Název: Name: | Consolidated C-109 | Consolidated C-109 |
Originální název: Original Name: | Consolidated C-109 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.194R Ford Motor Co., Willow Run, Michigan | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 218 konverzí B-24J / B-24L | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 25401 kg | 56000 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 33.53 m | 110ft |
Délka: Length: | 20.22 m | 66ft 4in |
Výška: Height: | 5.49 m | 18ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 97.36 m2 | 1048 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-65 o vzletovém výkonu 895 kW Vrtule trojlisté Hamilton Standard Hydromatic s konstantní rychlostí otáček | Pratt & Whitney R-1830-65, take-off power 1200 hp three-bladed constant speed propeller Hamilton Standard Hydromatic |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 482.8 km/h v ? m | 300 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - náklad: 7 707 - 10 978 l leteckého benzínu v osmi vestavěných nádržích - konverze probíhaly většinou v Modifikačních střediscích armádního letectva, 19 strojů u firmy Glenn L. Martin - některé letouny létaly zcela bez výzbroje, některé měly výzbroj v bočních oknech u několika se zachovalo hřbetní nebo zadní střeliště - letouny byly přetížené a za letu nestabilní, s ohledem na velkou hmotnost těchto přetížených letadel bylo téměř nemožné operovat z letišť, která byla vybudována ve větší nadmořské výšce (1 800 m) - původně armádní letectvo požadovalo 2 000 cisternových letounů, jejich úkolem bylo palivem zabezpečit operace B-29 z letišť v Číně, Po obsazení Marian byl tento požadavek zrušen. - palivo bylo z nádrží vytlačeno inertním plynem, tak se eliminovalo nebezpečí výbuchu. | - |
Zdroje: Sources: | Martin W. Bowman, Consolidated B-24 Liberator, Crowood Aviation Series, The Crowood Press Ltd,New Ed edition, rok 2004, ISBN-10: 1861267096 William Green, Famous Bombers of the Second World War, Doubleday, rok 1959 http://home.att.net/~jbaugher2/b24_27.html www.historyofwar.org www.xs4all.nl www.aviation-history.com www.airtoaircombat.com |