !!! Super! Díky.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#245884
Verze : 0
No jo - hlavní ojnice na čepu klikové hřídele, další ojnice na čepech na té hlavní ojnici. Z čehož např. vyplývá, že téměř každý válec má jiný zdvih!
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246172
Verze : 0
Reklama
Pane Chvojko, nemáš pravdu. Zkus se na to podívat pořádně.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246205
Verze : 0
I já bych rád věděl, z čeho usuzuješ na rozdílné zdvihy u jednotlivých válců? Omezení je u nich jen to , že by (u čtyřtaktů) měli mít v jedné řadě lichý počet válců, takže onen 12-ti válec v úvodní otázce by konstrukčně znamenal čtyřřadový trojválec
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246248
Verze : 0
A můžete ještě napsat, nevím jak se mu správně říká když se otáčí celé válce dokola ?
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246292
Verze : 0
Nejsem si jistý, jestli je to to, co myslíš, ale motor, který se otáčí kolem pevné osy a k němu je naopak na pevno připojená vrtule je motor rotační.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246293
Verze : 0
Přesně tak, pokud je klikovka pevná (spojená s letounem) a otáčí se motor kolem ní jde o rotační motor, vrtule nemusí nutně být spojena s motorem, existovaly i tzv. "birotační motory" kdy se motor točil na jednu stranu a vrtule na druhou, což snižovalo reakční moment (němci je vyvíjeli konce WWI ) jinak rotační motory skončily v podstatě s WWI, jejich výkonost byla omezena vahou rotující hmoty (ta vadila při použití).
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246305
Verze : 0
to quatí dobrá úvaha, akorát u hvězdicových motorů by to bylo popsané spíš jako čtyřhvězdicový dvanáctiválec, ale uznávám že ten tvůj termín je popisnější
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246308
Verze : 0
to ivoš: mám pravdu, podívejte se do SZ
to Quatí: rozdílný zdvih je daný kinematikou, hlavní a vedlejší ojnice jsou různě dlouhé, čepy pomocných ojnic neopisují kružnice ... ono je to podobné u V-motorů, pokud nemají obě ojnice navlečené na společný klikový čep. pokud si dobře pamatuji ze studia na Vojenské Katedře ČVUT, např tankový motor V-55 má zdvih v jedné řadě 180 a v druhé 183 mm
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246310
Verze : 0
jj tentokrát má pravdu JanChvojka jednodušší varianta V motoru s dvěma ojnicemi je popsaná např zde:
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246318
Verze : 0
Ne. Nechápu. V horní i dolní úvrati pístu je pístní čep, čep pomocné ojnice a klikový čep v přímce. Protože vzdálenost všech čepů - pístního, pomocné ojnice a klikového - je daná, zůstává zdvih pístu stejný, bez ohledu na to, že vlastní pomocná ojnice je kratší a má čep navíc. Průběh pohybu pístu v čase je ovšem asi trochu odlišný.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246324
Verze : 0
"Problém" je v tom, že hlavní ojnice je vedena svým válcem a při otáčení kývá, tj. v okamžiku, kdy okolní válce mají píst v horní a dolní úvrati, neleží osy pístního, klikového a pomocného čepu v jedné linii.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246325
Verze : 0
Dochází - aby byl shodný zdvih, musel by na oné přímce ležet ještě ČTVRTÝ bod, totiž osa klikové hřídele. A to je v jednom okamžiku nemožné, právě proto, že hlavní ojnice kývá, je to tak? Omlouvám se.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246328
Verze : 0
Ano, máte pravdu - ale v horní úvrati posune kývnutí hlavní ojnice pomocný čep kousek "za" tuto přímku a v dolní zase "před" ní
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246331
Verze : 0
AUBI --jo rotační to je ono, nemáte zase nejaké schéma jak to funguje? Jak funguje mazání, elektrika atd. Dík.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246346
Verze : 0
Já se jinak o motory nezajímám a nejsem strojař, takže ti tyhle detaily nevysvětlím, já znám jen to, co člověku utkví v hlavě, když se probírá letadly. Což mi připomíná - mazání bylo pokud vím tak nějak "průtokové", v literatuře se často uvádí, jak z rotačních motorů olej přímo odstřikoval... Nejspíš byl rozváděn setrvačností od středu. Elektrika - V době rotačních motorů se obvykle startovalo ručně, otočením vrtulí a tím stlačením směsi ve válcích, bez elektrického vznícení na počátku. Pak už další práci obstaraly svíčky.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246349
Verze : 0
Pěkný článek o vývoji motoru R-2800, hlavně tedy klikového ústrojí je na tomto odkaze : www.enginehistory.org
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246589
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.