Consolidated C-109

     
Název:
Name:
Consolidated C-109 Consolidated C-109
Originální název:
Original Name:
Consolidated C-109
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.194R Ford Motor Co., Willow Run, Michigan
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
218 konverzí B-24J / B-24L
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
25401 kg 56000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
33.53 m 110ft
Délka:
Length:
20.22 m 66ft 4in
Výška:
Height:
5.49 m 18ft
Plocha křídla:
Wing Area:
97.36 m2 1048 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1830-65 o vzletovém výkonu 895 kW
Vrtule trojlisté Hamilton Standard Hydromatic s konstantní rychlostí otáček
Pratt & Whitney R-1830-65, take-off power 1200 hp
three-bladed constant speed propeller Hamilton Standard Hydromatic
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
482.8 km/h v ? m 300 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- náklad: 7 707 - 10 978 l leteckého benzínu v osmi vestavěných nádržích
- konverze probíhaly většinou v Modifikačních střediscích armádního letectva, 19 strojů u firmy Glenn L. Martin
- některé letouny létaly zcela bez výzbroje, některé měly výzbroj v bočních oknech u několika se zachovalo hřbetní nebo zadní střeliště
- letouny byly přetížené a za letu nestabilní, s ohledem na velkou hmotnost těchto přetížených letadel bylo téměř nemožné operovat z letišť, která byla vybudována ve větší nadmořské výšce (1 800 m)
- původně armádní letectvo požadovalo 2 000 cisternových letounů, jejich úkolem bylo palivem zabezpečit operace B-29 z letišť v Číně, Po obsazení Marian byl tento požadavek zrušen.
- palivo bylo z nádrží vytlačeno inertním plynem, tak se eliminovalo nebezpečí výbuchu.
-
Zdroje:
Sources:
Martin W. Bowman, Consolidated B-24 Liberator, Crowood Aviation Series, The Crowood Press Ltd,New Ed edition, rok 2004, ISBN-10: 1861267096
William Green, Famous Bombers of the Second World War, Doubleday, rok 1959
http://home.att.net/~jbaugher2/b24_27.html
www.historyofwar.org
www.xs4all.nl
www.aviation-history.com
www.airtoaircombat.com
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-C-109-t72419#256232 Verze : 0
aviarmor.net

Consolidated C-109 - C-109, původně B-24J-15-FO Liberator.

C-109, původně B-24J-15-FO Liberator.
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-C-109-t72419#460160 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více