Huff-Daland LB-1 Pegasus

     
Název:
Name:
Huff-Daland LB-1 Pegasus Huff-Daland LB-1 Pegasus
Originální název:
Original Name:
Huff-Daland LB-1 Pegasus
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1923-DD.MM.1923 Huff-Daland Airplanes, Inc., Ogdenburg, New York
DD.MM.1927-DD.MM.1927 Huff-Daland Airplanes, Inc., Bristol, Pennsylvania
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1923-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 XLB-1 (23-1250)
10 LB-1 (26-376/385)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5631 1) kg 124151) lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
20.27 m 66ft 6in
Délka:
Length:
14.07 3) m 46ft 2in3)
Výška:
Height:
4.55 m 14ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Packard 2A-2540 o výkonu 597 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Packard 2A-2540, power 800 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
193.1 3) km/h v 0 m 1203) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
167.4 km/h v ? m 104 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3399 4) m 111504) ft
Dolet:
Range:
692 5) km 4305) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,62 mm ve spodním křídle
1x dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm na hřbetě
1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm v podlaze

1247 kg pum
2x fixed .30 machine gun in the lower wing
1x flexible .30 Lewis twin machine gun, ventral position
1x flexible .30 Lewis machine gun, dorsal position

2750 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
XLB-1 s motorem Packard 1A-2540:
1) 4693 kg
2) 14,43 m
3) 194,7 km/h
4) 4397 m
5) 1513 km
XLB-1, 800 hp Packard 1A-2540:
1) 10346 lb
2) 47ft 4in
3) 121 mph
4) 14425 ft
5) 940 mi
Zdroje:
Sources:
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
http://joebaugher.com/usaf_bombers/lb1.html

Huff-Daland LB-1 Pegasus - Prototyp XLB-1.

Prototyp XLB-1.
URL : https://www.valka.cz/Huff-Daland-LB-1-Pegasus-t72023#461086 Verze : 0
Huff-Daland LB-1 Pegasus

Málo známá továrna Huff-Daland z newyorského Ogdenburgu byla autorem prvního bombardéru kategorie LB (lehký bombardovací), navrženého C. T. Porterem pro americké armádní letectvo v roce 1923. Prototyp XLB-1 byl pouze jednomotorový, zvoleným motorem byl výkonný 597kW řadový motor Packard 1A-2540. Šlo o velký dvouplošník, s konstrukcí z ocelových trubek krytých plátnem. Ocasní plochy byly jednoduché. Osádka byla tříčlená, pilot a kopilot seděli vedle sebe za motorem a střelec měl svou pozici uprostřed hřbetu trupu. Letoun měl pumovnici, kde byly umístěny všechny bomby, zaměřování probíhalo skrze okno v podlaze pilotní kabiny. Na svou dobu moderní byl i podvozek s olejopneumatickými tlumiči.

Veřejnosti byl XLB-1 poprvé předveden na Národních leteckých závodech, konajících se na Mitchel Field na Long Islandu. XLB-1 se účastnil závodů kategorie dopravních letadel, které vyhrál. Na základě prototypu bylo v roce 1925 objednáno devět strojů pro vojskové testy (desátý objednaný byl později zrušen). Dokončeny byly v červenci 1927 (kdy již firma sídlila v Bristolu), od prototypu se lišily motorem Packard 2A-2540 s chladičem přesunutým pod motor, čtvrtým členem osádky, který obsluhoval pohyblivý kulomet v podlaze trupu, a skoro dvojnásobnou nosností pum - 1247 kg oproti 680 kg prototypu. Tato dodatečná hmotnost se projevila na výkonech, hlavně na doletu. Firma pojmenovala svůj výtvor Pegasus, ovšem toto jméno nebylo armádou přijato.

V době převzetí sériových strojů se ale již USAAC rozhodlo dát přednost dvoumotorové koncepci, která přeci jenom měla výhody ve větší bezpečnosti v případě poruchy jednoho motoru, a umožňovala umístit střelce/pumometčíka do přídě. Zkušenosti z testů LB-1 toto potvrdily a byly proto posledním jednomotorovými bombardéry USAAC. Staly se ovšem základem pro další vývoj, jednak v linii následujících, již dvoumotorových LB, jednak ve zvětšené podobě těžkého bombardéru HB-1.

Zdroj:
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
http://home.att.net/~jbaugher2/lb1.html
http://www.aerofiles.com/_huff.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Huff-Daland_LB-1
http://www.airwar.ru/enc/bww1/lb1.html
www.flightglobal.com
Huff-Daland LB-1 Pegasus -


Huff-Daland LB-1 Pegasus - http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060420-F-1234P-036.jpg

www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Huff-Daland-LB-1-Pegasus-t72023#253895 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více