ORP "Kraków"
typ: říční monitor
třída: Kraków (typ 1923)
Stavba
loděnice: Polskie Fabryki Maszyn i Wagonów L. Zieleniewski S.A., Stocznia v Krakowě
položení kýlu: 1924
spuštění na vodu: 1926
dokončení: 28.08.1926
zařazení do služby: 15.10.1926
potopen: 11.9.1941
Rozměry
max.délka: 35,00 m
max.šířka: 6,00 m
ponor: 0.39 m
výtlak: 70,3 t (po přestavbě 90 t)
Pohon
2x 6-válcový motor Perkun-Kromhout s celkovým výkonem 120 HP
2 šrouby
max.rychlost: 6,75 knts (12,5 km/h)
Výzbroj
1x 100 mm houfnice/Škoda vz.1914/19P
2x 75 mm (1xII)
4x 7,92 mm těžký kulomet/Maxim vz.08 (4xI)
od roku 1932:
3x 100 mm houfnice/Škoda vz.1914/19P (1xI,1xII)
3x 7,92 mm kulomet/Maxim vz.08 (3xI)
od roku 1939
+ 1x 13,2 mm kulomet/Vickers (AA)
Posádka: 40 mužů
zdroje:
http://en.wikipedia.org
http://pl.wikipedia.org/
www.polishnavy.pl
www.rzeczna2004.republika.pl
http://marynarkawojenna.pl/start_n.htm
typ: říční monitor
třída: Kraków (typ 1923)
Stavba
loděnice: Polskie Fabryki Maszyn i Wagonów L. Zieleniewski S.A., Stocznia v Krakowě
položení kýlu: 1924
spuštění na vodu: 1926
dokončení: 28.08.1926
zařazení do služby: 15.10.1926
potopen: 11.9.1941
Rozměry
max.délka: 35,00 m
max.šířka: 6,00 m
ponor: 0.39 m
výtlak: 70,3 t (po přestavbě 90 t)
Pohon
2x 6-válcový motor Perkun-Kromhout s celkovým výkonem 120 HP
2 šrouby
max.rychlost: 6,75 knts (12,5 km/h)
Výzbroj
1x 100 mm houfnice/Škoda vz.1914/19P
2x 75 mm (1xII)
4x 7,92 mm těžký kulomet/Maxim vz.08 (4xI)
od roku 1932:
3x 100 mm houfnice/Škoda vz.1914/19P (1xI,1xII)
3x 7,92 mm kulomet/Maxim vz.08 (3xI)
od roku 1939
+ 1x 13,2 mm kulomet/Vickers (AA)
Posádka: 40 mužů
zdroje:
http://en.wikipedia.org
http://pl.wikipedia.org/
www.polishnavy.pl
www.rzeczna2004.republika.pl
http://marynarkawojenna.pl/start_n.htm