A-10.1 L-BALD


Typ:
Type:
Aero A-10
A-10.1
Výrobce:
Producer:
Aero
Datum výroby:
Date of Production:
XX.01.1922
Výrobní číslo:
Construction Number:
A-10.1
Číslo letounu:
Serial Number:
A-10.1
Provozovatel:
User:
ČeskoslovenskoCzechoslovakia
Pohonná jednotka:
Engine:
XX.01.1922-XX.XX.XXXX Maybach Mb-IVa XXXX
Výzbroj:
Armament:
-
Datum převzetí:
Commissioned:
27.02.1923
Datum vyřazení:
Decommissioned:
03.11.1925
Vojenský útvar:
Unit:
XX.XX.1922–XX.XX.XXXX Letecký dopravní oddíl
XX.XX.XXXX – 03.11.1925 Československé státní aerolinie
XX.XX.1922–XX.XX.XXXX Aviation Transport Group
XX.XX.XXXX – 03.11.1925 Czechoslovak Airlines
Útvarové označení:
Unit Marking:
14.06.1923–16.04.1928 L-BALD
Poznámka:
Note:
27.02.1923 zapsán do rejstříku letadel
15.06.1923 zničen při havárii
03.11.1925 vyškrtnut z rejstříku letadel


Průběh havárie:
Při zkušebním letu v rámci příprav letounu k účasti v 1.leteckém závodu rychlostním o cenu presidenta republiky došlo během startu (posádku tvořili pilot kpt.V.Černý, mechanik Vlasák a 6 přepravovaných vojáků) ke kolizi s žacím strojem a pádu letounu.Letoun byl těžce poškozen a nebyl již opravován, posádka vyvázla s lehčími zraněními.


Vyroben původně na objednávku Československé letecké akciové společnosti ale po jejím krachu jej do vlastnictví získalo Ministerstvo Veřejných Prací, k užívání předán Ministerstvu Národní Obrany.


V roce 1923 ustanovil národní rekord když na své palubě přepravil celkem 17 osob
27.02.1923 written to database of civil aircraft
15.06.1923 crashed
03.11.1925 written-off from database of civil aircraft


Analyse of accident:
During test flight in preparation for 1st aviatik speed race for Czechoslovak president trophy plane hit harvester and crashed.Crew (pilot capt.V.Černý, engineer Vlasák and 6 transported soldiers) suffered minor injuries but plane was heavily damaged and irrepairable


Plane was formerly build for Czechoslovak aviatik corporation but after its bankruptcy was assumed by Ministry for public works and used by Ministry of defence


In 1923 plane set national rekord for transport 17 persons
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav:Jednomotorová dopravní letadla. Praha. Nakladatelství dopravy a spojů 1990
www.wikipaedia.org
výstřižkový archiv časopisu Křídla vlasti
výstřižkový archiv časopisu L+K
URL : https://www.valka.cz/A-10-1-L-BALD-t71420#251774 Verze : 0

Základní kamufláž:
Basic Camouflage:
XX.XX.1922 – 15.06.1923
Horní plochy:
Upper Surfaces:
barva plátna lillen
Spodní plochy:
Lower Surfaces:
barva plátna lillen
Provedení výsostných znaků:
National Recognition Marking:
 
Trup:
Fuselage:
nepoužity not used
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
nepoužity not used
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
nepoužity not used
Označení v rámci útvaru:
Unit Marking:
 
Trup:
Fuselage:
- -
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
- -
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
- -
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Individual Marking:
 
Trup:
Fuselage:
- -
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
- -
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
- -
Poznámka:
Note:
Imatrikulace L-BALD byla provedena černými písmeny na trupu, horních a spodních plochách křídel.Zkrácená podoba L-B byla umístěna na svislé ocasní plošeImatriculation L-BALD painted by great black letters on fuselage, upper and lower surfaces of wings.Short imatriculation L-B was set on vertical fin
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav:Jednomotorová dopravní letadla. Praha. Nakladatelství dopravy a spojů 1990
www.wikipaedia.org
výstřižkový archiv časopisu Křídla vlasti
výstřižkový archiv časopisu L+K
URL : https://www.valka.cz/A-10-1-L-BALD-t71420#329845 Verze : 0
Snímek havarovaného letounu Aero A.10.1 L-BALD.
A-10.1 L-BALD - Zdroj: vlastní sbírka.

Zdroj: vlastní sbírka.
URL : https://www.valka.cz/A-10-1-L-BALD-t71420#341900 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více