Hall XFH-1

     
Název:
Name:
Hall XFH-1 Hall XFH-1
Originální název:
Original Name:
Hall XFH-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1929 Hall Aluminum Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (BuNo 8009)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1929
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
804 kg 1773 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1140 kg 2514 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.75 m 32ft
Délka:
Length:
6.86 m 22ft 6in
Výška:
Height:
3.35 m 11ft
Plocha křídla:
Wing Area:
23.69 m2 255 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340B o výkonu 336 kW
dvoulistá vrtule
Pratt & Whitney R-1340B, power 450 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
303 l 80 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
245.4 km/h v 0 m 152.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
201.2 km/h v ? m 125 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2,8 min do 1524 m 2,8 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7163 m 23500 ft
Dolet:
Range:
442.6 km 275 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Johnson, E. R. United States naval aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7.
Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990. ISBN 0-87021-233-8.
http://www.aerofiles.com/_ga.html

Hall XFH-1 -


URL : https://www.valka.cz/Hall-XFH-1-t75118#454390 Verze : 0
Hall XFH-1


V roce 1927 byl objednán první celokovový stíhací letoun amerického námořnictva. Jeho tvůrcem byl vcelku logicky Charles Ward Hall, majitel a hlavní konstruktér firmy Hall Aluminum Aircraft Corporation a jeden z hlavních amerických průkopníků na poli celokovových letadel. Námořnictvo přísně specifikovalo podobu nového stroje - mělo jít o stroj s hliníkovým poloskořepinovým trupem, který měl být naprosto vodotěsný, kvůli možnému nouzovému přistání na hladině, a podvozek měl být ze stejného důvodu odhazovatelný. Křídla byla samozřejmě také kovová, ovšem na rozdíl od trupu, krytého hliníkovým plechem, byla potažena plátnem. Horní křídlo mělo mírný šíp a bylo posazeno výrazně vpřed proti spodnímu křídlu, které mělo také šíp, ovšem záporný. Výsledkem byl skvělý výhled z kabiny. Výsledek, Hall XFH-1, se mírně podobal předchozí práci Charlese Halla, Curtissu F4C-1, a byl představen na testovací základně amerického námořnictva v Anacostii 18.6. 1929. Ještě před započetím testů se ale ukázalo, že XFH-1 nebude vhodný pro službu. Zcela nová kovová konstrukce byla příliš těžká na ocas a špatně ovladatelná, ovšem námořnictvo potřebovalo vyzkoušet stroj podobné koncepce, proto pokračovalo v testech. Během jednoho pokusného letu v říjnu 1929 se během střemhlavého letu ohnul zadní nosník horního křídla, který částečně zablokoval křidélka. Po dodání nového křídla v lednu 1930 byl poslán do Hampton Roads, kde podstoupil testy přistání se záchytným hákem. 18. 2. 1930 během letu selhal motor a pilot musel podstoupit nouzové přistání. Podvozek ovšem zůstal připojený k trupu, stroj se částečně potopil, pilot vylezl na záď trupu, zatímco příď byla pod vodou. Po třičtvrtěhodině byl letoun ze čtvrtiny plný vody vyloven, trup v neplánovaném testu vodotěsnosti obstál, byl ale pro běžný provoz posouzen jako příliš složitý a stroj samotný měl výkony spíše průměrné. Testy byly brzy poté ukončeny, samotné použití celokovové hliníkové konstrukce se ale prokázalo jako úspěch.



Zdroj:
Jones, LLoyd S.: U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7
Boyne, Walter J.: The Best of Wings Magazine, Brassey's, Dulles 2001, ISBN 1-57488-368-2
http://aerofiles.com/_h.html
www.csd.uwo.ca
www.orpheusweb.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Hall-XFH-1-t75118#277075 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více