Název: Name: | Kawasaki Ki-61.01 – Ki-61.12 | Kawasaki Ki-61.01 – Ki-61.12 |
Originální název: Original Name: | キ61三式战斗机 試作機 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1942 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12 prototypů | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2238 kg | 4934 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2920 kg | 6437 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | 39ft 4,43in |
Délka: Length: | 8,750 m | 28ft 8,49in |
Výška: Height: | 3,700 m | 12ft 1,66in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,00 m2 | 215.28 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 146,00 kg/m2 | 29.9 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Kawasaki Ha-40 kapalinou chlazený invertní dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 864 kW (1 175 k), 809 kW (1 100 k) v h= 3 900 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm. | Kawasaki Ha-40 twelve-cylinder liquid-cooled supercharged inverted Vee rated at 1,159 hp for take-off at 2,500 rpm, 1,085 hp at 12,775 ft, driving a three-bladed constant-speed propeller of the diameter 9ft 10,11in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 550 l | 145.3 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 591 km/h v 6000 m | 367.2 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 400 km/h v 4000 m | 248.5 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 17,233 min do 10000 m | 17,233 min to 32808 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11600 m | 38058 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm nad motorem (po 200 nábojích) 2x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 v křídlech (po 500 nábojích). | Two fixed forward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns mounted on the nose, 200 rpg and two fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 one mounted in each wing 500 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - První tři prototypy byly dokončeny koncem léta 1941, ale do prosince se čekalo na motor Kawasaki Ha-40. - Ki-61.13 (třináctý prototyp) je již považován za sériový letoun | - |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Kawasaki Ki-61 Hien, Aircraft profile No.118, rok 1969. Tadeusz Januszewski a Adam Jarski, Kawasaki Ki-61 Hien, Monografie Lotnicze 5, Gdańsk, AJ-Press Polsko, rok 1992, ISSN 0867-7867 www.wwiiaircraftperformance.org archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawasaki Ki 61 prototyp |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |