Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-305 | Mikoyan-Gurevich I-305 |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич И-305 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1947-DD.MM.1947 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1947-DD.MM.1947 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR nevzlétl / never flown | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4570 kg | 10075 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,00 m | 32ft 9,69in |
Délka: Length: | 9,82 m | 32ft 2,61in |
Výška: Height: | 3,20 m | 10ft 5,98in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,20 m2 | 195.9 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Ljulka TR-1A o tahu 14,71 kN | Lyulka TR-1A, thrust 3307 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1155 kg | 1155 kg |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 898 km/h v 0 m | 558 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,86 min do 5000 m | 4,86 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13400 m | 43963 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 752 km | 467.3 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon NS-37 ráže 37 mm, 20 nábojů 2x kanon NS-23 ráže 23 mm, 60 nábojů každý | 1x 37 mm NS-37 cannon, 20 rounds 2x 23 mm NS-23 cannon, 60 rounds each |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - prototyp verze MiG-9 s jedním motorem Ljulka a plně přetlakovou kabinou - vzhledem k prvnímu vzletu mnohem vyspělejšího MiGu-15 ani nezalétán, výkony jsou vypočtené | - |
Zdroje: Sources: | Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. Якубович, Николай. Реактивные первенцы СССР: МиГ-9, Як-15, Ла-150, Ту-12, Ил-22. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-77483-8. Арсеньев, Е. Самолеты ОКБ им. А.И.Микояна, Авиация и Космонавтика 2003/01. ruslet.webnode.cz |