Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 390 příspěvků vloženo, 1850 editováno a 350 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Kawaniši E5K1

Kawanishi E5K1 / 川西 E5K1・九〇式三号水上侦察机

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kawaniši E5K1 typ 90-3 Kawanishi E5K1 Type 90-3
    Originální název:
    Original Name:
    海军90-3
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1931-DD.MM.1932 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1931-DD.MM.1932
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    17 (některé prameny uvádějí 20)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1931
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1850 kg 4079 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3000 kg 6614 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14,450 m 47ft 4,89in
    Délka:
    Length:
    10,812 m 35ft 5,67in
    Výška:
    Height:
    4,740 m 15ft 6,61in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    55,00 m2 592.02 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    54,55 kg/m2 11.17 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Nakadžima Jupiter VIII o vzletovém výkonu 382 kW, 330 kW u hladiny moře
    Vrtule dvoulistá dřevěná s oevným úhlem náběhu o průměru 3 450 mm
    Nakajima Jupiter VIII nine-cylinder air-cooled radial, rated at 520 hp for take-off and 450 hp at sea level,
    driving a two-blade fixed pitch wooden propeller of 11ft 3,83in diameter
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    179 km/h v 0 m 111.2 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    129 km/h v 500 m 80.2 mph in 1640 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    33,33 min do 3000 m 33,33 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4050 m 13287 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Typ 92 ráže 7,7 mm
    2x pohyblivý kulomet Typu 92 ráže 7,7 mm pro střelbu nahoru a dolu pod trup

    Pumový náklad: do hmotnosti 250 kg (4x 60 kg nebo 2x 125 kg)
    Two forward-firing 0.303 in Type 92 machine-guns,
    one flexible rear-firing 0.303 in Type 92 machine-gun and
    one flexible downward-firing 0.303 mm Type 92 machine-gun.

    Bomb load: 551 lb (two 275.5 lb or five 132 lb) of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Letová vytrvalost: 6,5 h
    九〇式三号水上侦察机 / - / Námořní průzkumný plovákový letoun Type 90 Model 3
    Endurance: 6.5 hours
    九〇式三号水上侦察机 / - / Navy Type 90-3 Reconnaissance Seaplane
    Zdroje:
    Sources:
    Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
    Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo rok 1982
    Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
    http://www.hikotai.net/datasheets/e5k.htm
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/79290#291153Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kawaniši E5K1


    Stručná historie:
    V druhé polovině roku 1931 byla společnost 川西航空機株式会社 - Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha v Naruo pověřena stavbou a dalším vývojem plovákových průzkumných letadel Yokosuka E5Y. Tyto letouny právě ukončily zkoušky a Námořní arsenál v Jokosuce dosáhl toho, že byly přijaty do výzbroje námořního letectva pod označením „Plovákový průzkumný letoun Typ 90-3“.
    Konstruktéři továrny Kawanishi ještě před vlastní stavbou navrhli několik změn, námořnictvo potom uznalo, že tyto změny jsou na tolik podstatné, že letounu změnilo i označení na Kawanishi E5K1 90-3. Provedené konstrukční změny zahrnovaly záměnu pohonné jednotky, místo řadového motoru s válci uspořádanými do písmene W byl instalován licenčně vyráběný devítiválec Bristol Jupiter VIII, tuto změnu nakonec provedl u svých letounů E5Y1 také Námořní arsenál v Jokosuce. U Kawanishi ještě upravili svislou ocasní plochu, která byly zvýšena. Celkem bylo továrnou Kawanishi Kokuki K. K. v Nauruo postaveno 17 letounů E5K1, tyto letouny dosloužily koncem třicátých let a byly nahrazeny modernějšími stroji Kawanishi E7K.


    Použité prameny:
    Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
    Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
    archiv autora



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/79290#362942Verze : 2
    MOD