Suchoj Su-25K [kód NATO: Frogfoot-A]

Sukhoi Su-25K / Суxoй Су-25К
     
Název:
Name:
Suchoj Su-25K Sukhoi Su-25K
Originální název:
Original Name:
Суxoй Су-25К
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1984-DD.MM.1989 Tbiliský letecký závod G. Dimitrova, Tbilisi /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1984-DD.MM.1989
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
180?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
9315 kg 20536 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
14600 kg 32187 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
17600 kg 38801 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,36 m 47ft 1,35in
Délka:
Length:
15,36 m 50ft 4,72in
Výška:
Height:
5,20 m 17ft 0,71in
Plocha křídla:
Wing Area:
30,10 m2 323.99 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Tumanskij R-95Š o tahu 40,21 kN Tumansky R-95Sh, thrust 9039 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3660 l
4x 800 l přídavná nádrž nebo
2x 1150 l přídavná nádrž
805 Imp gal / 967 US gal
4x 176 Imp gal / 211 US gal drop tank or
2x 176 Imp gal / 304 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
950 km/h v 0 m 590.3 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m 22966 ft
Dolet:
Range:
495 km 307.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1950 km 1211.7 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon GŠ-30-2 ráže 30 mm, 250 nábojů

1400-4400 kg podvěšené výzbroje:
4x Ch-25ML
2x Ch-29L
2x R-60/R-60M
8x raketnice UB-32A s 32 neřízenými raketami S-5 ráže 57 mm
8x raketnice B-8M s 20 neřízenými raketami S-8 ráže 80 mm
8x raketnice B-13L s 5 neřízenými raketami S-13 ráže 122 mm
8x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm
8x neřízená raketa S-25 ráže 340 mm
8x 500kg puma
32x 100kg puma
4x pouzdro SPPU-22-01 s kanonem GŠ-23L
4x submuniční kontejner KMGU-2
...
1x 30 mm GSh-30-2 cannon, 250 rounds

3090-9700 lb of ordnance:
4x Kh-25ML
2x Kh-29L
2x R-60/R-60M
8x UB-32A pod with 32 S-5 57 mm unguided rockets
8x B-8M pod with 20 S-8 80 mm unguided rockets
8x B-13L pod with 5 S-13 122 mm unguided rockets
8x S-24 240 mm unguided rocket
8x S-25 340 mm unguided rocket
8x 1102 lb bomb
32x 220 lb bomb
4x SPPU-22-01 pod with GSh-23L cannon
4x KMGU-2 submunition container
...
Uživatelské státy:
User States:




















Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Sukhoi Su-25: The Soviet Union's Tank-Buster. Midland Publishing, Hinckley 2007. ISBN 1-85780-254-3.
Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Штурмовик Су-25 Грач - бронированный наследник Ил-2. Яуза, Москва 2011. ISBN 978-5-699-50301-8.
Antonov, Vladimir; Gordon, Yefim et al. OKB Sukhoi: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 1996. ISBN 1-85780-012-5.
Якубович, Николай. Все авиашедевры Сухого – от Су-2 до Су-27 и Т-50. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-78965-8.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25K-kod-NATO-Frogfoot-A-t746#561158 Verze : 0
Suchoj Su-25K


Exportní verze základního modelu Su-25. Do výroby vstoupila roku 1984 kdy se o letoun Su-25 začaly intenzivně zajímat zahraniční letectva východního bloku.

Externích odlišností oproti základnímu modelu Su-25 mnoho není. Jako nejmarkantnější lze zmínit starší tříprvkovou anténu výstražného systému SRO-2 (sovětské letouny používaly novější trojúhelníkové provedení). Další externí změnou je výměna původních výmetnic klamných cílů ASO-2 typem ASO-2V s větší kapacitou (sovětské Su-25 tuto změnu měly kompenzovánu výmetnicemi na zadní části motorových gondol,které žádné exportní letouny nenesly).

Interními změnami bylo především přizpůsobení vnitřního vybavení přání budoucího majitele. Opět zde byla uplatněna technologie záměnných systémů pro jednotlivé letouny (poprvé OKB Suchoj použita u letounu Su-17/20/22). Letouny Su-25K, které létaly v ČSSR byly prakticky identické se základním provedením.

Uživateli letounů Su-25K se stala ČSSR (36 letounů, 1984), Bulharsko (36 letounů, 1985-1986), Irák (přes 90 letounů, 1985-1987), KLDR (34 letounů, 1987-1989) a Angola (14 letounů, 1988-1989). Zvláštním uživatelem letounů Su-25K je Irán, který svých 7 letounů Su-25K získal při evakuaci Iráckého letectva v roce 1991 v průběhu operace Pouštní bouře. Letouny byly po přistání zabaveny a do Iráku se již nevrátily. V současnosti by již měly být vyřazeny z provozu.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25K-kod-NATO-Frogfoot-A-t746#168580 Verze : 1
Su-25K v Leteckém muzeu v Košicích (vlastní foto)




URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25K-kod-NATO-Frogfoot-A-t746#228537 Verze : 0
9013
Suchoj Su-25K [kód NATO: Frogfoot-A] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25K-kod-NATO-Frogfoot-A-t746#248465 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více