Polikarpov I-153BS

Поликарпов И-153БС
     
Název:
Name:
Polikarpov I-153BS Čajka Polikarpov I-153 Chaika - "Seagull"
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-153БС Чайка
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
157
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1348 kg 2972 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1860 kg 4101 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2109 kg 4650 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 / 7,500 m 32ft 9,7in / 24ft 7,3in
Délka:
Length:
6,275 m 20ft 7in
Výška:
Height:
3,425 m 11ft 2,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,14 m2 238.31 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
83,559 kg/m2 17.11 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-62 vzduchem chlazený hvězdicový devítiváleco přeplňovaný dvourychlostním kompresorem, vzletový výkon 735,5 kW (1 000 k) a 625 kW v h= 4 200 m.
Vrtule dvoulistá VIŠ AV-1 stavitelná o průměru 2 800 mm.
Shvetsov M-62 nine-cylinder air-cooled two-speed supercharger radial engine, rated at 986.3 hp for take-off and 838.7 hp at 13,780 ft,
driving a two blade VISh AV-1 variable-pitch propeller of 9ft 2,25in diam..
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
316 l ve vnitřních nádržích a 200 l ve čtyřech přídavných nádržích pod křídly 83.5 US gallons / 69.5 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
443 km/h v 4600 m 275.3 mph in 15092 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
370 km/h v 2000 m 229.9 mph in 6562 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,6 m/s 2874 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,0 min do 3000 m 3,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
460 km 285.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
880 km 546.8 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný UBS kulomet ráže 12,7 mm, 330 nábojů pro každý kulomet.
Pumový náklad: 6-8x RS-82, nebo pumy do 200 kg.
Two fixed forward-firing 0.5 inch UBS machine-guns, 330 rpg.
Bomb load: six or eight RS-82 od bobms of weighting 441 lb.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Motor M-62 byl dosti poruchový a nepříliš spolehlivý. Byl vyměňován po 60-80 letových hodinách, většina poruch se týkala dvourychlostního kompresoru. -
Zdroje:
Sources:
William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three: Fighters, London: Macdonald & Co., (Publishers) Ltd., Seventh impression 1973m, First edition 1961, ISBN 0-356-01447-9.
L+K 12/1972, Monografie Polikarpov I-153, Václav Němeček
http://www.wio.ru/tacftr/polikarp.htm
www.xs4all.nl
http://www.airpages.ru/ru/i15_3.shtml
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i153.html
http://combatavia.info/index1i153.html
www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-153BS-t71249#250861 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek a fotografie Čajky
Polikarpov I-153BS -


Polikarpov I-153BS -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-153BS-t71249#250866 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více