SOV - Ural-375 (prehľad verzií)

Ural-375 - terénny nákladný automobil s nosnosťou 4500 kg, vyrábaný v Uralskom automobilovom závode od roku 1960. Výroba poslednej verzie Ural-375DM ukončená v roku 1988, keď bola nahradený modelom Ural-4320.

Verzie:

Ural-375 (Урал-375) - vyrábaný od 11/1960 do roku 1965, oproti neskorším verziám nemal kabínu s pevnou, ale s plátenou strechou.

Ural-375D - vyrábaný od roku 1964 do roku 1982, celokovová kabína, podvozok mnohých špeciálnych nástavieb

Ural-375DM - vyrábaný od roku 1982 do roku 1988, modernizovaná verzia na úrovni Ural-4320, celokovová kabína, na želanie zákaznika mohla byť vybavená plátenou strechou

Ural-375K - 1964-1988 - modifikácia pre extrémne severské podmienky s teplotou do -60°C

Ural-375KM - 1982-1988 (1991) - modernizovaná modifikácia pre extrémne severské podmienky

Ural-375Ju - modifikácia pre export do tropických oblastí

Ural-375DJu - 1964-1988 - modifikácia pre export do tropických oblastí

Ural-375N - 1974-1988 - verzia pre použitie v civilnom sektore

Ural-375NM (Урал-375НМ) - 1982-1991, modernizovaná verzia Ural-375N

Ural-375S - 1964-1974 - sedlový ťahač

Ural-375T - 1961-1964 - verzia vybavená navijakom v zadnej časti, drevená korba s možnosťou otvárania do troch strán

Ural-375A - podvozok Ural-375 s rámom na montáž skriňových nástavieb K-375, predĺžená o 335 mm

Ural-375E (Урал-375Е) - podvozok Ural-375D určený na montáž špeciálnych nástavieb (raktomet, žeriav a pod.)

Ural-375EM (Урал-375ЕМ) - podvozok Ural-375DM s rámom na montáž skriňových nástavieb (K-375) ?

Ural-375S-K1 - 1974-1988 - sedlový ťahač na báze Ural-375D, hmotnosť návesu do 12 t

Ural-375SN - 1974-1988 - sedlový ťahač na báze Ural-375N, hmotnosť návesu do 18,5 t

Ural-375L - vozidlo na prepravu dreva

Ural-375D-KO - verzia vyrábaná vo VEB Karosseriewerk Halle pre potreby Národnej Ľudovej armády NDR (NVA)

Odvodené verzie:

Ural-377 - verzia s pohonom 6x4, oproti Ural-375 nemal kovovú, ale drevenú ložnú plochu s nosnoťou až 7500 kg, primárne určený pre použitie v civilnom sektore, vyrábaný od roku 1964

Ural-380S (Урал-380С-862) - automobilový ťahač s vysokou priechodnosťou s 10x10 (vlastné vozidlo 6x6 s možnosťou pohonu návesu 4x4), iba prototyp

Ural-4320 - modernizovaná verzia vyrábaná od roku 1978 a vybavená naftovým motorom JaMZ (pohonná jednotka sa neskôr menila)
URL : https://www.valka.cz/SOV-Ural-375-prehlad-verzii-t70470#248223 Verze : 0
Špeciálne nástavby na podvozku Ural-375


Prostriedky raketového vojska, delostrelectva a protivzdušnej obrany:


2B5 (2Б5) - bojové vozidlo raketometného systému BM-21 "Grad" na podvozku Ural-375D (Ural-375E?)


BM-21PD (БМ-21ПД) - bojové vozidlo raketometného systému DP-62 Damba (ДП-62 "Дамба") na podvozku Ural-375D


95T (95Т) - prepravník rakiet raketometného systému DP-62 Damba (ДП-62 "Дамба") na podvozku Ural-375D


SNAR-6 (СНАР-6), 1RL121 (1РЛ121) - vozidlo delostreleckého prieskumu na podvozku Ural-375D


RPK-1 (РПК-1) - strelecký rádiolokátor protilietadlového delostrelectva, Ural-375E

9S416 (9С416) - kabína bojového riadenia "Krab" K-1 (9S44)


2T6 (2Т6) - nabíjací prepravník PLRK 2K11 "Krug" (podvozok Ural-375E)


PR-41 (ПР-41) - raketový prepravník PLRK "Dal"

9S486 (9С486) - kabína bojového riadenia (PBU-B) 9S478 ASV "Poľana D-1" (9S468M1) PLR brigády 2K11 "Krug", Ural-357D s nastavbou K1-375


9S488 (9С488) - kabína technickej obsluhy ASV "Poľana D-1" (9S468M1) PLR oddielu 2K11 "Krug", Ural-357D s nastavbou K1-375


9S489 (9С489) - kabína bojového riadenia (PBU-D) 9S479 ASV "Poľana D-1" (9S468M1) PLR oddielu 2K11 "Krug", Ural-357D s nastavbou K1-375

9T231 (9Т231) - nabíjací prepravník PLRK 9K330 "Tor" (8 rakiet)

9T245 (9Т245) - prepravník rakiet PLRK 9K330 "Tor" (16 rakiet)


P-18 (П-18) - anténe a prístrojové vozidlo prehľadového rádiolokátora 1RL131


2V7 (2В7) - Stanice pro kontrolu a údržbu PLRK 2K12


1L22 Parol - systém rozpoznávania vlastný - cudzí (IFF), podvozok Ural-375A, neskôr Ural-4320
URL : https://www.valka.cz/SOV-Ural-375-prehlad-verzii-t70470#248224 Verze : 2
Prostriedky REB a KIS:


SPO-8M, 1RL25M (СПO-8M) - prostriedok REB


SPN-30, 1RL237 (СПН-30)- prostriedok REB


SPN-40, 1RL238 (СПН-40), DOG CART - prostriedok REB určený na rušenie navigačných systémov lietadiel


R-135 Bajan (Р-135 "Баян") - rádiostanica ďalekého dosahu na podvozku Ural-375D


R-362M (Р-362М) - prostriedok REB, Ural-375S a dvojnápravový náves


R-378A (Р-378А) - automatizované pracovisko rádiového rušenia, Ural-375A ?


R-410 "Atlet" (Р-410 "Атлет") - súprava troposférickej rádiostanice, súpravu tvoŕia 4 skriňové vozidlá Ural-375 so 4 prívesmi. Existuje niekoľko verzií líšiacich sa priemerom antény, základná verza má parabolickú anténu s priemerom 5,5 m, ďalšie verzie sú R-410-7,5 (Р-410-7,5) (parabolická anténa s priemerom 7,5 m), R-410-10 (Р-410-10) (parabolická anténa s priemerom 10 m).


R-410M-5,5 "Diagnóza" (Р-410М-5,5 "Диагноз" - modernizovaná verzia, priemer antény 5,5 m, ďalšie verzie analogicky ako u R-410: R-410M-7,5 (Р-410М-7,5) a R-410M-10 (Р-410М-10)


R-412A "Torf" (Р-412А "Торф") - stanica toposférického rádioreléového spojenia na podvozku Ural-375A s kabínou K-375 (pre stupeň armáda), pre stupeň front je analogická stanica označovaná ako R-412F "Torf" (Р-412Ф "Торф")


R-440 "Krystall" (Р-440 "Кристалл") - stanica satelitného spojenia na podvozku Ural-375D (prístrojové vozidlo)


R-440O "Krystall" (Р-440О "Кристалл") - stanica satelitného spojenia na podvozku Ural-375D (prístrojové vozidlo, O - оконечная станция - koncová stanica)

R-440U "Krystall" (Р-440У "Кристалл") - stanica satelitného spojenia na podvozku Ural-375D (prístrojové vozidlo, U - uzlová stanica (У - узловая станция))
URL : https://www.valka.cz/SOV-Ural-375-prehlad-verzii-t70470#248296 Verze : 0
Prostriedky pozemného zabezpečenia letectva:


APA-4G (АПА-4Г) - mobilný napájací zdroj


APA-5 (АПА-5) - mobilný napájací zdroj na podvozku Ural-375D (pôvodné označenie APA-4GM (АПА-4ГМ))
URL : https://www.valka.cz/SOV-Ural-375-prehlad-verzii-t70470#248297 Verze : 0
Prostriedky logistickej a bojovej podpory:


TZ-5-375 (ТЗ-5-375) - prepravník PHM na báze ZiL-375D, max. hmotnosť 13700 kg


AC-5-375 (АЦ-5-375) - automobilová cisterna


AC-5,4-375 (АЦ-5,4-375) - automobilová cisterna


AC-5,5-375 (АЦ-5,5-375) - automobilová cistrena na podvozku Ural-375, vyrábaná v roku 1975 s motorom Ural-374


ACG-5-375 (АЦГ-5-375) - automobilová cisterna, vyrábaná od roku 1967


ATMZ-4,5-375 (АТМЗ-4,5-375) - automobilová cisterna a plnič PHM, vyrábaný v rokoch 1970-1976


ATMZ-5-375 (АТМЗ-5-375 - automobilová sisterna a plnič PHM


AC-40(375) (АЦ-40(475)) - cisternový automobil na podvozku Ural-375N


KET-L (КЭТ-Л) - vyprosťovací automobil na báze Ural-375E, možnosť ťahu 15000 kg a 5000 kg, nosnosť žeriavu 1500 kg


MRM-IV - pojazdná dielňa na podvozku Ural-375D-KO, vyrábané v NDR pre potreby NVA


MRS-IV - pojazdná dielňa na podvozku Ural-375D-KO, vyrábané v NDR pre potreby NVA


TMS-65 (ТМС-65) / TMS-65D (ТМС-65Д) - špeciálne vozidlo dezaktivácie, deratizácie a dezinfekcie výzbroje a bojovej techniky na podvosku Ural-375D (s prúdovým motorom VK-1A (ВК-1А))


D-902 (Д-902) - snehová fréza na podvozku Ural-375D s pomocným motorom na pohon snehovej frézy 1D12BMS (1Д12БМС) v nadstavbe
URL : https://www.valka.cz/SOV-Ural-375-prehlad-verzii-t70470#248298 Verze : 0
Požiarne vozidlá:


ATSO-20(375) (АТСО-20(375)) - protipožiarny automobil na podvozku Ural-375E so zdvojenou kabínou


APU-50(375) (АПУ-50(375))- automobil požiarny univerzálny


AV-40(375 (АВ-40(375)) - protipožiarny automobil, modifikácia cisterny AC-40, vyrábaný v dvoch modeloch - model C1 (АВ-40(375)Ц1) a model C50 (АВ-40(375)Ц50)


AC-40(375) (АЦ-40(375)) - protipožiarny cisternový automobil so zdvojenou kabínou, vyrábaný v dvoch modeloch - model C1 (АЦ-40(375)Ц1) a model V1 (АЦ-40(375)В1)


AVGT-150 (АГВТ-150) - špeciálny hasiaci automobil na hasenie výronov plynov a ropy (pomocou prúdu vzduchu a hasiacej látky) na podvozku Ural-375N


SPO-15 (СПО-15) - vysokozdvižná plošina
URL : https://www.valka.cz/SOV-Ural-375-prehlad-verzii-t70470#248299 Verze : 0
Ostatné:


K-67 (К-67) - žeriav na podvozku Ural-375D


KS-2572 - žeriav na podvozku Ural-375D


8T-200 (8Т-200) - automobilový žeriav


8T-210 (8Т-210) - automobilový žeriav s nosnosťou 6300 kg na podvozku Ural-375D a Ural-375E


9T31 (9Т31) - automobilový žeriav


9T31M (9Т31М) - automobilový žeriav s nosnosťou 8500 kg


9T31M1 (9Т31М1 - automobilový žeriav


NAMI-0157M (НАМИ-0157М) - pásový všadechod na báze Ural-375

???? - elektrocentrály ASV "Poľana D-1" (9S468M1)

???? - vozidlo meteorologického komplexu MRK-1 "Škval-2" (МРК-1 "Шквал-2")
URL : https://www.valka.cz/SOV-Ural-375-prehlad-verzii-t70470#248300 Verze : 0
Dúfam že som na nič nezabudol, v prípade ak viete o nejakom ďalšom prostriedku / verzii vozidla Ural-375, doplnte.....



Pozn.: časť týchto prostriedkov sa neskôr vyrábali aj na podvozku Ural-4320 (najmä prostriedky REB, KIS a PVO), prípadne aj na podvozkoch iných výrobcov (ZiL, KamAZ), napr. cisterny a plniče PHM.



Zdroje: môj archív, www.forum.valka.cz, Vojennyje mašiny No.64, http://legion.wplus.net , www.militaryparitet.com
URL : https://www.valka.cz/SOV-Ural-375-prehlad-verzii-t70470#248301 Verze : 0
Další doplnění:


KRIL-2 - elektrická zkušebna 2x Ural 375 (vozy byly označené jako KIL-A a KIL-B)


EKS II (Elektrokraftstation) - ženijní dílna, podvozek byl Ural 375, ale vlasní nástavba byla východoněmecká (skříňový kontejner LAK)


WSpT (Werkstatt für Spezieltechnik) - dílna na opravu a údržbu protichemického vybavení (Ural 375 + východoněmecký LAK)
URL : https://www.valka.cz/SOV-Ural-375-prehlad-verzii-t70470#248460 Verze : 0

Diskuse

Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více