WSK-Mielec Lim-6bis

     
Název:
Name:
WSK-Mielec Lim-6bis WSK-Mielec Lim-6bis
Originální název:
Original Name:
WSK-Mielec Lim-6bis
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1963-DD.MM.1964 Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego nr 1, Mielec /
DD.MM.1963-DD.MM.1965 Lotnicze Zakłady Remontowe Nr 4, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1963-DD.MM.1965
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
WSK: 70
LZR-4: ~80 konverzí Lim-5M/Lim-6
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4335 kg 9557 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5550 kg 12236 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6500 kg 14330 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,63 m 31ft 7,12in
Délka:
Length:
11,09 m 36ft 4,61in
Výška:
Height:
3,80 m 12ft 5,61in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,60 m2 243.26 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lis-5 o tahu 25,49 kN / 33,15 kN s přídavným spalováním Lis-5, thrust 5732 lb / 7452 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1415 l
2x 400 l přídavná nádrž
311 Imp gal / 374 US gal
2x 88 Imp gal / 106 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
11701) km/h v ? m 727 1) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
55 m/s 10826.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,3 min do 10000 m 8,3 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
16000 m 52493 ft
Dolet:
Range:
250 km 155.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1900 km 1180.6 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon N-37D ráže 37 mm, 40 nábojů
2x kanon NR-23 ráže 23 mm, 80 nábojů každý


2x raketnice MARS-2 s 16 raketami S-5 ráže 57 mm a
2x 250kg puma


2x 140kg puma a
2x 250kg puma
1x 37 mm N-37D cannon, 40 rounds
2x 23 mm NR-23 cannon, 80 rounds each


2x MARS-2 rocket pod with 16 S-5 rockets and
2x 551 lb bomb


2x 309 lb bomb and
2x 551 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) bez podvěsů; se dvěma raketnicemi MARS-2 a přídavnými nádržemi 1019 km/h v 3000 m


- definitivní stíhací bombardovací verze Lim-5, podvozek opět jednoduchý, odstraněny problémové konformní nádrže, motor Lis-6 nahrazen spolehlivějším Lis-5, ale ponechán brzdící padák v zádi; nově druhý pár závěsníků pro přídavné nádrže či pumy
- na Lim-6bis přestavěny všechny Lim-6 a zbývající Lim-5M
1) clean; with MARS-2 pods and drop tanks 633.2 mph in 9843 ft
Zdroje:
Sources:
Butowski, P.; Hołyś, W. Samolot myśliwsko-szturmowy Lim-6bis, TBiU nr 117. Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1987. ISBN 83-11-07484-4.
Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-17: The Soviet Union's Jet Fighter of the Fifties. Midland Publishing, Hinckley 2002. ISBN 1-85780-107-1.
Якубович, Николай. Первые сверхзвуковые истребители Миг-17 и МеГ-19. Яуза, Москва 2014. ISBN 978-5-699-70410-1.
Jiří Vraný, Hurt, Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk. Ilustrovaná historie letectví, Mikojan MiG 17/Hawker Hurricane Mk.I./Spad VII, XII, XIII. Naše vojsko, Praha 198 9. ISBN 80-206-0125-2.
ruslet.webnode.cz
www.polot.net
URL : https://www.valka.cz/WSK-Mielec-Lim-6bis-t80685#565631 Verze : 0
Lim-6bis trupového čísla 105 v krakovském muzeu
WSK-Mielec Lim-6bis - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/WSK-Mielec-Lim-6bis-t80685#295618 Verze : 0
Lim-6bis „404“ (výr.č. 1J 0404) je exponátom Aero Slovakia - Aviatik klub. Vystavený kus bol vyrobený v Poľsku v závode WSK Mielec ako verzia Lim-6 v roku 1961. O rok neskôr bol prestavaný na verziu „bis“. Lietadlo slúžilo v poľských vzdušných silách. Na tomto kuse bol neskôr pokusne namontovaný štvorkolesový hlavný podvozok kvôli skúškam možnosti vzletu a pristátia typu na nespevnených plochách. V 70-tych rokoch lietadlo dostalo podobne ako ostatné poľské stroje kamufláž, v ktorej aj dolietalo. Stroj je rekonštruovaný do pôvodnej podoby zo 60-tych rokov. Je jediným strojom typu MiG-17 vystaveným na Slovensku.


Lietadlo bolo dovezené z Prešova 14.9.2005. Bolo značne poškodené rozobierkami v minulosti a malo zničený jeden záves pravého krídla. Mnoho dielov muselo byť doplnených, pilotná kabína bola zrekonštruovaná pričom celkom bolo na obnove kolektívom Aero Slovakia a spolupracovníkmi odpracovaných 555 pracovných hodín. Renovácia bola ukončená začiatkom Novembra 2005.


Zdroj:
www.aeroslovakia.sk
WSK-Mielec Lim-6bis -



Web autora : http://www.aeroslovakia.sk/aviatik-klub.html#mig-17

WSK-Mielec Lim-6bis -



Web autora : http://www.aeroslovakia.sk/aviatik-klub.html#mig-17

URL : https://www.valka.cz/WSK-Mielec-Lim-6bis-t80685#538477 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více