Motor Klimov VK-5F vznikl radikální modernizací motoru Klimov VK-1A přičemž se od původní verze VK-5 liší montáží stejné forsážní komory jako u motoru VK-1F.
Modernizací motoru se podařilo zlepšit jeho tah na hodnotu 3800kpa při forsážním režimu. I přes fakt že motor v roce 1953 prošel státními zkouškami, nebyl zařazen do sériové výroby a byl tak použit pouze na experimentálním letounu MiG-17R, kterému umožnil dosáhnout dostupu 18 000 metrů, což byl tehdejší výškový rekord v rámci SSSR.
Modernizací motoru se podařilo zlepšit jeho tah na hodnotu 3800kpa při forsážním režimu. I přes fakt že motor v roce 1953 prošel státními zkouškami, nebyl zařazen do sériové výroby a byl tak použit pouze na experimentálním letounu MiG-17R, kterému umožnil dosáhnout dostupu 18 000 metrů, což byl tehdejší výškový rekord v rámci SSSR.