Mikojan-Gurevič I-220 AM-38F

Mikoyan-Gurevich I-220 AM-38F
Микоян-Гуревич И-220 АМ-38Ф
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-220(A) (AM-38F) Mikoyan-Gurevich I-220(A) (AM-38F)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-220(A) (АМ-38Ф)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.06.1943 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.06.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2936 kg 6473 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3574 kg 7879 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1in
Délka:
Length:
9,603 m 31ft 6in
Výška:
Height:
3,160 m 10ft 4,4in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,38 m2 219.37 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
175,368 kg/m2 35.92 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-38F kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec upravený na provoz ve vyšších výškách o vzletovém výkonu 1 250 kW (1 700 k).
Vrtule trojlistá kovová AV-5L-126A s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 m.
Mikulin AM-38F twelve-cylinder liquid-cooled supercharged (modified for high altitude) Vee engine rated at 1,677 hp at 2,350 rpm for take-off,
driving a three-blade AV-5L-126A metal variable-pitch propeller for high amplitude of the diameter 10ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
455 l 100 UK gallons (120.2 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
624 km/h v 2650 m 387.7 mph in 8694 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
560 km/h v 4800 m 348 mph in 15748 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,7 m/s 3287.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2,5 min do 3000 m 2,5 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 m 31168 ft
Dolet:
Range:
730 km 453.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
960 km 596.5 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný kanón ŠVAK ráže 20 mm instalované nad motorem se zásobou 150 granátů pro každý. Two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons mounted above the engine, 150 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Jednalo se o nouzovou konstrukci, pro ověření vlastností letounu, než bude k dispozici výškový motor Mikulin AM-39 -
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i220.html
http://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-220.php
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-220.html
www.topedge.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-220-AM-38F-t794#117297 Verze : 0
Fotografie stíhacího letounu I-220 s motorem Mikulin AM-38F

https://www.airwar.ru/enc/fww2/i220.html

Mikojan-Gurevič I-220 AM-38F -


Mikojan-Gurevič I-220 AM-38F -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-220-AM-38F-t794#458726 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více