7TP (dvouvěžový)

7TP (twin turret)
     
Název:
Name:
7TP 7TP
Originální název:
Original Name:
Czołg lekki 7TP
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1936 Państwowe Zakłady Inżynierii, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
40 (24?)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.08.934
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
9400 kg 20723 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
4600 mm 15 ft 1 ⅛ in
Délka korby:
Hull Length:
4560 mm 14 ft 11 ½ in
Celková šířka:
Overall Width:
2430 mm 7 ft 11 ⅝ in
Celková výška:
Overall Height:
2190 mm 7 ft 2 ¼ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
381 mm 1 ft 3 in
Šířka pásu:
Track Width:
267 mm 10 ½ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,6 MPa 87.02 psi
Pancéřování:
Armour:
Ocelové profily s přišroubovanými pancéřovými plechy

Korba:
Čelo: 10-17 mm
Boky: 13 mm
Zadní: 13 mm
Vrchní: 10 mm
Spodní: 9,5 mm
Vrchní kryt motoru: 5 mm

Věž: 13 mm
Vrch věže: 5 mm
Steel profiles with screwed armor plates

Hull:
Front: ⅜ in - ⅝ in
Side: ½ in
Rear: ½ in
Top: ⅜ in
Lower: ⅜ in
Top engine cover: ¼ in

Turret: ½ in
Turret top: ¼ in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Šestiválec Saurer VBLDb (tovární licenční označení PZInż. 235) Saurer VBLDb 6V
(factory license designation PZInż. 235)
Výkon:
Power:
81 kW při 1800 ot/min 108.6 bhp at 1800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
32 (37?) km/h 20 (23?) mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
20 km/h 12 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
150 km 93 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
130 km 81 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
36 ° 80 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,80 m 71 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,75 m 30 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,00 m 39 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
2 x 7,92 mm kulomet Browning wz. 30 + 6000 nábojů 2 x 7.92 mm Browning wz. 30 machine gun + 6000 rounds
Vedlejší:
Secondary:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Spotřeba PHM - 80 l/100 km - silnice, 100 l/100 km - terén Fuel consumption - 80 l / 100 km - road, 100 l / 100 km - terrain
Zdroje:
Sources:
https://www.militarium.net/viewart.php?aid=190
Jońca, Andrzej, Szubański, Rajmund, Tarczyński, Jan: Wrzesień 1939-pojazdy Wojska Polskiego. Barwa i broń, WKŁ, Warszawa 1990
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs – Obrněná technika 5 , Ares 2004, ISBN 80-86158-32-2
HPM 9 a 10 / 2001
URL : https://www.valka.cz/7TP-dvouvezovy-t71660#292371 Verze : 1
commons.wikimedia.org

7TP (dvouvěžový) -


URL : https://www.valka.cz/7TP-dvouvezovy-t71660#655459 Verze : 0
Jsem autorem náčrtu dle předlohy.
7TP (dvouvěžový) - Věž s kulometem Hotchkiss ...

Věž s kulometem Hotchkiss ...
URL : https://www.valka.cz/7TP-dvouvezovy-t71660#252357 Verze : 0
Jsem autorem náčrtu dle předlohy.
7TP (dvouvěžový) - Věž s kulometem Browning ...

Věž s kulometem Browning ...
URL : https://www.valka.cz/7TP-dvouvezovy-t71660#252358 Verze : 0
Výroba dvouvěžových tanků 7 TP


Jednotlivé komponenty byly vyráběny různými firmami.
Pancéřové pláty – huť Pokój v Nové Bytomi, huť Baildon v Katovicích a huť Batory v Hajdukach Wielkich.
Lité články pásů – Towarzystwo Przemysłowe Zakładów Mechanicznych Lilpop, Rau i Loewenstein ve Varšavě.
Radiostanice a spojovací materiál – Państwowe Zakłady Tele i Radiotechniczne ve Varšavě.
Gumové součásti konstrukce – Zakłady Kauczukowe SA v Piastowie a firma Tschakert i S-ka, Fabryka Uszczelnień do Maszyn ve Varšavě.
Optika – Państwowe Zakłady Optyczne ve Varšavě
Motory, podvozky a kompletace tanků byly vyráběny a prováděny v Państwowych Zakładach Inżynierii v Czechowicach (Ursus) u Varšavy.
Přejímky pancéřování prováděla speciální skupina - Vojenský technický dozor č. 5 v Chřanově.
Přejímky kompletních tanků prováděl Vojenský technický dozor č. 3 ve Varšavě.


První prototyp tanku ev.č. 1595 nesl název „Smok″ (Drak) a v listopadu 1936 byl přestavěn na jednověžový s použitou originální věží „Bofors″.
Druhý prototyp ev.č. 1596 nesl název „Słoń″ (Slon).


První smlouva na výrobu 22 dvouvěžových tanků 7 TP pro výzbroj jedné roty a školení osádek byla zadána 18. března 1935 ( číslo smlouvy 655/34-35 Panc.) s termínem dodání do 25.03.1936.
V roce 1935 byly postaveny 4 tanky této série. Zbytek série byl vyroben v roce 1936.


Druhá zakázka (č. smlouvy 3/36-37 Panc.) na výrobu 16 dvouvěžových tanků pro jednu rotu byla podepsána 7. (17.?) února 1936 s termínem dodávky do 15. ledna 1937.
Dva tanky zůstaly ve dvouvěžovém provedení. V průběhu výroby této série bylo rozhodnuto o přestavbě 14 kusů na jednověžové. Z důvodu opoždění vývoje dvouzbraňové věže však byly vyrobeny jako dvouvěžové a na jednověžové byly přestavěny teprve v roce 1938. Termín dodávky této série byl posunut na DD.MM.193?.


Celkem bylo vyrobeno:
2 prototypy – z toho 1 přestavěn na jednověžový
22 tanků 1. série
16 tanků 2. série – z toho 14 tanků přestavěno na jednověžové


15. srpna 1939 bylo u jednotek:
2. obrněný prapor – 10 kusů v tom 2 cvičně-mobilizační a 8 školních
3. obrněný prapor – 7 školních
Školící středisko útočné vozby v Modlinu – 8 školních


Zdroje:
Komuda, Leszek: Czołg Lekki 7 TP, Typy broni i uzbrojenia nr. 21, MON, Warszawa 1973
Magnuski, Janusz: Produkcja czołgów 7 TP, 1935-1939 r., in: Nowa Technika Wojskowa, 12/1996, str. 14-17
URL : https://www.valka.cz/7TP-dvouvezovy-t71660#363260 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více