Fiat CR.42DB

     
Název:
Name:
Fiat CR.42DB Fiat CR.42DB
Originální název:
Original Name:
Fiat CR.42DB
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.03.1941 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.03.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (MM.469)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1850 kg 4079 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,700 m 31ft 9,88in
Délka:
Length:
8,580 m 28ft 1,8in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
22,42 m2 241.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Alfa Romeo RA1000/RC 41 kapalinou chlazený invetní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 753 kW
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček.
Alfa Romeo RA1000/RC 41 twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine rated at 1,010 hp,
driving a three-blade constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
460 l (350 + 110) 101 UK gallons (77 + 24)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
518 km/h v 5000 m 321.9 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 6000 m 7,2 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10600 m 34777 ft
Dolet:
Range:
1250 km 776.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v ose motoru
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm
One fixed forward-firing 0.79 inch MG-151/20 in a moteur cannon instalation and
two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT in the upper nose machine-guns, 400 rpg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Některé prameny se o výzbroji nezmiňují, je tedy možné, že byla pouze plánovana - The CR.42DB was an attempt to improve the type's performance by installing a Daimler-Benz DB 601 V12 engine.
- This prototype - MM 469, was flown by test pilot Valentino Cus in March 1941, over Guidonia, near Rome.
Zdroje:
Sources:
George Punka, Fiat CR 32/CR 42 in action, Squadron/Signal Publications, Carrollton, rok 2000, ISBN 0-89747-411-2
Gianni Cattaneo, Fiat C.R.42, Aircraft Profile No.16, Profile Publications, rok 1967
L+K 4/1970, Letadla 39-45, Václav Němeček
http://www.spytak.ru/Militaryscience/ak_AVIA.htm
http://www.jg27.de/cr_42.html
http://www.cofe.ru/avia/F/F-60.htm
http://www.militarium.net/viewart.php?aid=291
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-42DB-t70014#246495 Verze : 0
Fotografie: experimentální Falco s řadovým motorem


www.facebook.com

Fiat CR.42DB -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-42DB-t70014#246496 Verze : 1
Jediný Fiat CR.42DB nesl standardní vojenskou tříbarevnou kamufláž.
Fiat CR.42DB -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-42DB-t70014#398442 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více