SOV - PT-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SOV - PT-1

плавающий танк ПТ-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    PT-1 PT-1
    Originální název:
    Original Name:
    ПТ-1 плавающий танк
    Kategorie:
    Category:
    lehký tank light tank
    Výrobce:
    Producer:
    továrna Krasnyj proletar, Moskva
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1931-DD.MM.1932
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1932
    Osádka:
    Crew:
    4
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    14200 kg 31306 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    7100 mm 23ft 3,52in
    Délka korby:
    Hull Length:
    7100 mm 23ft 3,52in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2900 mm 9ft 6,17in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2645 mm 8ft 8,12in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    265 mm 10,43in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    260 mm 10,24in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    ? MPa ? psi
    Pancéřování:
    Armour:
    nýtované, válcovaný plech
    korba - čelo - 13 mm, boky,záď - 10 mm, strop, dno - 5-6 mm
    věž - čelo, boky, záď - 13 mm, strop - 10 mm
    riveted, rolled sheet
    Hull - front - 13 mm, sides, rear - 10 mm, top, bottom - 5-6 mm,
    Turret - front, sides, rear - 13 mm, top - 10 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    M-17F, vidlicový, vodou chlazený, zážehový dvanáctiválec o objemu 46 900 cm3 M-17F, V, water-cooled, gasoline, Twelve cylinder, volume of 46 900 cm3
    Výkon:
    Power:
    368 kW při ?? ot/min 493.5 bhp at ?? rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    mechanická převodovka 4+1, planetová suchá dvojkotoučová spojka 4 +1 mechanical gearbox, planetary two-disc dry clutch
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    62/90 km/h 38.5/55.9 mph
    Rychlost plavby:
    Cruise Speed:
    11,5 km/h 7.1 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    183/230 km 113.7/142.9 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    33 ° 73 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    3,3 m 129,9in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    1,2 m 47,2in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    plovoucí floading
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    1x 45 mm vz.32, 88 nábojů 1x 45 mm vz.32, 88 rounds
    Vedlejší:
    Secondary:
    4x 7,62 mm DT, 3402 nábojů 4x 7,62 mm DT, 3402 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:
    SSSR USSR
    Poznámka:
    Note:
    palivová nádrž - 400 l
    hodnoty s lomítkem platí pásy/kola
    fuel tank - 400 l
    values with a slash belts / wheels
    Zdroje:
    Sources:
    SOJAKIN A. G., PAVLOV M. B., PAVLOV I. B., ŽJOLTOV I. G.: Sovetskije ljogkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007
    BARJATINSKIJ M.: Amfibii Krasnoj armii, Modělist-konstrukťor, Bronjekolljekcija 2003/1, Moskva 2003
    /bronetehnika.narod.ru/
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/78147#370688Verze : 0
    MOD
    Avatar
    PT-1

    V 8/1930 boli sovietskými vojenskými orgánmi zadané Ižorskému závodu a leningradskému závodu "Boľševik" špecifikácie na nový obojživelný tank hmotnostnej kategórie 20 ton, ktorý mal byť vyzbojený 45 mm kanónom a troma guľometmi. Stroj mal dosahovať maximálnu rýchlosť 30 km/hod a osádku malo tvoriť 6 mužov. Pod vedením konštruktéra N. A. Astrova z leningradského závodu vznikol projekt označovaný ako PT-1. Konštrukcia a tvar korby bola prispôsobená pre plavbu, pancierové pláty boli spájané nitovaním. Tank využíval modifikovaný podvozok typu Christie. Modifikácia podvozku spočívala v tom, že pri pohybe bez pásov boli poháňané všetky pojazdové kolesá, prvé a posledné boli otočné a umožňovali tanku zatáčať. Na korbe bola umiestnená cylindrická veža, v ktorej bol lafetovaný 45 mm kanón 20K model 1932 a s ním bol spriahnutý guľomet DT ráže 7,62 mm. Ďalšie dva guľomety DT boli v streliskách na bokoch veže a ďalší v prednej časti korby pri vodičovi. Stroj poháňal letecký benzínový motor M-17F. Súčasťou vybavenia mala byť i rádiostanica 71-TK-1, ktorej anténa bola upnutá na držiakoch obopínajúc korbu stroja. Na pohon po hladine slúžili dve vrtule poháňané od motora, na manévrovanie zasa dve kormidlá. Prototyp bol dokončený na jeseň/podzim 1932, kedy prešiel testovaním. Výsledky skúšok neboli uspokojivé. Kritizovala sa konštrukčná zložitosť stroja a následná zlá údržba u útvarov a jeho nestabilita pri plavbe. Do osudov tohoto prototypu zasiahol samotný J. V. Stalin, keď mu bol stroj predstavený v Moskve. Stroj náležite skritizoval, obzvlášť podľa neho slabú výzbroj. Hoci sa pôvodný prototyp nedostal do sériovej výroby, jeho vývoj pokračoval a vyústil i do novej verzie PT-1A.



    *zdroje :
    М.Барятинский - Амфибии Красной Армии, Бронеколлекция č.1/2003
    Ivo Pejčoch - Obrněná technika 3, SSSR 1919-1945 (I. část), vydavateľstvo Ares, rok vydania 2002, ISBN 80-86158-31-4
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/78147#287962Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Plavajuščij tank PT-1 (плавающий танк ПТ-1)


    Poznámka
    Vyobrazení převzato z níže uvedených zdrojů.


    Zdroj
    Michail Barjatinskij: Amfibii Krasnoj armii, Bronjekolljekcija 2003, č. 1, ISSN nemá


    Internet
    http://bronia.org/index.php?p=110
    community.livejournal.com
    http://sa100.ru/armor/USSR/PT1/pt1.php
    http://zavod174.narod.ru/

    PT-1 během zkoušek v roce 1932.



    PT-1 se sejmutými pásy - během zkoušek v roce 1932.

    Tovární výkres převzat z Bronjekolljekcija 2003/01.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/78147#287998Verze : 0
    MOD
    Avatar
    PT-1


    Schéma pohonných částí


    1 - spojka lodního šroubu
    2 - boční převodovka
    3 - brzda dvojitého diferenciálu
    4 - dvojitý diferenciál
    5 - redukční převod hnaného řízeného kola
    6 - hlavní spojka
    7 - motor
    8 - redukční převod hnaného kola
    9 - úhlová převodovka kolového pohonu
    10- převodovka pohonu ventilátorů
    11- úhlová převodovka ventilátoru



    Zdroj
    Sojakin A. G., Pavlov M. B., Pavlov I. B., Žjoltov I. G.: Sovetskije ljogkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/78147#370620Verze : 0
    MOD