Tupolev ANT-25 (RD)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 397 příspěvků vloženo, 1567 editováno a 262 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev ANT-25 (RD)

Tupolev ANT-25 (RD) / Туполев АНТ-25 (РД)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev ANT-25-2 Tupolev ANT-25-2
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев АНТ-25-2
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1933-DD.MM.1933 Závod pokusných konstrukcí, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1933-DD.MM.1933
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    22.06.1933 ANT-25-1
    10.09.1933 ANT-25-2
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4200 kg 9259 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    11280 kg 24868 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    11500 kg 25353 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    34,00 m 111ft 6,57in
    Délka:
    Length:
    13,08 m 43ft 11,55in
    Výška:
    Height:
    3,75 m 12ft 3,63in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    88,20 m2 949.38 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Mikulin AM-34R o maximálním výkonu 699 kW/950 k
    dvoulistá, později třílistá stavitelná vrtule
    Mikulin AM-34R, power 937 hp
    two-bladed, later three-bladed variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    6100 kg 13448 lb
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    2461) km/h v ? m 152.9 1) mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    165 km/h v ? m 102.5 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7850 m 25755 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    130002) km 8077.8 2) mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    ANT-25-1, motor AM-34:
    1) 212 km/h
    2) 7200 km

    - třetí ANT-25 byl ve skutečnosti upravený ANT-36
    ANT-25-1, AM-34 engine:
    1) 131.7 mph
    2) 4473.9 mi
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
    Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8.
    Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5.
    Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
    Němeček, Václav. Tupolev ANT-25(RD), L+K 1973/21.
    Бюшгенс Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/7745#555425Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ANT-25/RD
    Sovětský dálkový rekordní letoun. Stroj důsledně celokovové konstrukce. První let prototypu se odehrál 22. června 1933. Letoun svými výkony, především doletem, posloužil k propagaci sovětské techniky na západě. Stroje ANT-25 překonaly řadu rekordů v doletu, včetně nejslavnějšího přeletu přes Severní pól.


    Nejznámější rekordní lety:
    18. - 20. června 1937. Osádka Čkalov, Bajdukov, Beljakov přeletěla za 63 hodin a 25 minut nonstop letu trasu 9 130 km z Moskvy do Portlandu v USA.


    12. - 14. července 1937. Osádka Gromov, Jumašev, Danilin přeletěla za 62 hodin a 17 minut nonstop letu trasu 11 500 km z Moskvy do San Jacinto v USA.


    poznámka:
    prameny obrázků:
    http://avia.russia.ee/air/russia/ant-25.html
    100aircraftphotos.com]



    originální popisek - Sovětský letoun po přistání na pastvině u San Jacinto, California. Přeletem o délce 6668 mil překonal světový rekord v délce letu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/7745#155392Verze : 3
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/cw1/ant25.html







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/7745#337812Verze : 1
    Avatar
    Oba stroje prošly důkladnými přestavbami chladičů, směrovek a překrytů kabin, rozlišit je na fotkách je proto problém.


    http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft19923.htm
    commons.wikimedia.org


    Druhý stroj, nejstarší podoba.



    Konečná podoba.

    Snad první stroj.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/7745#555427Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Replika v Moninu.


    commons.wikimedia.org









    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/7745#555428Verze : 0
    MOD