Název: Name: | Junkers Ju 288 B | Junkers Ju 288 B |
Originální název: Original Name: | Junkers Ju 288 B | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.04.1942-DD.MM.1942 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1942-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5-71) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 02.05.1942 Ju 288 V9 (VE+QP) | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 13000 kg | 28660 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 20950 kg | 46187 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 21000 kg | 46297 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,660 m | 74ft 4,12in |
Délka: Length: | 17,800 m | 58ft 4,78in |
Výška: Height: | 4,500 m | 14ft 9,16in |
Plocha křídla: Wing Area: | 64,60 m2 | 695.35 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 324,303 kg/m2 | 66.42 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 606 o vzletovém výkonu 2 700 koní a maximálním 2 650 koní v h= 4 800 m nebo Junkers Jumo 222A/B o vzletovém výkonu 2 500 koní a maximálním 2 020 koní v h= 5 000 m. Vrtule čtyřlisté VDM s konstantní rychlostí otáček | Daimler-Benz DB 606twentyfour-cylinder "coupled" engine system, made from twinned DB 601 inverted V12 engines, rated 2,700 hp at take-off, 2,650 hp at 15,750 ft, or Junkers Jumo 222A/B twentyfour-cylinder Jumo 222 six-bank, four cylinders per bank, rated 2,500 hp at take-off, 2,020 hp at 16,404 ft, driving four bladed constant speed propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 5 360 l + 2x 900 l v přídavných nádržích | 1,179 UK gallons and 396 UK gallons in two drop tanks |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 625 km/h v 6000 m | 388.4 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 545 km/h v 6000 m | 338.6 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7.2 m/s | 1420,0 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9300 m | 30512 ft |
Dolet: Range: | 2700 km | 1677.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x zdvojený pohyblivý kulomet MG 131 ráže 13 mm v dálkově ovládaných střelištích nad a pod trupem 1x pohyblivý kanón MG 151/15 ráže 15 mm v ocasním střelišti pumový náklad: do 3 000 kg | Two (double gun) 0.512 inch MG 131 machine guns in dorsal powered remote controlled barbette two (double gun) 0.512 inch MG 131 machine guns in ventral powered remote controlled barbette and one flexible 0.59 inch MG 151/15 in tail. bomb load: up to 13,228 lb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) mnohé prameny uvádějí 7 vyrobených kusů, ale mně se podařilo doložit pouze 5 prototypů: - V9 s motory Jumo 222 bez instalované výzbroje - V11 s motory DB 606 - trup verze Ju 288 A a křídlo verze Ju 288 B s větším rozpětím - V13 motory DB 606 zkoušena výzbroj v ocasním střelišti (MG 151/15) - V14 motory Jumo 222 zalétán v září 1942 Uvedená TTD se vztahují k verzi s motory DB 606. | The B-series saw the crew increased from three to four. It received a wider nose, which eliminated the straight sided profile of the A series. It had a bigger tail plan, and retained the 74ft 4in wing of the V-6, which was to have been reduced in size for the A-1. In October 1941 Junkers received an order to begin mass production of the B series, but on 1 November that order was reduced to one for 35 aircraft while a search for more powerful engines began. |
Zdroje: Sources: | Thomas H. Hitchcock, Monogram Close-Up 2:, Junkers 288, Monogram Aviation Publications; 1st edition, rok 1974, ISBN-10:09-14144-02-2 L+K 16/1969 Letadla 1939-45 www.warbirdsresourcegroup.org www.historyofwar.org http://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_288 http://www.airwar.ru/enc_e/bww2/ju288b.html koapp.narod.ru http://www.airwar.ru/enc/bww2/ju288b.html www.lemairesoft.freehyperspace.com archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Ju 288 V14 s motory Jumo 222 A/B
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Prototyp bombardéru Junkers Jumo 288 V13 s motory DB 606