Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 319 příspěvků vloženo, 1405 editováno a 283 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Suchoj Su-9 (1946)

Sukhoi Su-9 / Cухой Су-9

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Suchoj Su-9 Sukhoi Su-9
    Originální název:
    Original Name:
    Cухой Су-9
    Kategorie:
    Category:
    stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1946-DD.09.1946 Moskevský letecký závod č. 134, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1946-18.09.1946
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    13.11.1946
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4466 kg 9846 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    6066 kg 13373 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    6390 kg 14088 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,200 m 36ft 9in
    Délka:
    Length:
    10,550 m 34ft 7,33in
    Výška:
    Height:
    3,400 m 11ft 2in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,20 m2 217.43 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    300,297 kg/m2 61.51 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    RD-10 axiální proudový motor o tahu 8,83 kN (900 kp) RD-10 axial-flow turbojets, thrust 1,980 lbf each
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2 293 l 504.4 UK gallons (605.75 US gal)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    885 km/h v 8000 m 549.9 mph in 26247 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    657 km/h v 5000 m 408.2 mph in 16404 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    19,8 m/s 3897.6 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4,2 min do 5000 m 4,2 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12800 m 41995 ft
    Dolet:
    Range:
    1200 km 745.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kanón NS-37 v přídi, 40 granátů a
    2x pevný kanón NS-23 v přídi, po 100 granátech.
    Pumový náklad: do 500 kg - 1x puma FAB-500 nebo 2x puma FAB-250. V případě, že byly neseny pumy byl kanón NS-37 demontován.
    One fixed forward-firing 1.46 inch NS-37 cannon in the nose, 40 rounds and
    two fixed forward-firing 0.91 inch NS-23 cannons in the nose, 100 rpg.
    Bomb load: Up to 1102 lb of bombs (one FAB-500 or two FAB-250). If the bombs were carried, was cannon NS-37 removed.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Vladimir Proklov, Aviacija i Kosmonavtika, Su-9, Cu-11 i sovetskij Me-262
    www.monino.ru
    http://www.airwar.ru/enc/fighter/su9_1.html
    http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21543.htm
    http://hobbyport.ru/avia/su_9.htm






    Su-9 tovární zkoušky.

    Su-9 s pumou FAB-500 pod trupem.

    Su-9 po dokončení.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/731#484920Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Suchoj Su-9

    (Истребитель-бомбардировщик)


    V prosinci 1945 začalo sovětské vedení spolu se svými konstruktéry projednávat myšlenku stavby německého typu Messerschmitt Me 262 v Sovětském svazu. Tato idea byla nakonec zamítnuta na základě nově získaných zkušeností sovětských konstruktérů a kvůli nedostatkům německého letounu. Při vývoji nového stíhače se však Me 262 přesto stal pro inženýry OKB Suchoj více než inspirací.
    Pohonnou jednotku Suchoje Su-9 (K) tvořila dvojice motorů RD-10 (sovětská kopie německých Jumo 004). Trup letounu velmi silně připomínal Me 262, byl však o něco štíhlejší, zároveň se upustilo od komplikovaného šípového křídla. Při startu měl letoun používat dva pomocné raketové motory U-5. Sedačka pilota byla pancéřována ocelovými pláty o síle 12 - 15 mm. Su-9 (K) měl ve své konstrukci řadu novinek, v sovětském leteckém průmyslu použitých poprvé: hydraulický posilovač řízení, vystřelovací sedadlo, brzdící padák a aerodynamické brzdy na křídle.

    Prototyp Su-9 (K) poprvé vzlétl 18. srpna 1946. V prosinci 1947 byly zkušební lety ukončeny. I přes dobré výkony však Su-9 (K) nebyl zaveden do sériové výroby, protože podobnými parametry disponoval již vyráběný MiG-9.

    Su-9UT byl projekt dvoumístného proudového školního letounu.

    Další vývoj letounu Su-9 (K) vedl k typům Su-11 (LK) und Su-13 (TK).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/731#19614Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Suchoj Su-9


    (Истребитель-бомбардировщик)


    Zdroj : www.airwar.ru


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/731#289400Verze : 0
    Avatar
    ...

    (www.suchoj.com)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/731#19626Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Suchoj Su-9


    (Истребитель-бомбардировщик)


    Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/fighter/su9_1.html


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/731#289401Verze : 0
    Avatar
    Suchoj Su-9


    (Истребитель-бомбардировщик)


    Zdroj : www.airwar.ru


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/731#289402Verze : 0