Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 350 příspěvků vloženo, 1441 editováno a 295 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Suchoj Su-27 [kód NATO: Flanker]

přehled verzí

    Avatar
    Su-27 – vývoj a odvodené typy:


    - T-10-1 (obr) – prvý prototyp s motormi AL-21F
    - T-10S – prototyp sériovej verzie (tiež Su-27P, alebo Su-27S) s motormi AL-31F
    - Su-27 Flanker-A (obr)– prvý sériovo vyrábaný typ s motormi AL-31F, bez možnosti pôsobenia proti pozemným cieľom
    -––Su-27S / T-10S – prvý sériovo vyrábaný stíhač pre vojenské letectvo, s obmedzenými možnosťami pre útoky na pozemné ciele (len volne padajúce bomby s hmotnosťou 100, 150, 500 kg)
    ––-––––Su-27SK – exportná stíhacia verzia
    –––-–––Su-27SM – modernizovaná verzia
    ––––-––Su-27SMK – modernizovaná verzia pre export
    -––Su-27P – prvé sériovo vyrábané stíhacie lietadlo pre protivzdušnú obranu (bez možnosti pôsobenia proti pozemným cieľom
    –-–P-42 (obr)– experimentálna neozbrojená verzia, niekoľko svetových rekordov
    ––-Su-27P „Parrot painted“ – 2 neozbrojené predvádzacie stroje akrobatického tímu A.N. Kvočura (spolu s 1 ks Su-30)
    ––-Su-27PM
    –-–Su-27PMK
    –––-–Su-27K / T-10K (obr)– verzia určená pre službu na sovietskej lietadlovej lodi
    ––––-––Su-33 – označenie sériovej verzie palubného lietadla
    –-–––––Su-27KUB (Su-33UB) – dvojmiestna námorná verzia pre výcvik pilotov
    ––-Su-27M(27. Jún 1996) - prototyp s používajúci motory s čiastočnou možnosťou zmeny vektoru ťahu AL-31FU
    -––Su-35 – verzia používajúca motory s meniteľným vektorom ťahu AL-35F, vybavená novým prístrojovým vybavením, radarom a pod.
    –-––––Su-27LMK
    ––-–––Su-37 (Su-27M2), verzia používajúca upravené motory AL-31FU s možnosťou úplnej zmeny vektora ťahu, trupové číslo 711, v roku 2001 po výmene motorov označovaná ako Su-35 a pre plánovanú sériovú výrobu používaná ako demonštrátor („etalon“).
    -–––––Su-35UB – dvojmiestna verzia
    –-–Su-27U
    ––-Su-27UP
    –-–Su-27UB (obr) dvojmiestna verzia pre výcvik, použiteľná ako stíhací a stíhací-bombardovací stroj
    ––-–––Su-27UBK (obr) - výcviková verzia
    –––-––Su-27PU – verzia pre riadenie bojovej činnosti ("mini AWACS")
    –––-––Su-27IB– dvojmiestna verzia s usporiadaním sedadiel vedľa seba
    ––-–––Su-27IB (T-10V1, Su-34-1) (obr) stroj s trupovým číslom 42, bez tandemového hlavného podvozku s pilotmi sediacimi vedľa seba
    –––-–––––––Su-32FN (T-10V-2) – stroj s trupovým číslom 43, s tandemovým usporiadaním hlavného podbvozku, bez radaru zadnej polosféry
    ––––-––––––––––Su-32FM – stroj testovaný v Čečensku v Januári 2000
    –––––-–––––Su-34 (T-10V-3) – séria strojov s tandemovým usporiadaním hlavného podvozku a radarom zadnej polosféry, trupové čísla 43 (T-10V-2), 44 a 45/349
    ––--––Su-30 – dvojmiestna verzia diaľkového stíhača s možnosťou tankovania vo vzduchu, čiastočná zmena vektoru ťahu
    ––––-––––––Su-30PU – dvojmiestna verzia ďiaľkového stíhača
    –––––-–––––––––Su-30K – exportná verzia pre Čínu, Indiu a Vietnam
    ––––––-––––––––Su-30M– modernizovaná víceúčelová verze
    ––––––-––––––––Su-30MK– modernizovaná exportná verzia
    –––––––-––––––––––Su-30MKI – exportná verzia pre Indiu, vybavená motormi s meniteľným vektorom ťahu AL-31FU/AL-35F
    ––––––––-–––––––––Su-30MKM – verzia ponúknutá Malajzii
    –––––––––-–––––Su-30 / 302s trupovým číslom 302 predstavená na výstave v Irkutsku, vyzbrojená protilodnou strelou, určená pre použitie so strelou P-900 Alpha. Modernizačný prototyp sériových Su-30 a Su-27
    ––––––––––-––––Su-30KN – stroje s trupovým číslom 32 a 302 predstavené na výstave v Irkutsku
    ––-–––––––Su-27UBK – exportná verzia pre Čínu
    –––-––––––Su-27UBM – verzia určená pre prieskum a pre presné útoky vysokopresnými zbraňami na pozemné ciele, skúšky začali 13. Júna 2001.
    -Su-27SK – Čínska licenčná výroba
    -J-11 – označenie v Číne vyrábanej upravenej verzie
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/747#154541Verze : 1
    MOD