Klimov VK-5F

Motor Klimov VK-5F vznikl radikální modernizací motoru Klimov VK-1A přičemž se od původní verze VK-5 liší montáží stejné forsážní komory jako u motoru VK-1F.

Modernizací motoru se podařilo zlepšit jeho tah na hodnotu 3800kpa při forsážním režimu. I přes fakt že motor v roce 1953 prošel státními zkouškami, nebyl zařazen do sériové výroby a byl tak použit pouze na experimentálním letounu MiG-17R, kterému umožnil dosáhnout dostupu 18 000 metrů, což byl tehdejší výškový rekord v rámci SSSR.
URL : https://www.valka.cz/Klimov-VK-5F-t80648#295463 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více