URL : https://www.valka.cz/L-159T-5831-t70206#247304
Verze : 0
Reklama
Expozice Kbely
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/L-159T-5831-t70206#360621
Verze : 0
Letecké muzeum Kbely 2014.
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
URL : https://www.valka.cz/L-159T-5831-t70206#522313
Verze : 0
Prototyp dvoumístné verze letounu L-159 v.č. 5831 přednostně dokončován roku 1994, představen na slavnostním roll-outu 12. června 1997. Zalétán 2. srpna 1997 firemním šéfpilotem Aera Vodochody Miroslavem Schutznerem. Primárně byl určen k odzkoušení intergrace nové pohonné jednotky a dalších palubních systémů. Po zalétání se podílel na velkém množství letových zkoušek. Podnikovými zkouškami procházel velmi intenzivně až do roku 2000. Zásadním byly zkoušky nesení a odpalu nesených zbraní. Sloužil rovněž jako podpora jednomístnému stroji v průběhu vojskových zkoušek. Rovněž se podílel na řadě leteckých výstav a aerosalónů. Poslední let vykonal 23. června 2003 při náletu 837 hodin a 50 minut při 1589 startech a přistáních. Letoun je nyní součástí expozice o firmě Aero v areálu Staré Aerovky.
DTO převzal od odboru pro vojenské letectví Ministerstva obrany ČR (OVL) hlavní konstruktér programu vojenských letadel AV Miloš Trnobranský, a to symbolicky v den 10. výročí prvního vzletu prvního prototypu dvoumístného letounu L-159T výrobní číslo 5831 (2. srpna 1997). OVL současně rozšířil platnost oprávnění AV k výcviku o piloty-instruktory Armády ČR pro L-159, verzi T1.
Citace :
Prototyp L-159T, zalétnutý dne 2. 8. 1997: Tento první prototyp byl zkonstruován zejména k ověření nového motoru Honeywell/ITEC F124-GA-100. Zálet, řízený šéfpilotem Miroslavem Schütznerem, trval 50 minut a letoun při něm dosáhl výšky 5 000 m a rychlosti 670 km/h. Prototyp naposledy vzlétl roku 2003 a dosáhl celkového náletu 840 hodin. Dnes jej AV využívá k dílčím pozemním zkouškám. Druhý prototyp – jednomístný letoun L-159A v.č. 5832 – byl zalétnut roku 1998, třetí prototyp – dvoumístný L-159B v.č. 6073 – roku 2002 a zatím poslední prototyp – dvoumístný L-159T1 - v březnu roku 2007.
URL : https://www.valka.cz/L-159T-5831-t70206#360619
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.