MiG-21F-13 0904

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 489 příspěvků vloženo, 1999 editováno a 492 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

MiG-21F-13 0904

    Avatar
     
    Typ:
    Type:
    MiG-21F-13
    Výrobce:
    Producer:
    Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
    Datum výroby:
    Date of Production:
    DD.MM.1962
    Výrobní číslo:
    Construction Number:
    74210904
    Sériové číslo / imatrikulace:
    Serial Number / Registration Code:
    27.09.1962-DD.MM.1973 0904
    Datum vyřazení z provozu:
    Date of Decommissioning:
    DD.MM.1973
    DD.MM.1973
    Poznámka:
    Note:
    Sériové číslo: 74210904, výrobní číslo motoru 2115006, Letoun měl prosklenou zadní část překrytu kabiny, Dodán ze SSSR jako vzorový kus pro připravovanou sériovou výrobu, Letoun 0904 měl jako první MiG-21F v československém letectvu PLN (předpoklad letecké nehody). Stalo se tak 14. 8. 1963 v 8.20 hod. Pilotem byl npor. Bohumil Pavel (3. třída, nálet celkem 320.25 hod., na typu 2.38 hod.). Letoun patřil Výcvikové letce Mladá, pilot byl od 11. slp / 1. lt Žatec. Popis události: Po skončení cv. 6 pilot ve výběhu vypustil přistávací padák. Ten se neotevřel a zůstal ležet na přistávací dráze. Uvolněné lano narazilo odrazem od přistávací na stabilizátor, který poškodilo. Prodán do Sýrie -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
    Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5.
    Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
    Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/71173#250720Verze : 1
    Avatar
     
    Stát:
    Country:
    Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
    Datum převzetí:
    Commissioned:
    27.09.1962
    Datum vyřazení:
    Decommissioned:
    DD.MM.1973
    Provozovatel:
    Operator:
    27.09.1962-01.10.1966 Výcviková letka
    01.10.1966-DD.MM.1973 Výcvikové středisko letectva
    27.09.1962-01.10.1966 Training Squadron
    01.10.1966-DD.MM.1973 Air Force Training Centre
    Označení:
    Marking:
     
    Taktické označení:
    Tactical Marking:
    27.09.1962-DD.MM.1973 0904
    Výsostné znaky:
    Aircraft Insignia:
    27.09.1962-DD.MM.1973 standardní (high visibility)
    27.09.1962-DD.MM.1973 standard (high visibility)
    Zvláštní a příležitostné označení:
    Special and Occasional Marking:


    Kamufláž a zbarvení:
    Camouflage and Color Scheme:
     
    Kategorie:
    Category:
    27.09.1962-DD.MM.1973 standardní vojenská
    27.09.1962-DD.MM.1973 standard military
    Barvy:
    Colors:
    27.09.1962-DD.MM.1973 kov, stříbrná
    27.09.1962-DD.MM.1973 metalic, silver
    Poznámka:
    Note:
    Prodán do Syrské arabské republiky Sold to Syrian Arab Republic
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
    Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5.
    Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
    Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
    ruslet.webnode.cz


    Druhá polovina šedesátých let... (Československý voják)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/71173#196513Verze : 1
    MOD
    Avatar
    .

    Zahradník, L.: Půlstoletí MiGů. Budování československého a českého vojenského proudového letectva. Praha: Ministerstvo obrany České republiky - AVIS, 2005. ISBN: 80-7278-299-1
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/71173#426431Verze : 0
    MOD
    Avatar
    MiG-21F-13 (0904), druhá polovina šedesátých let.

    (archiv)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/71173#338282Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dle prosklení za překrytem pilotní kabiny usuzuji, že se jedná o stroj vyrobený v SSSR (nebo snad takto vypadaly i první čs. licenční stroje ?).
    Zdroj:
    Yefim Gordon, Keith Dexter, Dmitriy Komissarov : Mikoyan Mig-21, Famous russian aircraf. Hinckley, England, 2008. foto via internet.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/71173#419786Verze : 0
    Avatar
    Správné sériové číslo je 74210904 a byl vyroben v Gorkém. Letoun sériového čísla 740904 byl vyroben v moskevském závodě "Znajma Truda" a byl dodán 1.10.1963 do NDR.


    Zdroj: Miroslav Irra, MiG-21 1.díl
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/71173#289694Verze : 1
    Avatar
    Lietadlo bolo v roku 1973 predané do Sýrie.
    Po dobu služby v čs.vojenskom letectve nosilo tr.číslo 0904, ako to ukazuje i foto z príspevku p.Martina Smíška. Informácia, že lietadlo nenosilo žiadne trupové označenie je zavádzajúca.


    Zdroj: Vlastný archív lietadiel.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/71173#342971Verze : 0
    Avatar
    Letoun v.č. 740904 měl jako první MiG-21F v československém letectvu PLN (předpoklad letecké nehody). Stalo se tak 14. 8. 1963 v 8.20 hod. Pilotem byl npor. Bohumil Pavel (3. třída, nálet celkem 320.25 hod., na typu 2.38 hod.). Letoun patřil Výcvikové letce Mladá, pilot byl od 11. slp / 1. lt Žatec. Popis události: Po skončení cv. 6 pilot ve výběhu vypustil přistávací padák. Ten se neotevřel a zůstal ležet na přistávací dráze. Uvolněné lano narazilo odrazem od přistávací na stabilizátor, který poškodilo. Na kartě LMU je uvedeno výrobní číslo draku 740904, výrobní číslo motoru M-11 je 2115006. Letoun měl nálet 77,28 hod.


    Zdroj: karta LMU č. 06-214.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/71173#413233Verze : 1
    Avatar
    Opravil jsem nadpis i text na MiG-21F-13, protože tohle opravdu je 21F-13. Je to zřetelné nejen z několika charakteristických markantů, viditelných na fotografiích (např. chybějící levý kanón), ale i z výrobního čísla, začínajícího dvojčíslím 74 (jako Izdělie 74). Pokud by to byl původní MiG-21F, tak by výrobní číslo začínalo 72 (Izdělie 72).
    Úzká SOP je proto, že se jedná o 21F-13 z prvních sérií.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/71173#495518Verze : 0
    MOD