Mikojan-Gurevič I-200

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 412 příspěvků vloženo, 1756 editováno a 301 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Mikojan-Gurevič I-200

Mikoyan-Gurevich I-200 / Микоян-Гуревич И-200

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Mikojan-Gurevič I-200 Mikoyan-Gurevich I-200
    Originální název:
    Original Name:
    Микоян-Гуревич И-200 (изд.61)
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.03.1940-DD.07.1940 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.03.1940-06.07.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    5 (4 letové + 1 pro zkoušky)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    05.04.1940 1st prototype
    09.05.1940 2nd prototype
    06.07.1940 3rd prototype
    29.10.1940 4th prototype
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2475 kg 5456 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2968 kg 6543 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,2 m 33ft 5,56in
    Délka:
    Length:
    8,155 m 26ft 9in
    Výška:
    Height:
    3,325 m 10ft 10,9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,44 m2 187.72 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    170,183 kg/m2 34.86 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Mikulin AM-35A kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 993 kW (1 350 k)a 882,5 kW (1 200 k)v h= 7000 m.
    Vrtule trojlistá kovová VIŠ-22E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 m.
    Mikulin AM-35A twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine rated at 1,350 hp at 2,020 rpm for také-off and 1,184 hp at 19,685 ft,
    driving a three-blade VISh-22Ye metal variable-pitch propeller of the diameter 9ft 10.125in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    404 l 89 UK gallons (106.75 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    651 km/h v 7000 m 404.5 mph in 22966 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,3 min do 5000 m 5,3 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12000 m 39370 ft
    Dolet:
    Range:
    580 km 360.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    746 km 463.5 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm střílející osou vrtule s 300 náboji a
    2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v trupu, 375 nábojů pro každý.
    One fixed forward-firing 0.5 inch UBK machine-gun mounted in through the shaft, 300 rounds and
    two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns mounted in the fuselage, 375 rpm.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Práce na projetu vysokorychlostního výškového stíhače byla zahájeny 25. 11. 1939. Již 8. 12. 1939 byl návrh stíhačky připraven k posouzení, neprodleně se začalo pracovat na výkresové dokumentaci, ta byla dokončena 10. 2. 1940. Mezitím byl model letounu ofukován v aerodynamickém tunelu CAGI. Testy dopadly dobře a tak bylo možno přistoupit k výrobě prototypů. 31. 3. 1940 byl první prototyp předán zkušebním letcům k letovým zkouškám. 4. 4. 1940 byly zahájeny letové zkoušky z letiště Chodinka nedaleko od Moskvy, postupně se do zkoušek přidaly i ostatní prototypy. Třetí prototyp byl vyzbrojen a zahájil střelecké zkoušky. Letoun splnil předpoklady, které byly v zadání. Po provedení drobných úprav se dostal do výroby jako MiG-1. Měl nedostaky, ale tím, že prošel státními zkouškami hned na první pokus získal náskok před prototypy konkurentů I-301 a I-26 (Jak-1), ty prošly státními zkouškami až na několikanátý pokus.
    Prototypy I-200 a snad i několik prvních strojů MiG-1 nebylo vybaveno samosvornými nádržemi.
    The first prototype I-200 was first flown on April 5 1940 by Arkadij Ekatov on the Khodynka (Frunze) Airfield in Moscow. During initial test aircraft proved to be an excellent performer as interceptor (as far as speed was the major concern), touching 648.5km/h at 6900m on May 24.
    These prototypes were not equipped with protected fuel tanks.
    Zdroje:
    Sources:
    Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
    Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
    Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
    Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, Itálie, Francie, SSSR, Československo, Polsko, Holandsko, Švédsko, Austrálie, Olomouc, Votobia, 1999, ISBN 80-7198-396-9
    http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/mig-1.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig1.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/791#458640Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek a fotografie prototypů.
    Zdroje:http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig1.html
    archiv autora











    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/791#458645Verze : 1
    MOD