3,7 cm FlaK 43 Sfi. auf PzKpfw.II Ausf. L "Luchs"
V druhej polovici 2. svetovej vojny vyvstala v nemeckej armáde akútna potreba mobilných protilietadlových zbraní. Medzi 5-9/1943 prebehli u Hitlera viaceré jednania ohľadom výroby nových protilietadlových tankov. Za vývoj a výrobu bolo zodpovedné oddelenie Inspection 6. Neujednotená politika pri vývoji nových protilietadlových tankov viedla k rôznym úvahám a projektom. Jedným z nich bol i projekt protilietadlového tanku firmy Rheinmetall na platforme Pz.Kpfw.II Ausf.L. Na výrazne pozmenenej a predĺženej konštrukcii korby bola namontovaná veža, v ktorej mal byť lafetovaný 37 mm protilietadlový kanón Flak 43. Kvôli zníženiu celkovej výšky vozidla bola veža polozapustená do korby vozidla. Vzhľadom na nárast hmotnosti, ktorú by podvozok klasického tanku nezvládol, mala byť platforma predĺžená o dve kolesá. Motor mal byť rovnaký ako u klasického tanku, preto sa rátalo, že podmotorovaný stroj bude o niečo pomalší. Vznikol tak projekt, ktorý by vyzeral kompaktnejšie, než napr. flakpanzery založené na platforme Pz.Kpfw.IV. Projekt, ktorý však nemal veľkú šancu na úspech kvôli náročnej konštrukcii uzrel svetlo sveta len v podobe dreveného modela.
*zdroj :
www.ecomodelismo.com
V druhej polovici 2. svetovej vojny vyvstala v nemeckej armáde akútna potreba mobilných protilietadlových zbraní. Medzi 5-9/1943 prebehli u Hitlera viaceré jednania ohľadom výroby nových protilietadlových tankov. Za vývoj a výrobu bolo zodpovedné oddelenie Inspection 6. Neujednotená politika pri vývoji nových protilietadlových tankov viedla k rôznym úvahám a projektom. Jedným z nich bol i projekt protilietadlového tanku firmy Rheinmetall na platforme Pz.Kpfw.II Ausf.L. Na výrazne pozmenenej a predĺženej konštrukcii korby bola namontovaná veža, v ktorej mal byť lafetovaný 37 mm protilietadlový kanón Flak 43. Kvôli zníženiu celkovej výšky vozidla bola veža polozapustená do korby vozidla. Vzhľadom na nárast hmotnosti, ktorú by podvozok klasického tanku nezvládol, mala byť platforma predĺžená o dve kolesá. Motor mal byť rovnaký ako u klasického tanku, preto sa rátalo, že podmotorovaný stroj bude o niečo pomalší. Vznikol tak projekt, ktorý by vyzeral kompaktnejšie, než napr. flakpanzery založené na platforme Pz.Kpfw.IV. Projekt, ktorý však nemal veľkú šancu na úspech kvôli náročnej konštrukcii uzrel svetlo sveta len v podobe dreveného modela.
*zdroj :
www.ecomodelismo.com
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |