Berliner-Joyce XF2J-1

     
Název:
Name:
Berliner-Joyce XF2J-1 Berliner-Joyce XF2J-1
Originální název:
Original Name:
Berliner-Joyce XF2J-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.1933 Berliner-Joyce Aircraft Corp., Dundalk, Maryland
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (A8973)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1933
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1456 kg 3211 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2059 kg 4539 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2200 kg 4851 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.97 m 36ft
Délka:
Length:
8.79 m 28ft 10in
Výška:
Height:
3.4 m 11ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
28.2 m2 303.5 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-1510-92 Whirlwind o výkonu 466 kW
dvoulistá vrtule Hamilton Standard
Wright R-1510-92 Whirlwind, power 625 hp
two-blade propeller Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
303-606 l 80-160 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
310.6 km/h v 1829 m 193 mph in 6000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.5 min do 3048 m 7.5 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6553 m 21500 ft
Dolet:
Range:
840.1 km 522 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1633.5 km 1015 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi
1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning v zadní kabině

2x 55kg puma
2x fixed .30 Browning machine gun
1x flexible .30 Browning machine gun

1x 122 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977. ISBN 0-81689-254-7.
Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
http://www.aerofiles.com/_berlin.html
http://www.airwar.ru/enc/fww1/f2j.html

Berliner-Joyce XF2J-1 -


Berliner-Joyce XF2J-1 -


Berliner-Joyce XF2J-1 -


Berliner-Joyce XF2J-1 -


URL : https://www.valka.cz/Berliner-Joyce-XF2J-1-t75171#455384 Verze : 0
Berliner-Joyce XF2J-1


Předchozí pokusy US Navy o vytvoření dvoumístného stíhače, jako byl F8C-1, sice nevyšly, ale stejně roce 1931 objednalo u firmy Berliner-Joyce vývoj typu XF2J-1, založeného na úspěšném armádním stíhači P-16. Námořnictvo ovšem dávalo přednost vzduchem chlazeným motorům, proto nový projekt předpokládal využití motoru Pratt & Whitney R-1690C Hornet, později nahrazeným dvouhvězdicovým motorem Wright R-1510-92. Kvůli tomu byl podstatně překonstruován trup, který dostal kruhový průřez a kovový potah, upraven byl tvar ocasních ploch a podvozek byl nahrazen samonosným. Stejná zůstala v podstatě jen křídla, s horním plynule přecházejícím do trupu. Během stavby prototypu postihly firmu Berliner-Joyce finanční problémy, které napomohly k protažení prací na dva roky (a také k pohlcení firmy korporací North American Aviation). Mezitím byly objednány dva podobné prototypy, XFD-1 a XF3U-1, také u firem Douglas a Vought.


XF2J-1 byl na zkušební stanici US Navy Anacostia dopraven v polovině roku 1933. Výkony nového stroje byly ucházející, velkým problémem, zděděným po P-16, ale byl výhled z kabiny, omezený přechody křídla do trupu, a horší ovladatelnost. Mezitím se navíc objevil ošklivý, ale převratný typ FF-1 začínající firmy Grumman, který všechny tři zmíněné prototypy deklasoval. Nepomohlo ani nahrazení dosavadních otevřených kabin pilota a střelce krytým kokpitem. Definitivní ránu dala projektu XF2J-1 společnost Curtiss-Wright, která ukončila výrobu svých dvouhvězdicových motorů.
Berliner-Joyce XF2J-1 -


URL : https://www.valka.cz/Berliner-Joyce-XF2J-1-t75171#277248 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více