Mikojan-Gurevič DIS-200 IT

Mikoyan-Gurevich DIS-200 IT
Микоян-Гуревич ДИС-200 ИТ
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič DIS-200 IT (MiG-5) Mikoyan-Gurevich DIS-200 IT (MiG-5)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич ДИС-200 ИТ(МиГ-5)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1942 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
28.01.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6540 kg 14418 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8066 kg 17782 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,300 m 50ft 2,33in
Délka:
Length:
11,850 m 38ft 10,5in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,90 m2 418.72 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
207,352 kg/m2 42.47 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Švecov AŠ-82F vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 250 kW (1 700 k), 1 125 kW (1 530 k) v h= 1 550 m a 978 kW (1 330 k) v h= 4 550 m.
Vrtule čtyřlistá stavitelná AV-9L-118 o průměru 3 200 mm.
Shvetsov ASh-82F fourteen-cylinder two-row air-cooled radial engine, rated at 1,677 hp for take-off, 1,509 hp at 5,020ft and 1,312 hp at 14,930ft,
driving a four-blade variable-pitch AV-9L-118 propellers of 10ft 6in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 709 l 596 UK gallons (715.6 US galllons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
604 km/h v 5000 m 375.3 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13,23 m/s 2604.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,3 min do 5000 m 6,3 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9800 m 32152 ft
Dolet:
Range:
2500 km 1553.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón VJa-23 ráže 23 mm v přídi každý se 150 granáty,
4x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm v kořenech křídel, každý se zásobou 250 nábojů.
Two fixed forward-firing 0.91 inch VYa-23 cannon 150 rpg mounted in the nose and
four fixed forward-firing 0.5 inch UBK machine-guns 250 rpg in a wing root.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
L+K č. 5/1976, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič DIS, Václav Němeček
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/dis.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig5.html
http://www.ase.ee/~star/air/russia/mig-5.html
http://www.dmitray.narod.ru/mig5dis2.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-IT-t141618#458948 Verze : 0

Stručná historie:



V roce 1942 bylo již OKB-155 a zároveň také celý výrobní závod, ve kterém se vyráběly letouny Mikojana a Gureviče, tedy to vše bylo přestěhováno z Moskvy do Kujbyševa.

V té době se mohl konstrukční tým vrátit k odloženému projektu DIS-200T. Projekt byl odložen krátce po přepadení Sovětského svazu, protože letectvo nutně potřebovalo především frontové stíhačky, strategické bombardéry a tím i doprovodné stíhačky potřebné nebyly. V roce 1941 byla spuštěna výroba Švecovova čtrnáctiválce M-82 a naopak byla zastavena výroba Mikulinových motorů AM-35A a AM-37.

Konstruktéři vedení A. I. Mikojanem museli, pokud chtěli na projektu DIS pokračovat, zaměnit pohonné jednotky právě za dvouhvězdicové AŠ-82F a zároveň určení letounu přizpůsobit pro stíhání, bombardování a pro bitevní úkoly. Výzbroj byla tedy mohutnější. Nový letoun byl továrně označen jako Izdělije IT, pro státní zkoušky byl označen jako DIS-200IT. Zkouškami prošel úspěšně a byl doporučen do výroby. Státní komise jej však nedoporučila, protože stejné úkoly již plnil frontový letoun Pe-2 a bylo zbytečné zvyšovat počet vyráběných typů letadel. Pro případnou výrobu bylo rezervováno označení MiG-5.


L+K č. 5/1976, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič DIS, Václav Němeček
https://www.airwar.ru/enc/fww2/mig5.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-IT-t141618#458950 Verze : 1
Fotografie Mikojan-Gurevič DIS IT
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig5.html
Mikojan-Gurevič DIS-200 IT -


Mikojan-Gurevič DIS-200 IT -


Mikojan-Gurevič DIS-200 IT -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-IT-t141618#458949 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více