Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-221(2A) | Mikoyan-Gurevich I-221(2A) |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич И-221(2A) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 02.12.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3179 kg | 7008 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3888 kg | 8572 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,000 m | 42ft 7,75in |
Délka: Length: | 9,550 m | 31ft 4in |
Výška: Height: | 3,700 m | 12ft 1,66in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,44 m2 | 241.54 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 173,262 kg/m2 | 35.49 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-39A kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvěmi turbodmychadly TK-2B, vzletový výkon 1 397 kW (1 900 k) a 1 140 kW (1 550 k) h= 7 000 m. Vrtule trojlistá stavitelná AV-9A o průměru 3 500 mm, | Mikulin AM-39A twelve-cylinder liquid colled Vee engine supercarged a two turbocharger TK-2B, rated at 1,874 hp for take- off and 1,529 hp at 22,966 ft, driving a three-driving a three-blade variable-pitch AV-9A propeller of 11ft 5,8in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 605 l | 133 UK gallons (160 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 689 km/h v 7000 m | 428.1 mph in 22966 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 18,12 m/s | 3566.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,6 min do 5000 m | 4,6 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14500 m | 47572 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný synchronizovaný kanón ŠVAK ráže 20 mm se zásobou 100 granátů pro každý. | Two fixed synchronized 0.79 inch ShVAK cannons with 100 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4. Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5. Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4 http://www.airwar.ru/enc/fww2/i221.html airspot.ru http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-221.html www.topedge.com archiv autora |