Kawasaki Ki 61 prototyp

Kawasaki Ki-61 prototype / 川崎 キ61・三式战斗机 試作機
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki-61.01 – Ki-61.12 Kawasaki Ki-61.01 – Ki-61.12
Originální název: Original Name: キ61三式战斗机 試作機
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1942 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12 prototypů
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2238 kg 4934 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2920 kg 6437 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
8,750 m 28ft 8,49in
Výška:
Height:
3,700 m 12ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
146,00 kg/m2 29.9 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki Ha-40 kapalinou chlazený invertní dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 864 kW (1 175 k), 809 kW (1 100 k) v h= 3 900 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm.
Kawasaki Ha-40 twelve-cylinder liquid-cooled supercharged inverted Vee rated at 1,159 hp for take-off at 2,500 rpm, 1,085 hp at 12,775 ft,
driving a three-bladed constant-speed propeller of the diameter 9ft 10,11in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
550 l 145.3 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
591 km/h v 6000 m 367.2 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v 4000 m 248.5 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
17,233 min do 10000 m 17,233 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11600 m 38058 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm nad motorem (po 200 nábojích)
2x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 v křídlech (po 500 nábojích).
Two fixed forward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns mounted on the nose, 200 rpg and
two fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 one mounted in each wing 500 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- První tři prototypy byly dokončeny koncem léta 1941, ale do prosince se čekalo na motor Kawasaki Ha-40.
- Ki-61.13 (třináctý prototyp) je již považován za sériový letoun
-
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Kawasaki Ki-61 Hien, Aircraft profile No.118, rok 1969.
Tadeusz Januszewski a Adam Jarski, Kawasaki Ki-61 Hien, Monografie Lotnicze 5, Gdańsk, AJ-Press Polsko, rok 1992, ISSN 0867-7867
www.wwiiaircraftperformance.org
archiv autora

Kawasaki Ki 61 prototyp -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-prototyp-t81077#296951 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více