Jakovlev Jak-7PVRD

Yakovlev Yak-7PVRD
Яковлев Як-7ПBPД
     
Název:
Name:
Jakovlev Jak-7PVRD Yakovlev Yak-7PVRD
Originální název:
Original Name:
Яковлев Як-7ПBPД
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.03.1944 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.03.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
15.05.1944
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2610 kg 5754 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3132 kg 6905 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m 32ft 10in
Délka:
Length:
8,500 m 27ft 11in
Výška:
Height:
2,750 m 9ft 0in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,15 m2 184.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
182,624 kg/m2 37.4 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový + náporový piston and ramjet
Počet motorů:
Number of Engines:
1 + 2
Typ:
Type:
Klimov M-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m.
Vrtule trojlistá VIŠ-105SV nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
a náporové motory DM-4S pod křídly, každý o tahu 1,55 kN (158 kp)
Klimov M-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft
driving a three-blade variable-pitch VISh-105SV propeller of 9ft 10in diameter.
and ramjets DM-4S under wing thurst 348.3 lbf each.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
415 l 91.3 UK gallons (109.6 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
580 km/h v 2340 m 360.4 mph in 7677 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11,9 m/s 2342.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,0 min do 5000 m 7,0 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9750 m 31988 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 120 granátů a
2x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem, každý po 200 nábojích.
One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon firing through the propeller spinner, 120 rounds and
Two fixed forward-firing 0,5 inch UBS machine-guns in the cowling, 200 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Zkušební komise nedoporučila tuto verzi do sériové výroby.
Examination Commission did not recommend this version into series production.
Zdroje:
Sources:
Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3.
Robert Bock, Monografie Lotnicze No. 47, Jak-7 Jak-9, Gdaňsk, AJ-Press, 1999, ISBN 83-7237-019-2
Konstantin Jurij Kosminkov, Mnogolikij Jak-7, Aviacia i vremja 2´1996, str. 9-11.
tanks45.tripod.com
epizodsspace.airbase.ru
historylib.org

Jakovlev Jak-7PVRD -


Jakovlev Jak-7PVRD -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-7PVRD-t74080#466880 Verze : 0
Jakovlev Jak-7PVRD


Představoval další verzi letounu Jak-7. Tato varianta vznikala během prvních měsíců roku 1944. Tento experimentální prototyp vznikl na bázi sériového letounu Jak-7B. Ten byl navíc vybaven přídavnými pohonnými jednotkami DM-4, které se měly používat ke krátkodobému zvýšení výkonů letounu. Jednalo se o motory Merkurov DM-4, což byly pulzační pohonné jednotky s krátkou dobou činnosti. Byly instalovány po jednom pod každou polovinou křídla vně podvozkových noh.
Zkoušky letounu Jak-7PVRD s motorem VK-105PF a dvěma Merkurov DM - 4 C začaly 24. března 1944 a byly ukončeny 12. prosince 1944. První let tohoto stroje se uskutečnil 15. května 1944 a za jeho řízením seděl zkušební pilot S. N. Anochin.
Maximální rychlost letounu v přízemním letu a s nepracujícími motory DM-4 se pohybovala do 460 km/h. To bylo oproti původnímu Jaku-7B podstatné snížení. Nejvyšší rychlost v přízemním letu s pracujícími DM-4 se pohybovala kolem 500 km/h. Ve výšce se pak maximální rychlost letounu s fungujícími DM-4 pohybovala kolem 580 km/h.
Nakonec byl postaven a zalétán pouze jeden prototyp. Již tyto testy ukázaly, že tudy cesta nepovede. Mrtvá váha nepracujících pomocných motorů negativně ovlivnila výkony stroje i letové vlastnosti a krátkodobé zvýšení celkového výkonu také nepřineslo nic zásadního. Sovětští konstruktéři testovali toto řešení i na dalších strojích a to se stejným výsledkem.
Jedním z posledních vrtulových stíhacích letounů, na kterém byla tato myšlenka (přídavných pomocných raketových motorů) aplikována, byl letoun Lavočkin La-9 (La-138 a La-9 RD z roku 1947).



Zdroje k verzím Jak-7:
- L. Popelínský, Střelecká a raketová výzbroj letadel, Naše vojsko 1997, ISBN 80-206-0531-2
- V.Němeček, Vojenská letadla 1-5, Naše vojsko 1990, celý soubor ISBN 80-206-0114-7
- V.Dymič, M.Šedivý, Triumf a tragédie, Svět křídel 2001, ISBN 80-85280-70-1
- V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7a.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7b.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7v.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7-37.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7m82.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7uti.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7pd.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7di.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7r.html
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-7PVRD-t74080#262696 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více