Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 353 příspěvků vloženo, 1359 editováno a 400 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Čcheng-tu JJ-5

Chengdu JJ-5 / 歼教-5

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Čcheng-tu JJ-5 Chengdu JJ-5
    Originální název:
    Original Name:
    歼教-5
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1966-DD.MM.1983 Chengdu Emei Machinery Factory, Chengdu, Sichuan
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1966-DD.MM.1983
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1061
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    08.05.1966
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4080 kg 8995 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5401 kg 11907 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    6215 kg 13702 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,628 m 31ft 7,06in
    Délka:
    Length:
    11,50 m 37ft 8,75in
    Výška:
    Height:
    3,80 m 12ft 5,61in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22,60 m2 243.26 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    WP-5D o tahu 22,26 kN WP-5D, thrust 5000 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1500 l
    2x 400 l přídavná nádrž
    330 Imp gal / 396 US gal
    2x 88 Imp gal / 106 US gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    1048 km/h v 5000 m 651.2 mph in 16404 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    27 m/s 5315 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    14300 m 46916 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1230 km 764.3 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kanon Typ 23-I ráže 23 mm, 40 nábojů


    2x 250kg puma
    1x 23 mm Type 23-I cannon, 40 rounds


    2x 551 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:










    Poznámka:
    Note:
    - cvičná varianta MiG-17 odvozená od J-5A
    - exportní označení FT-5, některé stroje měly západní avioniku a vystřelovací sedadla Martin Baker
    - trainer variant of MiG-17 developed from J-5A
    - export designation FT-5, some machines were equipped with western avionics and Martin Baker ejection seats
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Chinese Aircraft: China's aviation industry since 1951. Hikoki Publications, Manchester 2008. ISBN: 9-781902-109046.
    Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-17: The SoMiG-17/Hurricaneviet Union's Jet Fighters of the Fifties. Midland Publishing, Hinckley 2002. ISBN 1-85780-107-5.
    Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk. Ilustrovaná historie letectví: MiG-17/Hurricane Mk.1/SPAD VII a XIII. Naše vojsko, Praha 1989. ISBN 80-206-0125-2.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/80750#544814Verze : 0
    MOD
    Avatar
    JJ-5 (Jianji Jiaolian-5, alebo JianJiao-5) z výzbroje People Liberation Army Air Force - vzdušné sily Ľudovej oslobodzovacej armády.


    08.05.1966 - tento deň vzlietol prvý prototyp finálnej verzie lietadla, ktoré bolo do výzbroje PLAAF oficiálne zavedené v decembri 1966 (okrem letectva slúžili aj v námornom letectve a vyvážali sa do niekoľkých krajín Ázie a Afriky) Celkom bolo vyrobených 974 (1061*) lietadiel, výroba bola ukončená v roku 1983 (1986*).
    Elektronická výzbroj lietadiel umožňovala prevádzku aj počas sníženej viditeľnosti (v noci a za nepriaznivého počasia). Lietadlo sa používalo na rôzne úlohy, medzi ktorér napr. patrili pozorovacie a prieskumné úlohy, delostreelcký prieskum a výcvik pilotov. Lietadlá sa používali na základný letecký výcvik pilotov od konca 60. rokov 20. storočia. V 70 rokoch sa špeciálne upravený mkodel používal na výcvik v nulovej gravitácii v rámci prípravy čínskych kozmonautov, v 80. rokoch aj pre vzdušnú akrobaciu v rámci exhibícií.
    Vo výzbroji boli nahradené cvičným lietadlom JL-8.



    Zdroj: www.sinodefence.com
    *http://www.pakdef.info


    JJ-5 (www.sinodefence.com)

    JJ-5 (www.sinodefence.com)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/80750#295868Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V Pakistanskom letectve sa JJ-5 vybavené západnou avionikou označujú ako FT-5 (Fighter Trainer).


    Zdroj: www.pakdef.info

    FT-5 v múzeu letectva Karáči ((c)Asad Sagheer)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/80750#295871Verze : 0
    MOD