A14E1

     
Název:
Name:
A14E1 A14E1
Originální název:
Original Name:
A14E1
Kategorie:
Category:
křižníkový tank cruiser tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 London Midland & Scottish Railway Co., Horwich
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype (A14E1)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
29973 kg 66080 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
? mm ?
Délka korby:
Hull Length:
? mm ?
Celková šířka:
Overall Width:
? mm ?
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Šířka pásu:
Track Width:
? mm ?
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa ? psi
Pancéřování:
Armour:
? ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Thornycroft Thornycroft
Výkon:
Power:
372.9 kW při ? ot/min 500 bhp at ? rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h ? mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
OQF 2 pounder
- ráže: 40 mm
- zásoba munice: ? nábojů
OQF 2 pounder
- calibre: 40 mm
- ammunition: ? rounds
Vedlejší:
Secondary:
2 kulomety BESA (?) v samostatných věžičkách
- ráže: 7,92 mm
- zásoba munice: ? nábojů
2 BESA (?) machine guns in auxiliary turrets
- calibre: 7,92 mm
- ammunition: ? rounds
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/
http://www.czolgiem.com/wbrytania/a1416.htm
URL : https://www.valka.cz/A14E1-t73194#259575 Verze : 0
A14E1


Historie vzniku
Britský generál štáb byl roku 1937, inspirován sovětský středním tankem T-28 k objednání vlastního tanku podobné koncepce, vývoj prototypů byl zadán firmám LMSR (A14E1) a Nuffield (A16E1). Mělo se jednat o těžší rychlý tank více-věžové koncepce. Celý projekt byl nakonec po několika změnách požadavků roku 1939 ukončen.

A14E1 byl stavěn u LMSR. Měl dvě kulometné věže a hlavní věž vyzbrojenou 2-librovým kanónem. Vozidlo mělo hmotnost necelých 30 tun a bylo poháněno motorem Thornycroft o výkonu 500 koní. Složitý podvozek tvořilo 12 malých pojezdových koleček na každé straně, sdružené po dvou do vozíků. Krajní vozíky byly odpruženy samostatně obě vnější pojezdová kolečka byla mírně zvednutá nad rovinu terénu, vnitřní vozíky byly odpruženy po dvou dvojicích. Pás obíhal po osmi vratných kladkách.


Charakteristika a konstrukce
Na trupy posazená věž vyzbrojená protitankovým dvoulibrovým kanónem (plánovaná výzbroj), kulomety byly ve dvou věžičkách na úrovni řidiče. Prakticky klasická tehdejší konstrukce z pancéřových plechů přinýtovaných na úhelníky (nejspíš). Na věži je patrná velitelská kupole, podle fotografie nejspíš nepohyblivá.


Další rozvoj typu
Podle některých údajů se zdá, že byl stavěn i prototyp A14E2, ale nejsou o tom přesnější údaje.
A14E1 -


URL : https://www.valka.cz/A14E1-t73194#325592 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více