Avia BH-21R

     
Název:
Name:
Avia BH-21R Avia BH-21R
Originální název:
Original Name:
Avia BH-21R
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1925 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
~1000 kg ~2205 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
5,70 m 18ft 8,4in
Délka:
Length:
6,87 m 22ft 6,47in
Výška:
Height:
2,58 m 8ft 5,56in
Plocha křídla:
Wing Area:
13,50 m2 145.31 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
74 kg/m2 15.16 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
překomprimovaný Hispano Suiza 8Fb o výkonu 294 kW (400 k
dvoulistá kovová vrtule Reed-Levasseur
upgraded Hispano Suiza 8Fb, power 395 hp
two-blade Reed-Levasseur metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
305 km/h v ? m 189.5 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový jednomístný vzpěrový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.

Speciální úprava pro rychlostní závod "O cenu presidenta republiky" konaný v roce 1925
O proti sérii došlo ke zkrácení křídel a zmenšení nosné plochy, použití kovové vrtule a speciálního listového chladiče, namontovaného pod spodní křídlo. Výkon motoru byl zvýšen na 294 kW (400 k). Samozřejmě došlo i k dalším drobnějším úpravám. Celkově se ale Avii tyto úpravy vyplatily, protože tovární pilot Fritsch obsadil v závodě první místo, když dosáhl průměrné rychlosti 300,59 km/h na stokilometrové trati. V druhém kole rychlost stoupla na 301,33 km/h.
-
Zdroje:
Sources:
Krumbach, J.; Vraný, J.; Hurt, Z. Ilustrovaná historie letectví: Avia BH-21, Jakovlev Jak-15, -17 a -23, Supermarine Spitfire Mk.IX a XVI. Naše vojsko, Praha 1986.
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-21R-t72646#257315 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/bh21.html

Avia BH-21R -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-21R-t72646#433219 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více