L-159T 5831

Základní data:


Typ letounu: L-159T
Sériové číslo: -
Trupové označení: 5831
Datum dodání: -
Období služby: -
Speciální vybavení, modernizace a úpravy: -



Marking:


Horní plochy: -
Spodní plochy: -
Výsostné znaky letounu na trupu: -
Výsostné znaky letounu na horní straně křídla: -
Výsostné znaky letounu na spodní straně křídla:
Speciální označení na trupu:
Speciální označení na horní straně křídla:
Speciální označení na spodní straně křídla: -
Výroční a příležitostné zbarvení: -



Historie letounu:



Poznámka:
URL : https://www.valka.cz/L-159T-5831-t70206#247226 Verze : 1
fotografia s láskavým dovolením (photo by kind permission of) (c) Mark van der Vliet
www.airliners.net


fotené: Farnborough, UK - England, 27. júl 2002
L-159T 5831 - (c) Mark van der Vliet

(c) Mark van der Vliet
URL : https://www.valka.cz/L-159T-5831-t70206#247304 Verze : 0
Expozice Kbely
L-159T 5831 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/L-159T-5831-t70206#360621 Verze : 0
Letecké muzeum Kbely 2014.
L-159T 5831 -


L-159T 5831 -


URL : https://www.valka.cz/L-159T-5831-t70206#522313 Verze : 0
Prototyp dvoumístné verze letounu L-159 v.č. 5831 přednostně dokončován roku 1994, představen na slavnostním roll-outu 12. června 1997. Zalétán 2. srpna 1997 firemním šéfpilotem Aera Vodochody Miroslavem Schutznerem. Primárně byl určen k odzkoušení intergrace nové pohonné jednotky a dalších palubních systémů. Po zalétání se podílel na velkém množství letových zkoušek. Podnikovými zkouškami procházel velmi intenzivně až do roku 2000. Zásadním byly zkoušky nesení a odpalu nesených zbraní. Sloužil rovněž jako podpora jednomístnému stroji v průběhu vojskových zkoušek. Rovněž se podílel na řadě leteckých výstav a aerosalónů. Poslední let vykonal 23. června 2003 při náletu 837 hodin a 50 minut při 1589 startech a přistáních. Letoun je nyní součástí expozice o firmě Aero v areálu Staré Aerovky.


Zdroj:
Informační tabule

L-159T 5831 - Foto vlastní

Foto vlastní
L-159T 5831 - Foto vlastní

Foto vlastní
L-159T 5831 - Foto vlastní

Foto vlastní
URL : https://www.valka.cz/L-159T-5831-t70206#602079 Verze : 1

Diskuse

Nevím, ale na stránkách Aera je označován jako T.


http://www.aero.cz/news/show/id/16/lang/cs


Citace :

DTO převzal od odboru pro vojenské letectví Ministerstva obrany ČR (OVL) hlavní konstruktér programu vojenských letadel AV Miloš Trnobranský, a to symbolicky v den 10. výročí prvního vzletu prvního prototypu dvoumístného letounu L-159T výrobní číslo 5831 (2. srpna 1997). OVL současně rozšířil platnost oprávnění AV k výcviku o piloty-instruktory Armády ČR pro L-159, verzi T1.

Citace :


Prototyp L-159T, zalétnutý dne 2. 8. 1997: Tento první prototyp byl zkonstruován zejména k ověření nového motoru Honeywell/ITEC F124-GA-100. Zálet, řízený šéfpilotem Miroslavem Schütznerem, trval 50 minut a letoun při něm dosáhl výšky 5 000 m a rychlosti 670 km/h. Prototyp naposledy vzlétl roku 2003 a dosáhl celkového náletu 840 hodin. Dnes jej AV využívá k dílčím pozemním zkouškám. Druhý prototyp – jednomístný letoun L-159A v.č. 5832 – byl zalétnut roku 1998, třetí prototyp – dvoumístný L-159B v.č. 6073 – roku 2002 a zatím poslední prototyp – dvoumístný L-159T1 - v březnu roku 2007.
URL : https://www.valka.cz/L-159T-5831-t70206#360619 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více