Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 342 příspěvků vloženo, 1829 editováno a 255 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack]

Antonov An-225 Mriya / Антонов Ан-225 Мрия

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Antonov An-225 Mrija Antonov An-225 Mriya
    Originální název:
    Original Name:
    Антонов Ан-225 Мрия
    Kategorie:
    Category:
    transportní letoun cargo aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1988-DD.MM.1988 Kyjevské letecké výrobní sdružení, Kyjev /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1984-DD.MM.1988 konstrukce / cdesign
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (+1 nedokončen / +1 unfinished)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    21.12.1988 (13.05.1989 s raketoplánem Buran)
    Osádka:
    Crew:
    6-7 (+ 70 cestujících / 70 passengers as well)
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    250000 kg 551156 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    640000 kg 1410958 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    88,40 m 290ft 0,3in
    Délka:
    Length:
    84,00 m 275ft 7,09in
    Výška:
    Height:
    4,4 m 14ft 5,22in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    905 m2 9741.34 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    662,9 kg/m2 135.77 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    dvouproudový turbofan
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    6
    Typ:
    Type:
    Lotarev D-18T série 3 (resp. série 4) o tahu 229.5 kN Lotarev D-18T 3rd series (or 4th series), thrust 51,600 lbf
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    850 km/h v 10000 m 528.2 mph in 32808 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    700 km/h v 10000 m 435 mph in 32808 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11145 m 36565 ft
    Dolet:
    Range:
    4500 1) km 2796.2 2) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    15400 km 9569.1 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    kód NATO: Cossack


    1) s nákladem 200 tun
    7000 km s nákladem 150 tun
    9600 km s nákladem 100 tun
    ? km s nákladem 250 tun


    nákladový prostor: délka 4335 cm, šířka 640 cm, výška 440 cm


    užitečný objem: 1300 m3
    NATO reporting name: Cossack


    2) with 220,5 tons payload
    4350 nm with 165,3 tons payload
    5965 nm with 110,2 tons payload
    ? nm with 275,5 tons payload


    Cargo hold: 142ft lenght, 21ft width, 14,5ft height



    Useable volume: 45900 cu ft
    Zdroje:
    Sources:
    www.antonov.com
    www.buran-energia.com
    http://ru.wikipedia.org/wiki/Ан-225
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/7500#516383Verze : 0
    MOD
    Avatar
    An-225 Mrija / An-225-100 Mrija

    Základem stroje byl An-124 Ruslan. Došlo k prodloužení trupu, přidání dvojice motorů, rozšíření podvozku a dalším úpravám. Jeho základním určením byla přeprava raketoplánu Buran a komponent raket Energia. Stroj je schopen přepravy nákladu nejen uvnitř trupu, ale i na pylonech na trupu. Příkladem může být zmiňovaný Buran.

    Jediný dokončený stroj nesl označení CCCP-82060. Po zrušení projektu Buran byl stroj odstaven v roce 1994. Po modernizaci motorů a elektroniky se dostala zpět do vzduchu 7. května 2001. Modernizovaný stroj je označován An-225-100. V současné době je používán společností Antonov Design Bureau (Antonov Airlines) pod označením UR-82060 a s ukrajinskými znaky.

    Stroj drží na 240 rekordů v Guinnessově knize rekordů. Existuje ještě jeden nedokončený exemplář. Stojí na letišti Kyjev-Svjatošino. Jeho dokončení záleží na ekonomické situaci.

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225
    www.buran-energia.com
    www.aerospaceweb.org
    www.planes.cz
    www.planes.cz



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/7500#320054Verze : 0
    MOD
    Avatar
    An-225 (imatrikulace UR-82060, výrobní číslo 19530503763).


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/7500#64321Verze : 0
    Avatar
    Tento rok dostalo letadlo nový kabát, narozdíl od ostatních letadel společnosti Antonov Design Burea, která mají jeden modrý pruh (viz třeba An-124 Ruslan), dostala modrý a žlutý pruh, vzadu na trupu se křížící (ukrajinské barvy). Zpráva a fotografie se objevila dnes, 28.7.2009.


    Zdroj:
    aerovokzal.net.ua
    spotters.net.ua
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/7500#321151Verze : 0
    MOD
    Avatar
    An-225 Mrija UR-82060, Kyjev Gostomel září 2008


    Автор: Игорь Бубин


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/7500#401113Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Antonov An-225 Mrija (RU-82060)
    Mošnov 31.1.2015










    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/7500#527542Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pôvod: ZSSR, súčasný výrobca leží na území Ukrajiny, ale jednotliví dodávatelia sú z viacerých krajín SNŠ vrátane Ruska (ale nakoľko sa už lietadlo myslím nevyrába, tak je to celkom jedno).


    Sídlo firmy:
    ул. Туполева, 1, г. Киев, 03062, Украина;
    тел.: (+380 44) 454 31 49;
    факс: (+380 44) 400 81 44;
    E-mail: info@antonov.com
    WEB-site: http://www.antonov.com


    (stránky sú funkčné, ale treba vpravo hore zmeniť jazyk na ruštinu, v neangličtine je väčšinou chyba 404).


    Čo sa týka počtu vyrobených kusov - nič moc, vyzerá to tak že v súčasnej dobe existujú len 2 ks - jeden vyrobený v roku 1988 a druhý po niekoľkoročnej prestávke mal byť dokončený v roku 2008.... (aspoň tak to tvrdí wikipedia s odvolávkou na výrobcu).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/7500#294860Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Letoun byl vyprojektován a postaven v rámci tehdejšího sovětského kosmického programu Buran. I když je někdy označován jako strategický dopravní letoun, s jeho vojenským využitím se prakticky nepočítalo. Měly být vyrobeny celkem 2 kusy s tím, že budou v rámci zmíněného kosmického programu přepravovat samotný raketoplán Buran a dále komponenty velké nákladní rakety Eněrgija. Příprava projektu a koneckonců i samotná stavba provázela celá řada zmatků, nejasností a krizových situací. I když v tehdejším SSSR byly určité zkušenosti se stavbou velkých letadel, tento projekt předčil všechno co zde do té doby bylo. Nastala také paradoxní situace. Nikde v SSSR nebyla tak velká hala, kde by se stroj mohl montovat a tak došlo k tomu, že se letoun stavěl společně s montážní halou. V SSSR bylo možné všechno, nicméně sám šéfkonstruktér ing. Balabajev (jak se později vyjádřil) sám moc nevěřil, že se stroj podaří dostat do vzduchu a měl i určité obavy, že to vůbec poletí.
    Nicméně v roce 1988 byl jeden stroj dokončen, druhý byl částečně rozestavěn. V souvislosti s ukončením programu Buran pak zůstalo jen u tohoto jednoho stroje, který létá do současné doby.
    I když se dnes nejedná o kdovíjaký technický zázrak, stále se jedná o největší a také stále nejvytíženější nákladní letoun světa, který se na své domovské základně vyskytuje jen zřídka, a to většinou za účelem oprav a údržby, kterou nelze provést jinde ve světě. I když je nájem letounu velmi drahý, stále se vyplácí zejména velkým těžařským společnostem pro dopravu vrtných souprav a komponentů, velkými uživateli jsou paradoxně i takové firmy jako Boeing, Airbus a pod., které jej využívají k přepravě komponentů jimi vyráběných strojů mezi jednotlivými závody.
    V červnu 1989 jsme měl možnost osobně si stroj prohlédnout na letišti v Praze Ruzyni, kde přistál
    pro poruchu hydrualiky při přeletu z Paříže. Musím říct, že se jedná vskutku o impozantní stroj a pro letecké fanoušky byl zážitek již jen jeho odjezd ze stojánky a příprava na start. O samotném odletu ani nemluvím.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/7500#516416Verze : 0