Špeciálny príves na prepravu dlhých bremien SPDB-25 je určený na prepravu materiálu pri obnove tratí a mostov. Jednalo sa hlavne o prepravu nosníkov IP, max. dĺžky 26 m, špeciálnych mostných konštrukcií alebo ich dielov. Na umožnenie týchto prepráv bola treba vyriešiť prejazd s bremenami dĺžky až 30 m v náročných smerových podmienkach na cestách nižších tried a únosným terénom . Príves bol vyvinutý pre potreby Železničného vojska. Manévrovacie schopnosti súpravy sú veľmi dobré zásluhou malého polomeru zatáčania a nezávislého riadenia
Spôsob prepravy dlhých bremien :
Preprava prívesová : prepravované samonosné bremená sú uložené na dvoch rovnakých podvozkoch, predného a zadného, ktorý je nezávisle riaditeľný a naviac je vybavený kabínou pre vodiča podvozku. Prepravované bremená môžu mať hmotnosť do 25 t a dĺžku do 30 m pri najväčšej vzdialenosti podvozkov 25 m.
Preprava návesová : bremeno je uložené na závese ťažného vozidla a na zadnom riaditeľnom podvozku.
Spojenie oboch podvozkov v prívesovom usporiadaní alebo spojenie ťahača s podvozku v návesovej súprave tvorí prevážané bremeno.
Pneumatiky : 8,25 x 15 eHD
Max. rýchlosť : do 50 km / hod. – v kopcovitom teréne 12 – 15 km / hod.
Prázdne podvozky sa prepravujú spojené. Pri jazde s prázdnymi podvozkami nie je zadný podvozok riadený.
Zdroj : Vojenská technika 1965 č. 11
Popis zadného podvozku.
V závese za T-141.
Súprava na prepravu dlhých bremien.
SPDB-25 - predná časť podvozku
Spôsob prepravy dlhých bremien :
Preprava prívesová : prepravované samonosné bremená sú uložené na dvoch rovnakých podvozkoch, predného a zadného, ktorý je nezávisle riaditeľný a naviac je vybavený kabínou pre vodiča podvozku. Prepravované bremená môžu mať hmotnosť do 25 t a dĺžku do 30 m pri najväčšej vzdialenosti podvozkov 25 m.
Preprava návesová : bremeno je uložené na závese ťažného vozidla a na zadnom riaditeľnom podvozku.
Spojenie oboch podvozkov v prívesovom usporiadaní alebo spojenie ťahača s podvozku v návesovej súprave tvorí prevážané bremeno.
Pneumatiky : 8,25 x 15 eHD
Max. rýchlosť : do 50 km / hod. – v kopcovitom teréne 12 – 15 km / hod.
Prázdne podvozky sa prepravujú spojené. Pri jazde s prázdnymi podvozkami nie je zadný podvozok riadený.
Zdroj : Vojenská technika 1965 č. 11
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Popis zadného podvozku.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
V závese za T-141.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Súprava na prepravu dlhých bremien.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
SPDB-25 - predná časť podvozku