Mikojan-Gurevič MiG-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 342 příspěvků vloženo, 1829 editováno a 255 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Mikojan-Gurevič MiG-1

Mikoyan-Gurevich MiG-1 / Микоян-Гуревич МиГ-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Mikojan-Gurevič MiG-1 Mikoyan-Gurevich MiG-1
    Originální název:
    Original Name:
    Микоян-Гуревич МиГ-1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.09.1940-DD.MM.1941 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.09.1940-DD.MM.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    100
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    05.04.1940 prototyp I-200
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2062 kg 4546 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3099 kg 6832 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3319 kg 7317 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,200 m 33ft 5,56in
    Délka:
    Length:
    8,155 m 26ft 9,06in
    Výška:
    Height:
    3,325 m 10ft 10,9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,44 m2 187.72 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    177,694 kg/m2 36.39 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Mikulin AM-35A kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 993 kW (1 350 k)a 882,5 kW (1 200 k)v h= 7000 m.
    Vrtule trojlistá kovová VIŠ-22E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 m.
    Mikulin AM-35A twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine rated at 1,350 hp at 2,020 rpm for také-off and 1,184 hp at 19,685 ft,
    driving a three-blade VISh-22Ye metal variable-pitch propeller of the diameter 9ft 10in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    404 l 89 UK gallons (106.75 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    628 km/h v 7200 m 390.2 mph in 23622 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    466 km/h v ? m 289.6 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    16,8 m/s 3307.1 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,9 min do 5000 m 5,9 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12000 m 39370 ft
    Dolet:
    Range:
    580 km 360.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    746 km 463.5 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm střílející osou vrtule s 300 náboji a
    2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v trupu, 375 nábojů pro každý.
    Pumový náklad: 6x neřízené rakety RS-82 nebo až 200 kg bomb (2x FAB-50 nebo 2x FAB-100).
    One fixed forward-firing 0.5 inch UBK machine-gun mounted in through the shaft and
    Two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns mounted in the fuselage.
    Bomb load: Up to 440 lb of bombs or six 3.2 inch RS-82 rocket projectiles on underwing racks.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
    Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
    Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, Itálie, Francie, SSSR, Československo, Polsko, Holandsko, Švédsko, Austrálie, Olomouc, Votobia, 1999, ISBN 80-7198-396-9
    http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/mig-1.html
    www.topedge.com
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig1.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/757#457999Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mikojan Gurevič MiG-1


    Vývoj stíhače MiG-1 započal v roce 1938. První prototyp označený I-200 vzlétl z letiště Chodinka 5. dubna 1940. Během prvních testů prokázal vynikající výkony, především co se rychlosti týče, což z něj mohlo udělat dobrou záchytnou stíhačku. Brzy se však vyskytla i řada vážných nedostatků (špatná manévrovatelnost, malý dolet). I přes tyto zásadní problémy byl zaveden do sériové výroby. Kvůli těmto nedostatkům bylo vyrobeno 100 letadel. Zásadní přestavbou MiGu-1 pak vznikl typ MiG-3.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/757#26127Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na této fotografii je sériový MiG-1
    Zdroj: www.airwar.ru


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/757#458027Verze : 0
    MOD