Tupolev I-14

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 420 příspěvků vloženo, 1639 editováno a 271 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev I-14

Tupolev I-14 / Туполев И-14

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev I-14 (ANT-31) Tupolev I-14 (ANT-31)
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев И-14 (АНТ-31)
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1933-DD.MM.1934 Závod pokusných konstrukcí, Moskva /
    DD.MM.1936-DD.MM.1937 Irkutský letecký závod č. 125 J. V. Stalina, Irkutsk /
    DD.MM.1936-DD.MM.1936 Novosibirský letecký závod č. 153, Novosibirsk /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1933-DD.05.1933 první prototyp
    17.07.1933-16.11.1933 v CAGI provedeny rozsáhlé úpravy
    DD.MM.1936-DD.MM.1937 malosériová výroba
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 Moskva
    18 Irkutsk
    4 Novosibirsk
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    27.05.1933
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola/lyže wheels/ski
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1169 kg 2577 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1540 kg 3395 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1675 kg 3693 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,250 m 36ft 11in
    Délka:
    Length:
    6,110 m 20ft 0,5in
    Výška:
    Height:
    3,740 m 12ft 3,25in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    16,930 m2 182.23 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    91,124 kg/m2 18.66 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright Cyclone R-1820 F-2 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 514,5 kW(700 k)
    Wright Cyclone R-1820 F-3 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 522 kW (710 k) nebo
    Švecov M-25 (licenční výroba Wright R-1820-F3) vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 525,9 kW (715 k).
    Vrtule dvoulistá s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 040 mm
    Wright Cyclone R-1820 F-2 nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 690 hp for nominal power, or
    Wright Cyclone R-1820 F-3 nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 700 hp for nominal power, or
    Shvetcov M-25 (licence-built Wright R-1820-F3) nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 705 hp for nominal power,
    driving a two-blade variable-pitch propeller of the diameter 11ft 2in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    449 km/h v 2000 m 279 mph in 6562 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    343 km/h v ? m 213.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    12,82 m/s 2523.6 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,5 min do 5000 m 6,5 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9430 m 30938 ft
    Dolet:
    Range:
    600 km 372.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1050 km 652.4 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm nad motorem a
    2x pevný kanón APK-37 ráže 37 mm pod křídly
    později:
    2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem a
    2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm
    Two fixed forward-firing 0.3 inch PV-1 synchronized machine-guns in the fuselage and
    two fixed forward-firing 1.46 inch APK-11 cannons under the wings
    later:
    two fixed forward-firing 0.79 in ShVAK cannons in the wings and
    two fixed forward-firing 0.30 in ShKAS machine guns in upper cowling.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Hlavním konstruktérem byl P. O. Suchoj, proto můžeme v některých pramenech najít označení Suchoj I-14.
    Kanóny APK-37 (někdy APK-11) nebyly přijaty do výzbroje.
    The I-14 (ANT-31), a Soviet single-seat fighter was developed at Tupolev's design bureau by P. O. Sukhoi.
    The cannons APK-37 (or APK-11) have not been admitted to the armament.
    Zdroje:
    Sources:
    Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875–1995, London, Osprey, 1995, ISBN 1-85532-405-9.
    David Donald, The encyclopedia of world aircraft, Enderby, Blitz editions, 1997. ISBN 1-85605-375-X
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/i14.html
    http://www.aviastar.org/air/russia/ant-31.php
    http://cremso.msk.ru/Site/Crafts/Craft19932.htm
    1000aircraftphotos.com









    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/7728#490883Verze : 0
    MOD