Focke-Wulf Fw 190 C-0

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 190 C-01) Focke-Wulf Fw 190 C-01)
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 190 C-0
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.06.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.06.1943 z toho / from that:
DD.03.1943-DD.06.1943 (prototypy V29, V30, V31, V32 a V33)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9 prototypů (V13, V15, V16, V18, V29, V30, V31, V32 a V33)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1)
02.08.1942 (Fw 190 V16)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3210 kg 7077 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3986 kg 8788 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4550 kg 10031 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,50 m 34ft 5,38in
Délka:
Length:
9,76 m 32ft 0,25in
Výška:
Height:
3,95 m 12ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,30 m2 196.98 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
217,81 kg/m2 44.61 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler Benz DB 603 EM
- invertní do V
- počet válců: 12
- vzletový výkon: 1397 kW (1900 PS) (1655 kW / 2250 PS s MW 50)
Daimler Benz DB 603 EM
- inverted V-design
- number of cylinders: 12
- take-off power output: 1874 hp (2219 hp with MW 50)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
7252)] km/h v 6800 m 4512)] mph in 22310 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
22 m/s 4330.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12200 m 40026 ft
Dolet:
Range:
920 km 572 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) technická data pro Fw 190 V16
2) 750 km/h s MW 50
1) specifications for Fw 190 V16
2) 466 mph with MW 50
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 "Dora", Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976
Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-C-0-t77088#415903 Verze : 0
Prototyp Fw 190 V18/U1 (W.Nr.: 0040, CF+OY) byl osazen motorem DB 603 A-1, který byl později nahrazen za typ DB 603 S.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 C-0 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-C-0-t77088#415926 Verze : 0
Focke Wulf Fw 190 C-0 (Fw 190 V16)


Stručná historie:
Výškový Fw 190 s motorem DB 603, který měl být přeplňován turbokompresorem a pilot měl sedět v přetlakové kabině, takový letoun byl velmi protěžován profesrom Kurtem Tankem. Bohužel, vývoj motoru DB 603 byl v neoblibě u RLM a tak prof. Tank pokračoval ve spolupráci s motoráři z Daimler-Benz i přes to, že tomuto projektu RLM nepřiřadilo žádnou prioritu.
Po havárii Fw 190 V13 se do zkoušek zapojily prototypy V15 a V16. V16 létala nejprve s motorem DB 603 Aa, ten byl později vyměněn za DB 603 E. Turbokompresor nebyl instalován, výkon byl zvyšován sadami pro vstřik chemikálií do sání motoru, v nižších výškách bylo používáno zařízení MW-50 (vstřik vody a metanolu) a ve vyšších výškách se používalo zařízení GM-1 (oxid dusný). V průběhu zkoušek bylo zjištěno, že organizmus pilota je při letu ve výškách nad 11 000 m bez přetlakové kabiny nepřiměřeně namáhán a pro dosažení plánované výšky 14 000 m je nutno použít přetlakovou kabinu, také motor bez turbokompresoru nebyl vhodný pro operace ve velkých výškách.
Tento prototyp dosáhl nejvyšší výšky 12 200 m, podařilo se to však jen jedenkrát. Později byl tento prototyp označen spolu s ostaními jako Fw 190 C-0.



Použité prameny:
L+K 21/1971, Letadla 1939-45
http://www.faqs.org/docs/air/avfw190.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fw190bc.html
koapp.narod.ru
http://www.militarium.net/lotnictwo/fw190.php
http://www.cofe.ru/avia/F/F-82.htm
archiv autora

Focke-Wulf Fw 190 C-0 - Pohled z boku na Fw 190 V16

Pohled z boku na Fw 190 V16
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-C-0-t77088#283722 Verze : 0
Prototyp Fw 190 V32 (W.Nr.: 0057, GH+KV) byl nejprve vybaven motorem DB 603 A. Letoun později obdržel pohonnou jednotku DB 603 G (a označení Fw 190 V32/U2).


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 C-0 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-C-0-t77088#415927 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více