Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor]

Антонов Ан-124 Руслан
     
Název:
Name:
An-124 Ruslan An-124 Ruslan
Originální název:
Original Name:
Ан-124 Руслан
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1982-DD.MM.2003 Kyjevské letecké výrobní sdružení, Kyjev /
DD.MM.1984-DD.MM.2004 Uljanovský letecko-průmyslový komplex Ustinova, Uljanovsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1982-DD.MM.2004
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
56
První vzlet:
Maiden Flight:
26.12.1982
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
178400 kg 393305 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
365000 kg 804687 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
392000 kg 864212 lb
Rozpětí:
Wingspan:
73,30 m 240 ft 5 ⅞ in
Délka:
Length:
69,10 m 226 ft 8 ½ in
Výška:
Height:
21,08 m 69 ft 1 ⅞ in
Plocha křídla:
Wing Area:
628 m2 6759.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
365 kg/m2 74.76 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Lotarev (ZKMB Progress) D-18T (229,614 kN každý) Lotarev (ZKMB Progress) D-18T (51619,3 lbf each)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
212 740 kg 469 011 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
850 km/h v ? m 528 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
800 km/h v ? m 497 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
10840 km 6736 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
15000 km 9321 mi
Výzbroj:
Armament:
žádná none
Uživatelské státy:
User States:




civilní uživatelé:










civil operators:






Poznámka:
Note:
kód NATO: Condor


izdělije 400


Technické údaje platí pro verzi An-124-100. An-124-100 je civilní verze, je však často používána k převozu vojenské techniky. Oproti vojenské verzi má prodlouženou životnost ze 7 500 letových hodin na nejprve 15 000 a na 24 000 u dalších modernizací (např. 124-100M, 124-100M-150 aj.).


Poměrně časté jsou například lety z pardubického letiště, odkud odváží (nebo přiváží) techniku AČR na různé zahraniční mise, případně různou techniku darovanou jiným státům (např. vrtulníky Mi-24 a Mi-17 do Afghánistánu).


Motory ZKMB Progress jsou vylepšenou verzí původních motorů Lotarev. Tyto motory nyní splňují mezinárodní hlukové a emisní limity, narozdíl od svých předchůdců. Při použití přední rampy se přední podvozkové nohy sklápí vpřed a celý letoun si dokáže "kleknout", přičemž se z trupu vysunou vzpěry.
NATO reporting name: Condor


Izdeliye 400


Technical specifications are for An-124-100 variant. An-124-100 is civil version, nevertheless it is often used for transport of military equipment. Contrary to military variant, it has an improved service life from 7 500 hours to 15 000 and later up to 24 000 hours in following upgrades (for example 124-100M, 124-100M-150 etc.)
Zdroje:
Sources:
http://www.aviastar-sp.ru/aviastar_en/index.htm
www.airforce-technology.com
www.antonov.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-124
www.aerospaceweb.org
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#320013 Verze : 0
Letoun An-124-100 Ruslan "RA-82025", výrobního čísla 19530502106/206, provozovaný u 224. letecké jednotky (224 летный отряд) se jménem Vladimír Fjodorov (Владимир Федоров).


Vyroben v roce 1988, dodán 1993.


Zdroj: http://www.airframes.org/fleet/ttf


Antonov An-124 Side view by Basil Zolotov
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#368529 Verze : 1
An-124-100 společnosti Volga-Dněpr na Pardubickém letišti.
23.12.2007


foto An-124-100
Další návštěva na pardubickém letišti 30.12.2007.
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - zdroj: vlastní archív

zdroj: vlastní archív
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - zdroj: vlastní archív

zdroj: vlastní archív
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - zdroj: vlastní archív

zdroj: vlastní archív
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#239083 Verze : 0
Zopar fotiek An-124-100 Ruslan, ukrajinskej spoločnosti Antonov a ruskej spoločnosti Volga - Dnepr.


zdroj: vlastné foto
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#250343 Verze : 0
AN-124-100


Nakládanie a preprava Mi-17 v Ruslane.


zdroj: vlastné foto
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#250344 Verze : 0
Dnešní návštěva v Pardubicích
An-124 ukrajinské společnosti Antonov Design Bureau, registrace UR-82009
6.12.2008 13:05
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#288388 Verze : 0
Antonov AN-124-100 Ruslan č. UR-82029, Schwechat 11/2007
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#294765 Verze : 0
kokpit stroje Antonov AN-124-100M-150 Ruslan
UR-82009


fotografie zveřejněny se svolením autora:
Andrej Ildza
http://brutusman.over.cz
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz

autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz

autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz

autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz

autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz

autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#298553 Verze : 0
Tak ještě jedna pořádná zepředu a nádavkem jedna z boku.
Pardubické letiště (LKPD) 3.5.2009
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - vlastní foto

vlastní foto
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#311802 Verze : 0
Náklad na palubě se rozmisťuje pomocí dvou podélně se pohybujících jeřábů s nosností 10 000 kg-



zdroj: vlastne foto
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - vlastne foto

vlastne foto
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - vlastne foto

vlastne foto
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#320040 Verze : 0
Dvojice fotek z 22.7.2009 - LKPR (Praha Ruzyne)


An-124-100
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#321696 Verze : 0
An-124 Ruslan - vykládání vrtulníku UH-60 Black Hawk 24.dubna 2010 v Alexandrii, stát Luisiana, USA (část 1)


Fotografie: Matt Ellis, Alexandria, Louisiana








URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#356721 Verze : 0
An-124 Ruslan - vykládání vrtulníku UH-60 Black Hawk 24.dubna 2010 v Alexandrii, stát Luisiana, USA (část 2)


Fotografie: Matt Ellis, Alexandria, Louisiana








URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#356722 Verze : 0
Pri použití prednej rampy sa predné podvozkové nohy nezasúvajú do trupu, ale sklápajú sa dopredu pred trup. Nedeje sa to pomocou hydrauliky, ale skrutkoveho prevodu.



zdroj: vlastné foto 8.6.2006
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - predný podvozok

predný podvozok
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#359538 Verze : 0
Několik výběrových fotek interiéru nákladního prostoru, více fotografií v této fotogalerii.
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - Manipulační jeřáby.

Manipulační jeřáby.
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - Letový zápisník tzv. černá skříňka nacházející se v zadní části letounu na jeho pravé straně.

Letový zápisník tzv. "černá skříňka" nacházející se v zadní části letounu na jeho pravé straně.
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - Buben ovládání zadních nákladových vrat.

Buben ovládání zadních nákladových vrat.
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#496296 Verze : 1
An-124 Ruslan a SALIS

Projekt SALIS (Strategic Air Lift Interim Solution, později Strategic Airlift International Solution) vznikl na základě závěrů pražského summitu NATO (2002), jenž specifikoval požadavky takzvané PCC (Prague Capabilities Commitment), které zahrnovaly mimo jiné požadavek na takzvaný zajištěný přístup ke strategickým leteckým přepravním kapacitám. Konkrétní realizace proběhla na základě memoranda podepsaného většinou členských států NATO včetně České republiky v roce 2004. Jeho podstatou je zajištění strategické letecké přepravy zejména těžké vojenské techniky a nadrozměrného nákladu prostřednictvím civilních leteckých přepravců provozujících transportní letouny An-124 Ruslan.

Příslušnou smlouvu s účinností od ledna 2006 jménem členských zemí NATO uzavřela Agentura NAMSA (NATO Maintenance and Supply Agency, dnes NSPA - NATO Support and Procurement Agency) se společností Ruslan SALIS GmbH, což bylo sdružení leteckých společností Volga-Dnepr Airlines (z Ruska) a Antonov Design Bureau (z Ukrajiny) provozujících obří transportní letouny An-124-100 Ruslan. Každodenní činnost programu SALIS koordinuje mezinárodní vojenská organizace SALCC (Strategic Air Lift Coordination Cell). Členské země NATO, včetně České republiky, v minulosti využívaly projektu především k zásobování svých jednotek v Afghánistánu, ale i v dalších destinacích. Průměrná potřeba letových hodin při obousměrné cestě z České republiky do Afghánistánu činila asi 19 letových hodin.

Hlavní výhodou této smlouvy je, že garantuje účastníkům projektu trvalou dostupnost až šesti letounů An-124 (permanentní pronájem dvou letounů An-124 ve prospěch účastníků a dále přistavení dalších dvou letounů do tří dnů a dalších dvou do devíti dnů, a to bez ohledu na případné konkurenční civilní zakázky). Kromě toho kdokoliv ze signatářů SALIS má do 72 hodin k dispozici dva transportní stroje na kterémkoliv vhodném letišti na světě. Ruslany vyčleněné pro potřeby projektu SALIS mají domovskou základnu na letišti Leipzig/Halle. Kromě 17 evropských států NATO se do projektu SALIS zapojila Kanada a dvě nečlenské země NATO (Finsko a Švédsko). Od té doby se počet účastnických zemí NATO postupně redukoval, až v roce 2020 činil devět států (Belgie, Česká republika, Francie, Německo, Maďarsko, Norsko, Polsko, Slovensko a Slovinsko). V případě potřeby může dodavatelská firma zajišťovat leteckou přepravu také letouny An-225, Il-76 nebo dokonce An-22.

V roce 2010 nalétala letadla projektu SALIS více než tři tisíce letových hodin, během nichž přepravila více jak 17 000 tun materiálu. Česká republika v této době využívala přibližně 60 letových hodin ročně. Mezi roky 2006 až 2013 provedla Armáda České republiky se společností Ruslan SALIS GmbH 56 letů, při nichž bylo přepraveno přes 4 200 tun materiálu.

V důsledku krymské krize a války na východní Ukrajině v roce 2014 se v původním rusko-ukrajinském joint venture Ruslan SALIS GmbH začaly objevovat trhliny, které vyvrcholily rozkolem o dva roky později. Od začátku roku 2017 proto NATO v rámci programu SALIS objednávalo leteckou přepravu nejen u Ruslan SALIS GmbH (provozovaná nyní pouze Volga-Dnepr Airlines), ale nově také u Antonov SALIS GmbH (Antonov Design Bureau). Od 1. ledna 2019 je projekt SALIS zajišťován pouze společností Antonov Logistics SALIS GmbH, kde má 51% podíl Antonov Airlines. Zbytek patří německé logistické firmě Aircargonet International GmbH.

Zdroj:
https://www.army.cz
www.bundeswehr-journal.de
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#639762 Verze : 12
An-124-100-150 Volga Dnepr Airlines na RWY04 LZIB 10/2020 - transport 3,5 mio Covid19 AG testov zo Soulu.
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -



Web autora : https://www.planephotos.net/photo/24230/Antonov-An-124-100-150-Ruslan_RA-82081/

URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#671659 Verze : 0
An-124-100M Antonov Airlines a nakladanie Mi-17V5.
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -



Web autora : https://www.planephotos.net/photo/25367/Antonov-An-124-100M-Ruslan_UR-82027/

URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#671805 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více