Seversky SEV-2XP

     
Název:
Name:
Seversky SEV-2XP Seversky SEV-2XP
Originální název:
Original Name:
Seversky SEV-2XP
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Seversky Aircraft Corp.,Farmingdale, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1935
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1633 kg 3600 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2198 kg 4846 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.97 m 36ft
Délka:
Length:
7.49 m 24ft 7in
Výška:
Height:
2.62 m 8ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
20.44 m2 220 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
107.53 kg/m2 22.02 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-1670 o startovním výkonu 548 kW
Vrtule trojlistá stavitelná
Wright R-1670, take-off power 735 hp
three-bladed variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
441 km/h v ? m 274 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
1528.9 km 950 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Colt-Browning ráže 12,7 mm nad motorem
1x pevný kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm nad motorem
1x pohyblivý kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm v zadní části kabiny
1x fixed .50 in Colt-Browning machine gun
1x fixed .30 in Colt-Browning machine gun
1x flexible .30 in Colt-Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
V květnu 1935 se tento prototyp měl zúčastnit soutěže o stíhací letoun pro USAAC,
byl při havárii poškozen a při opravě přestavěn na jednístný SEV-1XP se zatahovacím podvozkem
-
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday rok 1961
Squadron/Signal. Mini Number 1. Larry Davis. P-35 mini in Action
http://www.aerofiles.com./_sev.html
http://www.aviastar.org/air/usa/seversky_2xp.php
http://www.acepilots.com/wwi/pio_seversky.html
http://www.airwar.ru/enc/fww1/sev2xp.html
http://home.att.net/~jbaugher1/p36_1.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Seversky-SEV-2XP-t72492#256614 Verze : 0
Historie:
17.2.1931 založil ruský emigrant Alexandr Nikolajevič Prokofjev-Severskij továrno na výrobu letadel. Nová továrna nesla jméno Seversky Aircraft Corporation. Prvním konstruktérem byl Gruzínec Grigorašvili, který v roce 1932 navrhl třímístnou amfibii SEV-3, ktrá byla zalétána v roce 1933. V roce 1934 přišel do firmy další gruzínský emigrant A.M. Kartvelov (později Karveli). Prvním letounem, tohoto později velmi úspěšného konstruktéra byl byla dvoumístná stíhačka navržená pro USAAC. Tímto typem firma Seversky obeslala soutěž o standardní stíhací letoun pro americké armádní letectvo. Letoun se při přeletu poškodil, soutěž byla odložena a Seversky získal možnost rychle letoun přestavět do jednomístné podoby s označením SEV-1XP, této letoun se potom mohl porovnávat v soutěži (18.06.1935) s Curtissovým Hawkem. Více o soutěži zde. Jedna cesta vedla k jednomístnému stíhacímu letadlu P-35 a druhou, dvoumístnou stíhačku se snažil prosadit i nadále Seversky.
Původní dvoumístné provedení stíhacího letounu nabízel pod označením "Convoy Fighter" americkému armádnímu letectvu, to však neprojevilo zájem a v roce 1936 byla verze SEV-2PA uvolněna pro export. Nakonec jich v roce 1937 dvacet koupilo japonské námořní letectvo, které v té době hledalo vhodnou stíhačku s dlouhým doletem pro doprovod svých bombardérů Mitsubishi G3M Nell. Japonské letouny byly označeny A8V1 a krátkou dobu operačně létaly na Čínou.
Seversky SEV-2XP -


Seversky SEV-2XP -


URL : https://www.valka.cz/Seversky-SEV-2XP-t72492#256617 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více