Miles M.28

     
Název:
Name:
Miles M.28 Miles M.28
Originální název:
Original Name:
Miles M.28
Kategorie:
Category:
víceúčelový letoun utility aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1947 Phillips & Powis Aircraft, Ltd., Reading
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1947
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
11.07.1941
Osádka:
Crew:
2-4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
752 kg 1658 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1134 kg 2500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.35 m 30ft 8in
Délka:
Length:
7.32 m 24ft
Výška:
Height:
2.54 m 8ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
15.05 m2 162 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
75.19 kg/m2 15.4 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
de Havilland Gipsy Major I o výkonu 97 kW, nebo
de Havilland Gipsy Major IIA o výkonu 104 kW, nebo
Blackburn Cirrus Major III o výkonu 112 kW
dvoulistá vrtule
de Havilland Gipsy Major I, power 130 hp, or
de Havilland Gipsy Major IIA, power 140 hp, or
Blackburn Cirrus Major III, power 150 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
127 l 24 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
255.9 km/h v ? m 159 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
244.6 km/h v ? m 152 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.3 m/s 840 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14 min do 3048 m 14 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
656.6 km 408 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- data platí pro stroje s motorem Cirrus
- neoficiálně znám jako Mercury
- data for Cirrus-engined machines
- unoficially know as Mercury
Zdroje:
Sources:
Brown, Don Lambert. Miles Aircraft Since 1925. Putnam, London 1970. ISBN 0-37000-127-3.
www.britishaircraft.co.uk
www.jaapteeuwen.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Miles_Mercury
http://www.airwar.ru/enc/other2/m28.html

Miles M.28 - M.28 Mk.V.

M.28 Mk.V.
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-28-t70503#400938 Verze : 0
Miles M.28 Mercury

V roce 1939 začali u firmy Phillips & Powis pracovat na nástupci Monarchu, který měl sloužit k základnímu pilotnímu výcviku. Kvůli tomu měl mít sedadla uspořádaná velde sebe. Kvůli vypuknutí války ale byly práce zastaveny. V roce 1941 ale armáda projevila zájem o lehký cvičný a spojovací letoun. Práce na M.28 proto byly obnoveny a byl dostavěn první prototyp. Měl zatahovací podvozek, dvojité ocasní plochy a také zatahovatelné klapky na křídlech, které navrhl George Miles. První vzlet prototyp uskutečnil 11. července 1941, vybaven byl motorem de Havilland Gipsy Major I o výkonu 97 kW. Letectvo neprojevilo zájem, proto zůstal v továrně. Testy ukázaly, že jde o snadno ovladatelné letadlo s dobrými výkony i při použití slabého motoru. Místo sériové výroby následovala v podstatě kusová výroba několika dalších strojů. V září 1942 vznikl M.28 Mk.II, používající motor Gipsy Major IIA o 103 kW a sloužící jako spojovací, v červnu 1943 Mk.III s trojmístnou kabinou a motorem Blackburn Cirrus Major III, který převzalo letectvo jako cvičný. Následující rok, v červenci 1944 vznikl další, již čtyřmístný M.28 s motorem Gipsy Major IIA, který létal pro firmu, a po válce poslední dva - jeden r. 1946 a jeden o rok později, oba měly Cirrusy. Nejméně dva stroje jsou stále v aktivním provozu.

Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Miles_Mercury
www.pilotfriend.com
http://www.airwar.ru/enc/other2/m28.html
Miles M.28 - M.28 Mk.II.

M.28 Mk.II.
Miles M.28 - M.28 Mk.II.

M.28 Mk.II.
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-28-t70503#248466 Verze : 0
Prvý prototyp M.28 Mk.I mal namiesto sériového čísla Air Ministry továrenské označenie U-0232. V polovici roka 1942 bol demontovaný a jeho diely boli použité ku stavbe prototypu neskoršie sériovo vyrábaného spojovacieho lietadla Miles M.38 Messenger.
M.28 Mk.II lietal najprv s továrenskou značkou U-0237, neskôr od Air Ministry dostal oficiálne označenie HM 583. Počas vojny ho používala firma pre vlastné potreby.
M.28 Mk.III mal továrenské označenie U-0242, ale väčšinu kariéry lietal zo sériovým číslom PW937. Mal trojité pákové riadenie – zdvojené vpredu a s jednoduchým riadením inštruktora vzadu. RAF stroj testovalo, ale neprevzalo, tak zostalo k dispozícii továrni. Lietadlo bolo zrušené v roku 1948.
M.28 Mk.IV s motorom Gipsy Major IIA lietal s kovovou nastaviteľnou vrtuľou (predošlé používali drevenú nenastaviteľnú vrtuľu). Stroj lietal ako továrenský z označením U-0243 a s vojenským označením. V roku 1947 bol predaný do Švajčiarska, kde lietal s civilným označením HB-EED. V roku 1953 sa dostal do Austrálie, kde ešte lietal niekoľko rokov.
Po vojne vznikli ešte dva civilné exempláre M.28 – Mk.V a Mk.VI s motorom Cirrus Major, ktoré sa od seba líšili iba detailami.
Verzia Mk.III mala dostup 5100 m.


Zdroj:
Balous, Miroslav: Miles M.28, Letectví a kosmonautika, č. 07/2012.
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-28-t70503#469454 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více