Název: Name: | Kjúšú J7W1 Šinden | Kyūshū J7W1 Shinden |
Originální název: Original Name: | 局地战斗机「震電」 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.08.1945 Kyushu Aircrafts Ltd., Fukuoka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.08.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 03.08.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | kachna | canard |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3625 kg | 7992 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4948 kg | 10908 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5272 kg | 11623 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,114 m | 36ft 5,56in |
Délka: Length: | 9,760 m | 32ft 0,25in |
Výška: Height: | 3,920 m | 12ft 10,33in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,50 m2 | 220.66 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 241,46 kg/m2 | 49.45 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK9D (Ha-43-42) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 1 567 kW (2 100 k) při 2 900 ot./min, I. převodový stupeň kompresoru: 1 486 kW (2 020 k) v h= 1 180 m při 2 900 ot./min a II. převodový stupeň kompresoru: 1 221 kW (1 660 k) v h= 8 400 m při 2 900 ot./min. Vrtule šestilistá tlačná s konstantní rychlostí otáček typu VDM o průměru 3 400 mm | Mitsubishi MK9D (Ha-43-42) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 2,071 hp at 2,900 rpm for take-off, 1,992 hp at 2,900 rpm at 3,871 ft with rated low blower and 1,637 hp at 2,900 rpm at 27,560 ft with rated high blower, driving a six-blade constant-speed VDM pusher propeller of 11ft 1,86in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 115 l a 80 l oleje | 245 UK gallons and 17.6 UK gallons oil |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 750 km/h v 8700 m | 466 mph in 28543 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 444 km/h v 3000 m | 275.9 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,47 m/s | 2454.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,66 min do 8000 m | 10,66 min to 26247 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12000 m | 39370 ft |
Dolet: Range: | 850 km | 528.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2080 km | 1292.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kanón Type 5 ráže 30 mm v přídi se 60 náboji na hlaveň. Pumový náklad: do hmotnosti 120 kg (2x 60 kg nebo 4x 30 kg) | Four fixed forward-firing 1.18 inch Type 5 cannons mounted in nose, 60 rpg Bomb load: Up to 264.5 lb (two 132 lb or four 66 lb bombs) |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 震電 / Šinden - Nádherný blesk (jap.) Spojenecké kódové jméno nebylo přiděleno. Hodnoty výkonů jsou víceméně vypočtené, letoun nalétal celkem 45-55 minut během tří letů. | 震電 / Shinden - "Magnificent Lightning" Allied Code Name: None Performance values are calculated, the aircraft flew a total of 45-55 minutes during the three flights. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X William Green, War Plane sof the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9 Famous Airplanes of the World, Kyushu Navy Experimental Interceptor Fighter Shinden, No. 102, October 1978, Bunrin-Do Co., Ltd., Japan http://www.airwar.ru/enc/fww2/j7w.html http://www.combinedfleet.com/ijna/j7w.htm archiv autora |