Bristol 146

     
Název:
Name:
Bristol 146 Bristol 146
Originální název:
Original Name:
Bristol 146
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1938 Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp ( druhý rozestavěn )
První vzlet:
Maiden Flight:
11.02.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1489 kg 3283 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2087 kg 4600 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.89 m 39ft
Délka:
Length:
8.23 m 27ft
Výška:
Height:
3.15 m 10ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
20.44 m2 220 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Mercury IX o výkonu 626 kW
třílistá vrtule
Bristol Mercury IX, power 840 hp
three-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
461.9 km/h v ? m 287 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
389.5 km/h v ? m 242 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11613 m 38100 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
8x pevný kulomet Browning ráže 7,7 mm 8x fixed .303 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca
http://www.airwar.ru/enc/fww2/bristol146.html
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Mercury
URL : https://www.valka.cz/Bristol-146-t71971#253723 Verze : 0
Bristol Type 146


Historie :
V listapadu 1934 vydalo britské ministerstvo letectví ( Air Ministry ) specifikaci F.5/34, ve které požadovalo jednomotorový stíhací letoun. Specifikace F.5/34 požadovala :
1) maximální rychlost okolo 440 km/h ve výšce 4 500 m
2) operační dosah 10 000 m
3) zakrytou pilotní kabinu
4) zatahovací podvozek
5) výzbroj šesti až osmi kulomety se zásobou 300 nábojů na hlaveň
Na tuto specifikaci odpovědělo několik britských leteckých továren se svými projekty (Martin-Baker MB-2 , Vickers Venom, Supermarine Spitfire Mk.I, Hawker Hurricane Mk.I) a také letecká továrna Bristol, v čele s konstruktérem ing. Frankem Barnwellem, projektem Type 146. Hlavní konstruktér ing. Frank Barnwell navrhl letoun klasické konstrukce, celokovový dolnoplošník se zatahovacím podvozkem. První prototyp, který byl vyroben se značným zpožděním až na přelomu let 1937 - 1938, poprvé vzlétl 11. února 1938 a pilotoval jej samozrějmě zkušební pilot firmy Cyril F. Uwins. První prototyp označený číslem ( K 5119 ) byl po prvních zkušebních letech na firemním letišti ve Filtonu, přelétnut na základnu v Martlesham Heath, kde byla umístněna zkušební základna AAEE ( Aeroplane Arnament Experimental Esthablisment ). Během zkušebních letů na této základně, první vyrobený prototyp havaroval a nakonec byl rozebrán. Po havárii prvního prototypu, začala stavba prototypu druhého, označeného číslem ( K 8088 ), ale ten nebyl dokončen. Už v průběhu vývoje a poté i během zkušebních letů bylo jasné, že projekt Type 146, nedosahuje výkonů konkurenčních projektů, a to hlavně projektů firem Supermarine a Hawker. Celý projekt byl proto zastaven a letoun tak zůstal jen ve fázi prototypu.
Letoun Bristol Type 146 byl jednomotorový dolnoplošník, celokovové konstrukce ( výjimkou byla směrovka, která byla potažena plátnem ). Hlavní podvozek se zatahoval do křídel směrem k trupu, ocasní kolečko bylo pevné. Letoun poháněl devítiválcový hvězdicový motor Bristol Mercury IX o výkonu 840 koní. Letoun dosahoval s tímto motorem maximální rychlosti 462 km/h, rychlost cestovní byla 390 km/h. Výzbroj sestával celkem z osmi pevných kulometů Browning ráže 7,7 mm, umístněných po čtyřech v každém křídle.



Zdroje :
www.en.wikipedia.org
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Mercury
www.aviastar.org
www.aviationarchive.org.uk
www.csd.uwo.ca
http://www.airwar.ru/enc/fww2/bristol146.html
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Frank_Barnwell


URL : https://www.valka.cz/Bristol-146-t71971#253722 Verze : 1
Bristol Type 146


Zdroje :
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/bristol146.html

Bristol 146 -


Bristol 146 -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-146-t71971#253725 Verze : 0
Bristol Type 146


Zdroje :
www.aviastar.org

Bristol 146 -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-146-t71971#253724 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více