Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-220(A) (AM-38F) | Mikoyan-Gurevich I-220(A) (AM-38F) |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич И-220(A) (АМ-38Ф) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.06.1943 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.06.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2936 kg | 6473 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3574 kg | 7879 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1in |
Délka: Length: | 9,603 m | 31ft 6in |
Výška: Height: | 3,160 m | 10ft 4,4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,38 m2 | 219.37 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 175,368 kg/m2 | 35.92 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-38F kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec upravený na provoz ve vyšších výškách o vzletovém výkonu 1 250 kW (1 700 k). Vrtule trojlistá kovová AV-5L-126A s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 m. | Mikulin AM-38F twelve-cylinder liquid-cooled supercharged (modified for high altitude) Vee engine rated at 1,677 hp at 2,350 rpm for take-off, driving a three-blade AV-5L-126A metal variable-pitch propeller for high amplitude of the diameter 10ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 455 l | 100 UK gallons (120.2 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 624 km/h v 2650 m | 387.7 mph in 8694 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 560 km/h v 4800 m | 348 mph in 15748 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16,7 m/s | 3287.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 2,5 min do 3000 m | 2,5 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9500 m | 31168 ft |
Dolet: Range: | 730 km | 453.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 960 km | 596.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný synchronizovaný kanón ŠVAK ráže 20 mm instalované nad motorem se zásobou 150 granátů pro každý. | Two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons mounted above the engine, 150 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Jednalo se o nouzovou konstrukci, pro ověření vlastností letounu, než bude k dispozici výškový motor Mikulin AM-39 | - |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4. Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5. Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4 http://www.airwar.ru/enc/fww2/i220.html http://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-220.php http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-220.html www.topedge.com archiv autora |