Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 331 příspěvků vloženo, 1400 editováno a 317 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Suchoj Su-11 [kód NATO: Fishpot-C]

Sukhoi Su-11 / Сухой Су-11

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Suchoj Su-11 Sukhoi Su-11
    Originální název:
    Original Name:
    Сухой Су-11
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1962-DD.MM.1965 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1962-DD.MM.1965
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    108
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    06.01.1958 (prototyp T47-1 / T47-1 prototype)
    DD.07.1962 (první sériový Su-11 / first production Su-11)
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    8562 kg 18876 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    12674 kg 27941 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    13986 kg 30834 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,536 m 28ft
    Délka:
    Length:
    17,546 m 57ft 6.75in
    Výška:
    Height:
    4,70 m 15ft 5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    34 m2 365.97 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Saturn AL-7F-2 (Сатурн АЛ-7Ф-2)
    - maximální tah bez přídavného spalování: 66,69 kN
    - maximální tah s přídavným spalováním: 94,05 kN
    Saturn AL-7F-2 (Сатурн АЛ-7Ф-2)
    - maximum thrust, dry: 14991 lbf
    - maximum thrust, afterburning: 21143 lbf
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    3440 kg 7584 lb
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    2340 km/h v 12000 m 1454 mph in 39370 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    18000 m 59055 ft
    Dolet:
    Range:
    12601) km 7831) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    17102) km 10632) mi
    Výzbroj:
    Armament:
    maximální hmotnost výzbroje 1000 kg

    výzbroj:
    2x R-8
    maximum armament weight of 2205 lb

    armament:
    2x R-8
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) palivo ve vnitřních nádržích, akční radius přepadu 350 km
    2) s přídavnými nádržemi

    kódové označení NATO: Fishpot-C
    1) on internal fuel, combat radius of intercept mission 219 mi
    2) with external drop tanks

    NATO reporting name: Fishpot-C
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Y.: Soviet Air Defence Aviation 1945-1991, Hikoki Publications, 2012
    http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/735#19051Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Historie:



    Dne 1.5.1961 byl na tradiční letecké přehlídce v Tušinu předveden prototypový letoun T-47 ze Suchojovy OKB. Tento prototyp, později označený Su-11, vznikl rekonstrukcí staršího typu Suchoj Su-9 Fishpot. K této rekonstrukci se přistoupilo na základě žádostí o nový stíhací letoun schopný zasahovat americké špionážní letouny Lockheed U-2C (K ostrému zásahu bohužel nedošlo protože při první možném průniku nebyly letouny Su-11 včas navedeny do prostoru možného provedení zteče a při druhém byl špionážní letoun sestřelen raketami PVOS načež byly lety těchto letounů zastaveny). Při rekonstrukci byl do zvětšené a prodloužené přídě vsazen nový radiolokátor zbraňového systému Uragan 5D (později přeznačen na Orel, v NATO kódu Skip Skin), který doplňovala dvojice raket R-30/K-8 (po modernizaci přeznačené na R-98) pod křídly (původně používaly poloaktivní radarové navádění, později byly poloaktivní radarové naváděcí hlavice doplněny poloaktivními infračervenými naváděcími hlavicemi přičemž rakety s radarovými naváděcími hlavicemi byly značeny R-30R a rakety s infranaváděním R-30T). Dosah raket nepřesahoval 20km. Na křídelní závěsníky byly tyto rakety podvěšovány pomocí adaptérů PU-8-2.


    Kokpit byl kompletně převzat z letounu Su-9 přičemž jedinou změnou byla nová radarová obrazovka radaru Uragan 5D a speciální panel s ovládacími prvky raket R-30. Katapultážní sedačka byla stejná jako u předchozích typů Su-7 a Su-9 , tedy KS-3. Zadní část trupu je opět identická s letounem Su-9 přičemž stejná zůstala i pohonná jednotka Ljulka Al-7F-2. Na zadní spodní části trupu je umístěna šachta pro dvojici brzdících padáků převzatá včetně závěsného háku z letounu Su-7BM. Pod střední část trupu potom přibyla dvojice závěsníků BD3-57 pro nesení přídavných palivových nádrží s obsahem 600l nebo 800l.


    Křídlo je stejně jako u Su-9 trojúhelníkové se šípem 60° a liši se pouze drobnou změnou tvaru odtokové hrany a tvarem aerodynamických plůtků.


    Typ Su-11 sloužil spolu s letouny Su-9, které postupně nahrazoval a z výzbroje VVS byl definitivně vyřazen a nahrazen letouny Su-15 a MiG-23 až v roce 1982.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/735#165567Verze : 0
    Avatar
    Su-11 ("červená 14"), Ústřední muzeum vojenského letectva Ruské federace, Monino, 2006.






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/735#184414Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Su-11 ("červená 14"), Ústřední muzeum vojenského letectva Ruské federace, Monino, 2006.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/735#184415Verze : 1
    MOD