Miles M.11A Whitney Straight

     
Název:
Name:
Miles M.11A Whitney Straight Miles M.11A Whitney Straight
Originální název:
Original Name:
Miles M.11A Whitney Straight
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1938 Phillips & Powis Aircraft Ltd., Reading
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 M.11
47 M.11A
První vzlet:
Maiden Flight:
14.03.1936
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
578 kg 1275 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
860 kg 1896 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.87 m 35ft 8in
Délka:
Length:
7.62 m 25ft
Výška:
Height:
1.98 m 6ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
17.37 m2 187 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
49.8 kg/m2 10.2 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
de Havilland Gipsy Major I o výkonu 149 kW
dvoulistá vrtule
de Havilland Gipsy Major I, power 130 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
136 l 30 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
233.4 km/h v ? m 145 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
209.2 km/h v ? m 130 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.3 m/s 850 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5608 m 18400 ft
Dolet:
Range:
917.3 km 570 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Brown, Don Lambert. Miles Aircraft Since 1925. Putnam, London 1970. ISBN 0-37000-127-3.
members.aol.com
www.jaapteeuwen.com
en.wikipedia.org
www.air-racing-history.com
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-11A-Whitney-Straight-t70637#400714 Verze : 0
Miles M.11 Whitney Straight

Miles M.11 Whitney Straight byl dvoumístný jednomotorový jednoplošník, určený pro klubové a soukromé létání, kvůli větímu pohodlí měl sedadla umístěná vedle sebe v kryté kabině. Vznikl v roce 1936 ve spolupráci bratrů Milesů a Američana Whitney Straighta, pozdějšího pilota RAF a ředitele BOAC. První prototyp vzlétl 14. března 1936 ve Woodley, do roku 1938 bylo postaveno 49 strojů /a jeden o rok později). Základní verze byla označena M.11A, měla motor de Havilland Gipsy Major I o výkonu 97 kW s od prototypu se lišila mírně upraveným podvozkem a přední částí kabiny lisovanou z jednoho kusu. Hned třetí postavený stroj bylo označen M.11B a byl určen k testům nového 101kW motoru Amherst Villiers Maya I. Tato verze byla o 16 km/h rychlejší, ale již na počátku roku 1938 stroj dostal standardní motor. Gipsy Major Postaven byl také jeden prototyp s motorem de Havilland Gypsy Major II o výkonu 108 kW, označený M.11C, ten byl ale zničen při havárii.
Na počátku války se 23 těchto strojů dostalo do služby v RAF, z toho byl jeden poslán do Indie a jeden do Egypta. Byly používány jako spojovací. Další M.11A byl mezi lety 1940 a 1943 ve službách FAA a tři stroje používala RNZAF.

Zdroj:
www.jaapteeuwen.com
en.wikipedia.org
www.air-racing-history.com
Miles M.11A Whitney Straight - http://www.jaapteeuwen.com/ww2aircraft/html%20pages/MILES%20M11%20WHITNEY%20STRAIGHT.htm

www.jaapteeuwen.com
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-11A-Whitney-Straight-t70637#248954 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více