Miles M.15

     
Název:
Name:
Miles M.15 Miles M.15
Originální název:
Original Name:
Miles M.15
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Phillips & Powis Aircraft, Ltd., Reading
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
04.02.1939
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
830 kg 1830 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1148 kg 2530 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.19 m 33ft 5in
Délka:
Length:
8.99 m 29ft 6in
Výška:
Height:
3.18 m 10ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
18.58 m2 200 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
61.52 kg/m2 12.6 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
de Havilland Gipsy Six o výkonu 149 kW
dvoulistá vrtule
de Havilland Gipsy Six, power 200 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Brown, Don Lambert. Miles Aircraft Since 1925. Putnam, London 1970. ISBN 0-37000-127-3.
www.britishaircraft.co.uk
www.jaapteeuwen.com
http://www.samoloty.ow.pl/str424.htm
http://www.miles-aircraft.com/M.15_t.1-37.html
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-15-t70774#400773 Verze : 0
Miles M.15


Ministerstvo letectví v roce 1937 vydalo specifikace T.1/37, ve kterých požadovalo nový cvičný letoun, který by doplnil a případně nahradil používané cvičné stroje de Havilland Tiger Moth a Miles Magister a mělo o něco vyšší výkony. Na specifikace zareagovalo sedm firem s projekty Airspeed AS.36, de Havilland D.H.96, General Aircraft GAL.32, Heston J.A.3, Parnall Heck III, Percival P.20 a Miles se svým M.15. Do užšího výběru šli Miles, Parnall a Heston, kteří byli pověřeni stavbou prototypů.
M.15 byl tvarově podobný Magisteru, byl ale mírně větší. Motor, požadovaný specifikacemi, byl de Havilland Gipsy Six I o výkonu 149 kW. První prototyp, označený L7714 pravděpodobně poprvé vzlétl v září 1938 a 22. září 1939 byl přelétnut ke zkouškám v Martlesham Heath.


Jeho výkony ale byly zklamáním, proto ministerstvo zrušilo objednávku na druhý prototyp. Protože ale byla velká část stroje hotova, firma ho na vlastní náklady dokončila, s upraveným hranatějším křídlem a silnějším motorem Gipsy Major I o výkonu 157 kW. Ani tento stroj, s číslem P6326, ale v testech v A&AEE neuspěl. Stejně dopadly také konkurenční firmy.



Zdroj:
www.jaapteeuwen.com
http://www.samoloty.ow.pl/str424.htm
http://www.miles-aircraft.com/M.15_t.1-37.html
Miles M.15 - Zdroj: archiv autora

Zdroj: archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-15-t70774#249399 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více