Citace :
Aby bylo možné přepravovat osoby a materiál do vojenského prostoru, musí být funkční i železniční trať," řekl ČT Jan Pejšek z tiskového odboru ministerstva obrany.
Ústecký kraj však nechce železniční dopravu na této trati platit, a proto zde od počátku platnosti letošního jízdního řádu nejezdí pravidelné vlaky. Tomu, aby kraj dráhu kvůli dálničnímu přivaděči zcela zrušil, zabránilo ministerstvo životního prostředí.
Stanovisko kraje nezměnily ani požadavky armády. "Rada Ústeckého kraje schválila dlouhodobou koncepci rozvoje železniční dopravy a v této koncepci nepočítáme s objednáním dopravy na této trati," uvedl krajský radní pro dopravu Milan Franc.
Kozí dráha už je ve špatném stavu. Pokud by nyní vojáci chtěli vypravit železniční transport do Libouchce, musela by nejdříve Správa železniční dopravní cesty opravit úsek za Jílovým u Děčína. Navíc už leckde chybějí kolejnice, které odnesli zloději kovů.
Citace - bitaxe :
to splinterx napsal jsi "vôbec železničná doprava je bezpečnejšia, efektívnejšia a k životnému prostrediu oľaduplnejšia než cestná" a to sis přčetl ve které příručce? O bezpečnosti železniční dopravy se vzhledem k přepravenému objemu dá celkem úspěšně polemizovat, o její efektivitě by se dalo po zrušení dotací asi jen blábolit ze sna, krom toho si musíš uvědomit že pokud chceš něco poslat po dráze čeká te až neskutečné martyrium, nejdřív si dopředu objednáš vagony, pak si ověříš že opravdu budou, což zdaleka nemusí být pravidlem, následně si ve své výrobě zboží naložíš na náklaďáky, a odvezeš na nádraží, zde je přeložíš na vagony a začneš se modlit (tedy pokud jsi věřící) aby pojistka pokryla to co se cestou rozkrade, následně to dráha kamsi pošle a ty čekáš na potvrzení od odběratele že zásilka došla do cílové stanice (to se vždy nepovede), načež je přeložena na náklaďák a odvezena do místa kde bude dále použita, Mnohem snažší (a bezpečnější) je naložit to na náklaďák jen jednou, odvézt do místa určení a zde složit. Ztráta cestou nehrozí a pokud ano je jasný viník, doprava trvá (v našich podmínkách) řádově hodiny (u železnice dny až týdny) a je přes dotace státu do drah levnější. Kde sakra vidíš tu "ekonomičnost" dráhy? V tom že se část cestou ztratí ? nebo v tom že to trvá tak týden než přejede vlak z třeba Plzně do Ostravy a auto to stihne za den? A čím je k životnímu prostředí ohleduplnější? Tím že se to několikrát překládá? Nebo tím že kolem toho blbne neskutečně moc lidí (i ti mají vliv na životní prostředí) a že se to vozí i když o to nikdo nestojí? (Jo chlapče grafikon je grafikon a tak jede vlak i když hrají nádražáci přesilovku na cestující. Víš auto jede jen když něco veze, vlak (jedna ze zelených model) jede i když veze prd. Takže i s tím ekologickým provozem bych byl sakra opatrný. On když někdo pošle 3 palety do jiného města asi si na to neveme kamion na 20, ale když stejné 3 palety chce dostat po dráze má dvě možnosti, buď riskovat že se místní nakladači "vyřádí" nebo si objednat vagon, což je dost "ekologické". Víš já o logistice něco vím z praxe, ne z blbých tlachů na shůzích, a než svěřit něco dráze, to je stokrát lepší poslat auto. A nevím jak na Slovensku, ale u nás je to tak že ČD dostávají ročně 13 miliard korun na dotacích a obvykle jim to nestačí, kde tedy vidíš tu ekonomičnost?
Citace - Lom :
Miso:Citace :
A rozhodnem sa tak, aby to bolo pre mna najlepsie ci uz subjektivne alebo objektivne.
To je v pořádku, ale doufám, že jsou možné i vyjímky ne?
Citace - Jiří Fidler :
Zapomněl jsi u "kamionistů" jednu drobnůstku, kterou je spotřební daň na pohonné hmoty. Pokud má kamion spotřebu 15 l na 100 km, zaplatí na spotřební dani za každých 100 km asi 150 Kč.
Uvažujme následovně (je to pouze modelové):
počet automobilů v ČR - 3 500 000 ks
každý ročně najede - 10 000 km
spotřeba činí průměrně - 10 l / 100 km
spotřební daň na PHM - 10 Kč / 1 l
celkem auta najedou - 35 000 000 000 km
spotřebují - 3 500 000 000 l PHM
na spotřební dani odevzdají - 35 miliard Kč
dálniční známky - 500 000 aut po 1 000 Kč
činí - 0,5 miliardy
dálniční poplatky pro nákladní
cestovní daň ...
ještě má někdo pocit, že si motoristé silnice nezaplatí???
Když jsme u toho, tak ruku na srdce, ale ony silnice užívají (jako účastníci provozu) také cyklisté. Ti ale žádnou daň neplatí, takže to jsou právě oni, kteří zdarma využívají něčeho, co zaplatili jiní. Nemluvě o tom, jak komplikují život motoristům ježděním v párech, prostředkem apod.
Citace - bitaxe :
"Máme tady také peníze z EU" hezká mantra, ale zkuste si spočítat rozdíl mezi naší platbou a tím co k nám (za vázaných podmínek) plyne z EU, mimochodem už brzo si tuhle mantru můžete strčit do míst kam slunce nesvítí, neb se ČR stane "čistým plátcem" tedy pro vás méně chápavé budeme platit více neý budeme MOCI dostávat. A jen tak mezi námi, Když mi vy dáte sto tisíc a já vám pak vrátím 110 tisíc za SVÝch podmínek (jestli je dokážete splnit je na vás) je to fakt výhodné? S těmi 100 tisíci byste si mohl dělat cokoli a za svých podmínek, ne tak že nejdřív zaplatíte, doložíte projekt (docela složitý), řadu papírů pro vaši EU byrokracii a následně se rozhodne jestli něco dostanete z peněz které jste odvedl. Trpíte totiž typickou nemocí mnoha "aktivistů" tedy vírou že stát (EU, OSN...) má peníze na dotace, granty a podobné hrátky. Nikoli nemá, stát a všechny další podobné instituce mají jen to co vydřou z nás daňových polatníků, a firem platících nehorázné daně, to pak ve své neskonalé "moudrosti" přerozděluje dle momentální nápadů různých křiklounů a "aktivistů" S p. Klausem lze jistě v mnohém nesouhlasit (osobně ho nemiluji) ale jeho názor na NGO je myslím správný, je to totž banda snažící se vymoci si ze společných peněz víc, bez toho že by za cokoli nesla odpovědnost.
Přiznám se že dialog s vámi hraboshi mne už obtěžuje, bavit se s hluchým a navíc "věřícím" je odporné, navíc jste zřejmě placen z mých daní což mne štve, takže s vámi a vaší vírou jděte akm se vám zlíbí (jestli vás nějaká politická strana obvzlášť štve nejspíš ji budu volit, protože než bych dal hlas nějaké ekofašos to raději lidovce ).
Citace - buko1 :
add minimálna obslužnosť - prečo potom jazdia paralelne s poloprázdnym vlakom po rovnakej trase poloprázdne autobusy? Logika by hovorila, že jednu hodinu pôjde dotovaný autobus, druhú hodinu dotovaný vlak (alebo tak nejako podobne), ale nie o 8:30 poloprázdny vlak a o 8:35 dva takmer prázdne autobusy - pričom vzdialenosť vlakových a autobusových zastávok je cca 100 m od seba....
Realita (aspoň v SR) je taká, že dotované cestovné v autobusoch sprivatizovaných podnikov ČSAD (SAD) a tak isto aj v ZSSK je na rovnakej trase drahšie ako cestovné v nedotovaných autobusoch súkromníkov vlastniacich 1-2 autobusy... Zatiaľ nechápem prečo....
Citace :
ked pocet cestujucuch stale klesa... Preco asi...?!
Citace - splinterX :
buko, to sú tie dotácie a bordel s nimi...viem o jednom prípade z okolia Bankskej Bystrice, jeden súkromník dokáže poskytnúť lacnejšie cestovanie bez dotácii než SADka s dotáciami, keď si zvolí čas, kedy chodí najviac ľudí, tak má plný autobus
Citace - bitaxe :
A jen pro tebe, podívej se jak se téma jmenuje, od počátku jde o konkrétní trať konkrétního dopravce (ČD) a nikoli o "makroekonomické" rozbory a vyprávěnky jak je dráha skvělá, není. Ty sem zatáhl Hrabosh, když se pokoušel argumentovat s tím jak je dráha úžasná a levná. Není.
Citace - bitaxe :
pokud si vezmu že na běžné trati (třeba Praha Plzeň)dlouhé cca 100km projede oběma směry denně 8 vlaků a v každém bude 100 cestujících, vyjde mi 800 cestujících x 100 km čili nějakých 80 000 asobokilometrů, za stetejných 24 hodin na stejnou vzdálenost ale projede řádově více lidí po silnici čili i ten počet osobokilometrů bude řádově vyšší.
Citace - bitaxe :
Problémem, vás i ročenky, je že zatímco počet lidí na dráze jde celkem přesně spočíst, tak čísla o silniční dopravě jsou v reálu jen hezkým odhadem, jsou totiž získány "dopravním průzkumem" tedy tím že na konkrétní silnice jsou nasazeny skupinky lidí kterí sledují provoz v určitou dobu (pokud vím nikdy nejde o 24 hodin ale jen o vybrané "vzorky") následně jsou tyhle "výsledky extrapolovány pro celou silniční síť, jenže tam prostě vůbec není zohledněno jak jsou využívány komunikace druhých a třetích tříd (leckde docela dost), to jen pro vács a vaše "data" A příklad (nikoli podklad) nebylu určen vám, ale vF a jeho nesmyslné a zkreslkené argumentaci kdy srovnal (ostatně stejně nesmyslně jako vy) počty mrtvých mezi dvěma druhy dopravy bez zohlednění na přepravený počet a vzdálenost (vám to vysvětlovat nemíním, nestojíte mi za to) příklad neuvádí reálná čísla ale vypichuje to co vF zkresluje. Pokud jste si dokázal všimnout, na začátku je uvedeno "to vF" tedy nikoli k vám, a protože právě on se tváří že nechápe že se jedná o ČR, ČD a ne o obecně dráhu, upozorňuji ho na název. Možná jste si mohl všimnout (pokud to dokážete) že váš nick není von Fenstein (a tedy ani vF), nejednalo se tedy o odpověď směrem k vám ale o upozornění na to co je zkresleno (což jste nevyvrátil, již zmíněný citát W.S.Ch je tedy asi na místě.
Citace - buko1 :
Prečo sa do nákladov započítava aj zdravotná starostlivosť o obete? Neviem ako v ČR, ale v SR je 99,9 % populácie povinne poistených v zdravotných poisťovniach, ktoré na svoju činnosť nedostávajú peniaze od štátu a tie hradia zdravotnú starostlivosť, vrátane liečby obetí dopravných nehôd, naviac myslím že minimálne časť nákladov na liečbu obetí sa hradí z povinného zmluvnéhop pistenia, takže toto by nemali byť náklady štátu na dopravu.
Citace - bitaxe :
Proč bych používal SZ? adresoval jsem upozornění jasně a reagoval jsem na konkrétní věc (což je vám dost cizí). uvedl jsem příklad, že ho nechápete je váš problém (mohl bych to udělat pro ještě prostší typy, ale proč? Nemám k tomu důvod, příklad sloužil k tomu (což se vám sice nehodí, ale to je mi celkem fuk) že psát o počtech bez srovnání přepravních objemů je sice líbivé, ale zkreslené a o ničem to nevypovídá. To že to neumíte nebo nechcete pochopit (příklad je pouze ilustrací, a nejde o to jestli je to Praha Plzeň nebo třeba Ostrava Olomouc) že jde o upozornění na nesmysl ve vaší argumentaci je právě důvodem proč se s vámi nehodlám bavit, není totiž o čem. Po vašem extempore s JF (nezdá se mi že byste dokázal něco vyvrátit na tom že doplácím na dráhu byť s ní nejezdím) je to další důvod (pro mne více než dostačující) vaše nesmysly neřešit.Mimochodem tranvajová souprava je pro vás vlak nebo silniční prostředek? pokud to druhé, část mrtvých na silnici je střety s tramvají, pokud ne je vaše argumentace docela mimo (to o tom kolik lidí a jak pohodlně se sveze tou tramvají) Takže ta blamáž je u vás asi dvojitá (první za nepochopení toho oč jde - pro vás typické - druhá za dost pochybný příklad)
Zajímavé že ten výrok jsem četl v pamětech W.S.Ch (Goebelsovi pokud vím krom jednoho deníku nevyšly)
Pokud sám přiznáváte že drážní nehody, respektive jejich statistiky "jsou vcelku špatně interpretovatelné, protože prostě mají jinou strukturu" je těžké je srovnávat s těmi silničními. jak víte kolik z těch silničních bylo opilců co vlezlo na silnici, kolik bylo třeba cyklistů co spadli z kola, nebo chodců co vběhli pod kamion ? Pokud je přepravní objem 1:10 a mrtvých na silnicích bylo cca 1200, vyšlo by na dráhu 120 ale bylo jich 224, část z nich je "společná"když se třeba srazí auto s vlakem, otázkou je kolik z nich ale je vinou koho )tedy kolik je vinou toho že dráha něco pokazila a kolik toho že třeba řidič vjel na nechráněný přejezd když opravdu blikalo světlo. Procento sebevrahů asi bude na dráze větší (spíš někdo skočí pod vlak než pod kamion) ale věříte že jich bylo třeba 150 ? Já tedy moc ne, takže asi to číslo mrtvých na dráze bude vyšší než to co byste chtěl prosadit (bohužel se to sbírá jinak a tedy to nedokážeme posoudit, ale srovnávat nesrovnatelné jste začal vy).
Prostě mně za diskuzi nestojíte, pokud to nechápete, je to smutné, ale mně to srdce nezlomí a jestli vám ano mně je to celkem jedno. Budete to muset brát jako další ohavnost co vám život vmetl do tváře (jestli se budete cítit jako mučedník aspoň si užijete) a smířit se s tím. Já se prostě nehodlám zdržovat nesmysly s někým kdo nechápe jednoduchý příklad (možná jsem měl pro méně chápavé uvést z města A do města B, protože jestli se jezdí do Berouna v tom prostě nehraje roli - mimochodem autem se tam nejezdí?)
Takže sbohem a na další diskuzi se mnou nečekejte
Citace :
Povolení k řízení motorového vozidla dává stát, takže je na něm, aby nastavil pravidla, jež by z osudí vyhodila psychicky labilní jedince.
Citace :
Neznám metodiku sčítání dopravy natolik abych se mohl pustit do polemiky o její přesnosti.
Citace :
ale lidi zajímá reál a ten je v případě dráhy dost šílený
Citace - Lom :
Posílat tchýni vlakem proto abych se jí zbavil není efektivní. Zajímalo by mne, jestli ten komu jela v tom vlaku u Studénky, jestli se do ní tím mostem strefil (nezahynuli všichni). Jinak to bylo geniálně vymyšleno.
Citace - Jiří Fidler :
Drobnůstka pro hraboshe.
Jak jsem pochopil, tak jste majitelem osobního automobilu a ročně najedete cca 10 až 15 000 km. Tedy denně 25 až 40 km. Nechápu, proč tedy proti autům tolik brojíte. Nejdříve jej prodejte a jezděte vlakem a na kole, takto můžete tak akorát sklapnout a neotravovat.
Prostě standardní kolektivista, jiným nadává za to, co sám dělá ve značné míře.
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.
Zjistit více